Søgning på: matematik fp9 2023 December. Resultater: 19181 til 19200 af 32822
  • Hvor mange % af gassen består af propan og hvor mange af butan?

    Forumindlæg
    Hvis en gas med en molarmasse på 56,678M er en blanding af propan (44,094M) og butan (58,12M). Hvordan finder jeg så ud af hvor mange procent af gassen der er propan, og hvor mange der er butan??Dette hører sikkert til under matematik, men håber I kan hjælpe alligevel :)
  • Omvendte funktioner

    Forumindlæg
    Jeg skal til min mundtlige eksamen i matematik kunne fortælle om omvendte funktioner."Redegør for begrebet omvendt funktion, og giv eksempler på funktioner og deres omvendte funktioner.Nøgleord: spejling."Er der nogle som kan hjælpe mig på dette område?Tak på forhånd
  • hurtig hjælp til optimering kapitel

    Forumindlæg
    hey er der nogen her inde der kunne skrive nogen stikord til den aflede funktion skal nemlig om til matematik og har læst det lille afsnit med aflede funktion, kan ikke rigtig forstå hvad det er... håber nogen kan hjælpe mig tusind tak...
  • SRP- perspektivering

    Forumindlæg
    Jeg skriver i biologi og matematik om epidemimodeller (SIR modellen), men ved ikke helt hvad jeg skal perspektivere til, har i nogle gode idéer? Bonus info: i biologi skriver jeg om pest (fokus på lungepest)
  • Ny Gymnasiereform, Nye Bøger?

    Forumindlæg
    Hej...Som overskriften lyder Ny Gymnasiereform, Nye Bøger? jeg vil da gerne vide om der stadig er de samme 1G's matematik bøger som tidligere eller om der er nogle nye pga. Gymnasiereformen er lavet om?Malfoy
  • Terminsprøve 2009?

    Forumindlæg
    Hej folkens :) Er der nogen der har været til terminsprøve i fysik A og matematik A i år? Hvis der er nogen der har, har i så stadig opgavesættene? Kan I uploade dem? Hvilke opgaver er der? Hvad skal jeg øve/læse op på? Har I andre gode råd, er I meget velkomne til at skrive :) På forhånd tak! ...
  • -3 i mundtlig?

    Forumindlæg
    Sagen er den, at jeg skal til matematik a mundtlig eksamen og lad mig sige det sådan; jeg er fuldstændig blank. Kan man få -3 til en mundtlig eksamen eller er 00 det laveste der kan gives?
  • Funktion i excel

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har en matematik aflevering for til efter ferien, og jeg skal lave et diagram ved hjælp af denne funktion: f(x) = 0,65x + 21 Jeg kender ingen x- eller y-værdier, og kan ikke se hvordan jeg skal kunne lave diagrammet ud fra de kendskaber jeg har til excel. hjæælp!
  • Ti-83 søges

    Forumindlæg
    Hej..Jeg er lige begyndt i 3.G og har taget matematik på højniveau, det er godt nok kun niveau B men for en sproglig så er det, det højeste vi kan få. Nå til sagen. Jeg skal desværre bruge en Ti-83 og vil nødig ud og giver mere en 1000kr for den, så jeg ville høre om nogen havde en til salg til e...
  • Haster meget - prøve i morgen!

    Forumindlæg
    Hej.. Et måske meget dumt spørgsmål, men kan slet ikke tænke matematik lige nu og sidder og terper til en prøve i morgen.. y^2+4y=12 hvordan beregner man y? :S Håber nogen vil hjælpe..
  • Ligning med x i nævner

    Forumindlæg
    Hey hey. Jeg har ikke kigget på matematik i 10 år, og har derfor brug for lidt vejledning til følgende ligning:(2+x/5x-15)+(1/5)=(7/15)+(2/3x-9)Mit spørgsmål er så: hvordan finder jeg en fællesnævner for brøkerne? - jeg er helt blank...
  • Mundtlig eksamen - noter

    Forumindlæg
    Hej! Er der en venlig sjæl som tidligere har været oppe eller en som skal op i mundtlig matematik? Jeg søger med lys og lygte efter nogle brugbare noter - gerne med forklaringer. Nogen der kan hjælpe? Kh.
  • Matematikopgave

    Forumindlæg
    Hej...Ville høre om der er nogle der vil være søde og hjælpe mig med opgave 3.009 i eksamensopgaver i matematik. for jeg forstår ikke hvordan man kan beregne højden når man kun får oplyst at bredden på huset er 9,2 m. På forhånd TAK
  • Hjælp til geometri

    Forumindlæg
    Hey..Jeg behøver hjælp til tre opgaver. Så hvis du er et matematik geni eller bare har forstand på geometri ville det være vildt cool hvis du gad hjælpe mig lidt!Jeg sender opgaverne i en email, så giv mig venligst din email-adresse!På forhånd tak!
  • Redegør for annuitetsbegrebet.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder fast med en af eksamens stor mundtlige spørgsmål, jeg ved ikke rigtigt hvad der menes med annuitetsbegreb, for har mistet tråden efter at have arbejdet med matematik i en lang periode siden vi fik læseferie. Nogen som har styr på dette?
  • målestoks forhold

    Forumindlæg
    hej! jeg sidder med en matematik opgave om målestoks forhold. jeg skal vise at et korts målestoks forhold er 1:60000... men jeg har desværre glemt hvordan man gør det. er der nogen derude der lige hurtigt gider at hjælpe mig? på forhånd tak!
  • Kan jeg ansøge som Ingeniør?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg vil lige spørge om hvis man har matematik A kemi B fysik B og man dumper kemi B. Jeg havde tæknt mig at læse ingeniør, men de kræver kun kemi C. Kan jeg så stadigvæk søge ind eller hvordan?
  • Regulær keglestub

    Forumindlæg
    Hey , jeg har en hjemmeopgave til på tirsdag. Det er den første aflevering i matematik på 1. år på HTX.. Det går sån set bare ud på at jeg skal have formlen på siden s..Jeg har lille r store R og h..
  • HELP

    Forumindlæg
    Hej er der nogle herinde som er gode til Matematik, HELP... jeg skal regne dette her 2(x+1)> ½(x+3)+3/2x, 2xianden+6x+8=0 håber der er nogle som kan hjælpe Ps. jeg vil meget gerne have mellemregningerne også... tak
  • Vil være bedre til det!!

    Forumindlæg
    Heey! Jeg går i 10 klasse, og mangler nogle matematik regler i, som man skal kunne i 10.kl's niveau... Og snart er eksamen, og jeg håber at der nogen der kan kom med de typsik matematiske former man får i 10.klasse. :)