Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 19281 til 19300 af 31547
-
Sammenhæng imellem effekt og effektivitet?
ForumindlægHej Jeg skal til STX eksamen i fysik imorgen hvor jeg skal snakke om effekt og vise et forsøg med effektivitet. Mit spørgsmål er bare om ordet ikke er det samme ord for samme begreb bare bøjet forskelligt. Jeg ved at effektivitet har noget med nyttevirkning at gøre men har en genstands effekt ogs... -
Analysemodeller
ForumindlægSpørgsmålet lyder: DT Group overvejer at indføre nye kasseterminaler i helekæden. Hvordan påvirker sådan en implementering DT Gruop som organisation? I den forbindelse kan DT Group overveje at anvende en analyse såsom FAKIR. redegør for hvorfor det kan være en god ide, og hvilke andre modeller de... -
Den franske revolution, problemstillinger!
ForumindlægEr der en som gider at komme med feed-back på disse problemstillinger, kan se at der er et eller andet galt, men ved ikke rigtig hvordan jeg kan omformulerer dem :) 1. Redegøre for situationen i slutningen af oplysningstiden. 2. Undersøg hvilke meninger som var forbundet med den Franske Revolu... -
Eksamensspørgsmål: Eksponentiel- og logaritme funktioner
ForumindlægSkal snart til mundtlig matematik og er ved at forberede nogle dispositioner til eksamensspørgsmålene, men har lidt problmer med dette: Eksponentiel- og logaritme funktioner. 1. Forklar sammenhængen mellem eksponentialfunktion og logaritmefunktion, herunder betydningen af grundtal, vækstrate... -
Hjælp til logaritmefunktioner!
ForumindlægHej derude! :-) Jeg sidder her og skal gøre rede for nogle forskellige ting, indenfor logaritmefunktioner.... Jeg har ikke rigtig nogen ide om hvordan det skal gribes an, så hvis der er nogen der vil hjælpe lidt på vej ville det være skønt! - Redegørelse for egenskaber mht. definition og graf for... -
Harmoniske svingninger
ForumindlægHeyy folkens Jeg sidder her og skriver SRO i mat og fysik, og har fået en opgaveformulering som lyder: 'Giv en matematisk redegørelse for de trigonometriske funktioner sin(x) og cos(x). Kom herunder ind pa° definitionen af sinus og cosinus, begrebet radianer samt hvordan de bruges til beskr... -
flere og flere mennesker, what to do?
Forumindlæger gået i står mh mine eksamens spørgsmål.. og skal op i morgen s-: Vi bliver flere og flere mennesker på jorden, det giver en række problemer både med hensyn til at få jordens sparsomme ressourcer til at slå til samt en række affaldsproblemer.</o:p> </o:p>Giv en redegørelse for no... -
24-timers eksamen om Besættelsestiden og den kollektive erindring! hjælp
ForumindlægHEJ! hjælp! hej, jeg sidder og er igang med min historie eksamen. jeg her trukket besættelsestiden og den kollektive erindring, og prøver på at få min problemformulering og problemstillinger til at passe. er der nogen der, please, her nogen ideer og forslag?? min nuværende problemformulering ly... -
handlingsreferat
Forumindlægjeg skal lave det her i sommerferien.. <span style="font-size:12.0pt;mso-bidi-font-size: 11.0pt;line-height:115%">handlingsreferat (minus opklaring og afsløring) + oplæsning af en halv side med redegørelse for dette valg.. Men hvad er et handlingsreferat.. jeg skal læse den serbi... -
Gør rede for, at f'(1)=-2 og f(1)=-1
ForumindlægHej, jeg skal løse flg. ved ikke helt hvor jeg skal starte "Givet linjen l, med ligningen: y = -2x+1, som er tangent til grafen for funktionen f i punktet P(1,f(1)). Gør rede for, at f'(1)=-2 og f(1) = -1" Kan godt ca. formulere en redegørelse for hvorfor f'(1)=-2, men ved sle... -
strategisk situation
ForumindlægHejsa. Jeg har brug for lidt hjælp angående min problemformulering i SRP. Opgave 1 i min problemformulering lyder således: Med ugangspunkt i en præsentation af virksomheden Lego analyseres virksomhedens strategiske situation, og virksomhedens kernekompetencer og eksportberedskab vurderes. Inddra... -
Logistisk vækst nr 2.
Forumindlægx=0,1,2,3,4,5,6,7 y= 10320000 10457000 11210000 11589000 12652000 12800000 13520000 Der står så redegør for forskellen på eksponentiel og logistisk vækst(kan jeg nogenlunde) Bestem ved hjælp af logistisk regression den logistiske funktion til udviklingen i folketallet.( Får det til 20384470/1+1,0... -
Merkantilisme
ForumindlægHej! Jeg skal redegøre for den Danske merkantilistiske udvikling frem til slutningen af 1700-tallet. Nu hvor jeg har fået læst op på det, er jeg blevet lidt i tvivl. Altså kort fortalt er jeg kommet frem til at merkantilisme er den økonomiske politik, der var i nogle af de europæiske lande. Mer... -
Statitisk, mundtlig eksamen
Forumindlægkarakter -3 00 02 4 7 10 12 summeret frek. 0,005 0,32 0,395 0,55 0,72 0,90 1 Bestem kvartilsæt af andel af eleverne der dumpede ( Her skal jeg vel bare lave en sumkurve, og aflæse... -
Østtyskland (DDR)
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til at redegøre for oprettelsen af DDR. Jeg har det med at efter 2.verdenskrig blev Tyskland delt i 4 zoner mellem de 4 sejrsmagter. Men mangler mere præcist hvorfor DDR blev etableret? Indtil videre kommer jeg ind på at sovjetunionen fik øst og i 1949 blev DDR opret... -
Hjælp til SRP - Krigen i Irak og USA's udlandspolitik
ForumindlægHej, jeg kunne godt bruge en masse hælp og tips til min SRP, alt kan bruges! :) - Redegør for omstændighederne til USA's intervention i Irak i 2033 - Undersøg årsagerne til interventionen, idet du foretager en retorisk analyse af George W. Bushs "state of the union adress" fra j... -
Kædereglen indenfor den bayesianske sandsynlighedsregning
ForumindlægJeg skal udlede kædereglen indenfor den bayesianske sandsynlighedsregning, altså tror jeg at der er tale om den sætning der er på den vedhæftede fil. Jeg har for det første meget svært ved at finde kilder der kan forklare mig, hvordan man har udledt sætningen, men jeg har også mere generelt svær... -
SRP hjælp
ForumindlægHej. Jeg sidder med min SRP med 2 af fagene Engelsk og Samfundsfag. Jeg skal redegøre for den amerikanske drøm relateres til afro-amerikanerne, som jeg har svært ved nogle som kan hjælpe? I analyse delen har jeg valgt at analyser 3 taler: - Malcolm X - The Ballot or the Bullet - Martin Lu... -
Fiktion som historisk kilde
ForumindlægHej Jeg sidder og er ved at skrive SRP, hvori jeg skal redegøre for hvordan fiktion kan benyttes som historisk kilde, og hvilken effekt fiktionen har som historisk kilde. Nogle der har en god formulering eller notater til dette? Indtil videre har jeg skrevet lidt om hvordan fiktionen via his... -
Fiktion som historisk kilde
ForumindlægHej Jeg sidder og er ved at skrive SRP, hvori jeg skal redegøre for hvordan fiktion kan benyttes som historisk kilde, og hvilken effekt fiktionen har som historisk kilde. Nogle der har en god formulering eller notater til dette? Indtil videre har jeg skrevet lidt om hvordan fiktionen via his...
