Søgning på: musik analysemodel. Resultater: 1901 til 1920 af 3597
-
Bananfluerne - analyse
ForumindlægHej derude. Jeg har virkelig brug for jeres hjælp!. Jeg skal op til min mundtlige eksamen og har trukket overemnet ''At træffe et valg''. Jeg har valgt en novelle, som jeg vil snakke om, som er ''Bananfluerne''. Er der nogle som har analyseret den, og ved hvor jeg... -
Dansk synopsis - hjælp
ForumindlægHej allesammen, jeg sidder med en dansk synopsis, men jeg er gået lidt i stå ved præsentation af prøveoplægget og sammenhængen med fordybelsesområdet. Jeg har trukket emnet: eksistentalismen og skal op med 3 tekster: dan turell - gennem byen en sidste gang. emil aarestrup - angst Nik og jay ... -
Hjælp..jeg forstår det ikke
ForumindlægHvad menes der med, " du skal analysere artiklens biologiske indhold" ? Jeg skal jo ikke redegør, hvad der står i teksten om f.eks. evolution? Eller skal jeg? Det er jo ikke det samme som dansk. Hvad er det præcis, man skal? HJÆLP SØGES!!! -
fsa dansk mundtlig
ForumindlægHeij. ER der nogle, som har nogle tips til, hvordan man kan scorer et 10 eller 12 tal i mundtlig dansk, fsa. på forhånd tak -
Duchamp: ”Fontaine” (1917) HASTER
ForumindlægHej alle, Er der nogen som kan hjælpe mig med at analysere dette billede (Fortolkning også): http://www.google.dk/imgres?q=Duchamp:+”Fontaine”+(1917)&um=1&hl=da&sa=N&biw=1280&bih=580&tbm=isch&tbnid=gck3tbm08Wn_oM:&imgrefurl=http://politiken.dk/kul... -
Hvordan går man op i old?
ForumindlægHej Jeg skal op i old, men da vi ikke har flere timer inden selve eksaminationen, ved jeg ikke hvordan man går til eksamen i old. Jeg ved, at man enten kan komme op i en læst tekst og en ukendt tekst eller en læst tekst og et monument(f.eks. en vase, et temple..) MEN hvordan griber man det an?... -
analyse model af artikel
Forumindlægnogen der kender en hjemmseside med en analyse model af en artikel. ?? -
Dansk Eksamen
ForumindlægHvad sker der under de 30 min. man skal snakke? Man skal snakke om teksten man har læst og perspektivere til andre tekster. Er der andre ting de spørger om? -
tornerose analyser
ForumindlægEn analyse og fortolkning, hvordan er det nu lige det foregår :( ? Er helt lost. jeg skal analysere og fortolke tornerose. -
Kortfilm eksamen! HJÆLP
ForumindlægHej mennesker! :) Jeg har trykket Kortfilm i dansk. Så jeg har valgt "life is a bitch". - Nogle der kan forklare nogle kameravinkler? Hvad betyder det når en person er i frøsperspektiv osv? :) Tak på forhånd! -
PLEASE HJÆLP!! hurtigt
ForumindlægTil i morgen skal jeg finde et tema'er der er i filmen Rainman? er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg kan virkelig ikke finde nogen! (btw hvis der er nogen der kan forklare mig det på engelsk, ville det være perfekt! :D -
model for et essay (STX eksamen sæt)
ForumindlægHejsa! Er der nogen der kunne hjælpe mig med at give mig en model eller guide lines til hvad der skal indgår i mit essay. Mit essay er assignment A i et eksamenssæt af STX engelsk. Jeg skal skrive et essay hvor jeg analysere og fortolker Colm Tóibíns "A Journey". Det v... -
Essay dansk mundtlig
ForumindlægJeg har trukket essay som fordybelsesområde i dansk mundtlig. Jeg ved ikke selv hvad jeg helt skal gøre. Jeg skal bare vælge et essay og analysere det og gå til prøve med det. Nogen der har nogle gode nogle liggende, eller evt har et prøveoplæg omkring essays liggende?? Ville være en stor hjælp h... -
Nazistens dreng
ForumindlægHej SP - er der nogen der ligger inde med en analyse af "Nazistens dreng" (Knud Holst) som jeg må "låne"? -
Det er til imorgen - please se om der er...
ForumindlægDas Buch handelt von einer dänische Familie. Sie wohnen in Eckernförde in Deutschland. Martin geht in die 6. Klasse. Die Eltern fahren nach Rendsburg, aber Martin müssen nicht mit. Martin sieht Nicole in der Schule. Nicole will Party geben bei Martin, aber Martin sagt: " Nee, das geht nicht.... -
2.g og 3.g - hvad skal jeg op i?
ForumindlægHej. Jeg har i år afsluttet kemi, biologi og musik. Næste år får jeg Matematik og Samfundsfag på A-niveau. I 3.g vil jeg enten vælge engelsk eller erhvervsøkonomi.Mit spørgsmål er, hvad tendensen er mht. mundtlig eksamen i 2.g og 3.g, når man har været oppe i biologi i 1.g.1) Lad os antage, at je... -
Novelleanalyse?
ForumindlægHej. Jeg vil gerne spørge om jeres mening. Jo længere en novelleanalyse er jo bedre eller jo kortere jo bedre...? Håber på svarr ..) -
igen en indledning...
Forumindlæghej... jeg er meget i tvivl om jeg har gjort det rigtigt med min indledning.. er der måske nogen der har nogle kommentar til den? her er den: En betydelig del af en histories handling og følelser, kan gengives med musik. Musikken forstærker både stærke og svage følelser, og er med til at skabe i... -
tysk oversættelse
ForumindlægHey! er der nogen der har lyst til at kigge min tyske oversættelse igennem??Den danske del:Kære petra. tak for dit fødselsdagskort! Nu er jeg altså blevet 18... I år blev min fødselsdag fejret i haven. allerede i forgårs blev festen forberedt af mig og min mor: tre store borde blev dækket, og... -
Ungdomshuset
ForumindlægHvad mener du, skal Ungdomshuset vedblive med at eksistere i fremtiden? Skal brugernes gadekamp sidste måned afgøre deres eksistens, eller er det ikke for dumt.. Der har måske også internt været uenighed omkring brugen af vold, tror jeg, hvilket man kunne se dagen efter, hvor brugerne gik ud og f...
