Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 19241 til 19260 af 32822
-
Rumfang
Forumindlæghej Jeg har fået et opgave i matematik som jeg har svært ved at svare på. opgaven lyder sådan rumfanget af en kugle er 5 liter af luft. beregn radius af kuglen (1 decimal) tak : ) -
Find renten.
ForumindlægHej jeg har en opgave i matematik, som jeg ike helt, kan finde ud af, opgaven lyder: En kapital på 5000 kr vokser i løbet af 7 år til 9000kr. renten tilskrives halvårligt. beregn renten. Hvad skal jeg gøre for at beregne Renten ??? Tak for hjælpen -
Kryptologi
ForumindlægHej\n\nJeg skal skrive 3.g opgave i matematik, og jeg vil derfor høre om der er nogen der har hørt om programmet: simath??\nJeg har fundet det på nettet, men jeg kan ikke få det til at virke, så hvis der er nogen der kan ville jeg være meget lykkelig! -
ti interaktive
Forumindlæghej folkens. jeg har matematik på A niveau og har ikke en lommeregner. jeg er nødt til at lære at bruge TI- interaktive. kender i nogen gode vejledninger eller formelsamlinger for TI- interaktive? det kunne også være meget rart at have nogen gamle Ti opgaveløsninger.. på forhånd tak.. -
2 gradsligninger og polynomier.
ForumindlægHej alle. Jeg skal have lavet 1 notatark til en prøve imorgen, den må fylde 1 side, og den skal handle om Polynomier og andengradsligninger ! Det er til en matematik prøve imorgen, så primært til vores egen hjælp, men vi skal også aflevere den. Nogen der kan give noget hjælp til nogen udregningsm... -
SIR-modellen
ForumindlægHej allesammen Skal lave en SRP i fagene biologi og matematik. emnet er epidemi/epidemimodeller og her skal jeg bruge SIR-modellen. Er der nogen der kender gode bøger, hvor der står noget om SIR-modellen. Det ville være en god hjælp :D Tak på forhånd. -
katastrofen!!
Forumindlæghej med jer(dig) som i nok ved er vores store emne katastrofe. så tænker jeg om Wall Street i 30'erne. mine fag er dansk og matematik. kender i gode kilder til analyser tekster om Wall Street? på forhånd tak. -
SSO- konklusion
ForumindlægEr der nogle faste rammer for hvad en konklusion i en matematik opgave skal indeholde? Tommelfingerreglen siger, at det netop er heri man besvarer spørgsmål fra indledningen. Men hvis indledning består i at man fortæller hvad man i opgave vil komme ind på, og arbejde med, hvordan håndterer man så... -
bestem monotoniforholdene og ekstrema
Forumindlægsidder med en matematik opgave som jeg har brug for hjælp med opgaven lyder således: en funktion er givet ved g(x)=x^4-8x^3+24x^2-32x+12 hvordan kommer jeg videre med dette, -
kreative ideer?
ForumindlægHej alle. Jeg skal til at hjælpe en dreng fra 2. klasse med noget matematik, hvilket han har svært ved. Hans forældre vil gerne, at det er i form af lærerige tal lege. Er der nogle der har nogle sjove og gode ideer? Håber på svar :) -
opgaver på internettet
Forumindlægnu er jeg så uheldig at have smidt mit opgavehæfte i matematik væk, det hedder eksamensopgaver og er til A-niveau. skal lave opgaverne i aften og ville derfor spørge om der er nogen der ved om man kan finde de opgaver på internettet? -
Opgave i mat - vækst.
ForumindlægJeg er gået i stå ved en matematik opgave omkring vækst. En funktion er givet ved f(x) = x^a, bestem a, når det oplyses, at f(x) vokser med 15%? tak på forhånd. -
Privatlærer søges
ForumindlægHej. Er en dreng på 18 år, fra Helsinge i Nordsjælland, der søger en privatlære. Jeg går på 2. år på HHX og har Matematik B. Mine karakterer ligger ikke det rigtige sted, på skalaen og har brug for at få dem højere op. Venlig Hilsen Philip -
Fibonaccitallene
ForumindlægHej alle matematik-interesserede...Skal til at skrive SSO om Fibonaccitallene, og er lidt på bar bund med hensyn til materiale.. Foreløbig har jeg kun én bog.. Det ville være rart hvis nogen har beskæftiget sig med Fibo-tallene og kender flere bøger!! Mvh Louise -
Andengradspolymon
ForumindlægHar fået en opgave i matematik, som vi ikke helt kan finde ud af? Nogen der kan? Koordinaterne til de tre punkter er målt til følgende: A(0,5;0,9), B(0,95;1,9) og C(1,8;1,4). a) Bestem et funktionsudtryk til beskrivelse af banekurve. -
differentialligninger
ForumindlægHej alle jeg sidder og skal op i matematik terminsprøve i morgen. Jeg sidder derfor og kigger på nogen differential ligninger. Er dog faldet over en som volder mig problemer. Håber i vil hjælpe mig.. det er opgave 13 opgave 14 kunne jeg også godt tænke mig lidt hjælp til På forhånd tak -
parabel
ForumindlægNogen som kan hjælpe? er hat til matematik. Spørgsmål: Undersøg om en lastbil som er 2,5 m. og 4 m. høj kan køre igennem tunnelen? Den er 20 m. bred og 4,3 m. høj. -
Differentialregning
ForumindlægHej folkens! Jeg sidder og er igang med en matematik aflevering om differentialregning. Jeg er stødt på en opgave, som jeg simpelthen ikke kan løse. Opgaven er vedhæftet som fil. Jeg vil være rigtig glad, hvis nogle kunne hjælpe. Venlig hilsen, Sofie -
Den sidste spørgsmål, 3.3
ForumindlægHej derude, jeg er virkelig dårlig til matematik og har en opgave for til i dag, har omrking 20 min. så e sød sjæl der kan klarer den her opgave? fra 3.3 til 3.4 zom gerne ind hvis du ikke kan læse hvad der står MANGE TAK -
2. gradsligning
ForumindlægHej alleHåber at der er nogen der kan hjælpe mig på vej i matematikken er lige startet på hf b niveau.Har en ligning der hedderx^2-3x-10=0Jeg har ikke set sådan en før så jeg håber at der er en der vil hjælpe mig på vej.
