Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 19281 til 19300 af 117955
-
Geografieksamen!!
ForumindlægHey! Er der nogen her, der nogensinde har prøvet at være oppe i geografi eller skal op her til sommer? Jeg skal den 10. juni. Hvordan foregår det? Er der nogen, der har nogle tips eller noget til sådan en eksamen? -
Hjælp
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal snart op til engelsk prøve. Mit ordforåd i engelsk har altid været godt men når jeg skal til eksamen og sidder deroppe så forsvinder det. Hvad kan jeg gøre? -
osmose opgave!
ForumindlægHej! Jeg har en bio eksamensopgave, som jeg ikke helt kan svare, opgaven findes på denne hjemmeside: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/bi/STX06BIAVejl2opg1.pdfJeg skal have hjælp til opgave 2 og 4. Det haster meget! Tak.. -
TIPS TIL SAMF C MUNDTLIG?!
Forumindlæghej alle, er der nogen der har nogle tips til samfundsfag c mundtlig eksamen? og ved i, om jeg skal bygge min "fremlæggelse" om omkring min problemstilling og de underspørgsmål? -
Frivilligarbejde i velfærdstaten.
ForumindlægJeg er igang med min eksame, jeg har virkelig brug for hjælp til at besvare disse spørgsmål. Hvordan kan frivilligarbejde løse velfærdstatsens udfordringer? Hvad er ulempen ved frivilligarbejde? -
Adgangskrav på Uni
ForumindlægJeg har hørt at hvis man søger en uddanelse så vil de specifikt kigge på de fag det kræver at man har, for at komme ind.. Lad os nu tage biomedicin som eksempel.. Her bliver ALLE optaget hvis man har dansk A og engelsk B, matematik A, fysik B og kemi B. Alle fag skal være bestået. Det jeg så ... -
Bevis af differentialligninger
ForumindlægHej. Kan man redegør for metoder til løsning af den nedstående differentalligning, uden at skulle bevise den: dy / dx = b-a·y Hvis ikke, er der så nogen der sidder inde med et bevis for at den type differentialligning har løsningen: f(x) = b / a + c · e -a · x -
En studenterhue
ForumindlægNu er det jo blevet tid til at folk får deres huer, og den evig snak om at den blå HH hue ikke er en gymnasiehue, men en wannabe gymnasieelev hue er så småt begyndt. Hvad siger I? er den blå HH hue ikke ligeså god som den blå "gymnasie"hue... er træt af at blive trampet på i tide og uti... -
FACIT: Matematik A STX 24. maj 2016
ForumindlægFACIT TIL MATEMATIK A 24. MAJ 2016 Evt. afrundingsfejl kan forekomme, idet jeg har arbejdet hurtigt igennem. Kommenter gerne! Mvh Anders Jensen -----------Delprøve 1----------- Opgave 1 |EF| = 4 |AB| = 15 Opgave 2 (x,y) = (2,5) Opgave 3 y = 10x-25 Opgave 4 f(x) = 5382*0.3^x Opgave 5... -
Lineær funktion facit
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal skrive mit facit op, så håber, at der er nogle der vil hjælpe. Jeg skal opskrive regne forskriften for funktionen der går igennem A(4,5) og B (-4,5) Jeg har fået: a = 0 og b = 5 Mit spørgsmål er om man skriver f(x) = 0x+5 eller om man s... -
Anbefaling af biologibog
ForumindlægJeg har i 1.g. fået en mildest talt ubrugelig biologi lærer. Det er ærgeligt, da det er et af de fag jeg holder mest af, og havde set frem til at lærer noget i. Derfor ville jeg hører om I kunne anbefale mig nogle gode og spænende biologi bøger, som jeg kunne lære og lærer fra. Tusinde tak på f... -
SRP mundtlige
ForumindlægHej, jeg skal snart op til SRP mundtligt, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal snakke om. I min SRP har jeg fagene biologi og engelsk. Jeg ved nogenlunde hvad jeg skal sige i biologi delen, men hvordan skal jeg inddrage engelsk? Skal jeg bare snakke om de forskellige analytiske virkemidler jeg ha... -
Opgaver uden hj.midler
ForumindlægHejsa, jeg kommer lige med nogle flere spørgsmål.... I et koordinatsystem har en parabel ligningen:y= x^2Pkt. A og B ligger på parablen, og deres første koordinat er henholdsvis 1 og -2. Bestem koordinatsættet til det pkt. P på parablen, for hvilket AP vinkelret på ABJeg har så først fundet pkt. ... -
Underlig opgave
ForumindlægJeg sidder og øver mig på gamle eksamenssæt for matematik B-niveau, da jeg skal op til skriftlig eksamen i morgen. Jeg støder på vedhæftede opgave, og jeg forstår ganske enkelt ikke, hvad spørgsmålet er, da jeg jo synes at opgaven besvarer sig selv. Mit bedste bud ville være 12 og 33, men det er ... -
Forløb i dansk
ForumindlægGoddag, Jeg skal snart op til dansk eksamen, men er kommet i tvivl mht. til de forskellige forløb dansk inddeles i. Det er henholdsvis: et sprogligt forløb, et litterært forløb eller et mediemæssigt forløb. Men er der nogen som kan hjælpe mig med at kort forklare, hvad der menes med disse. Sprogl... -
Hvad kan man læse inde for kemi?
ForumindlægHejsa Jeg går i 3g og har stadig ikke besluttet mig for hvad og hvor jeg skal læse... Dog er det indskrænket til DTU eller KU, og i den grad noget med kemi! Jeg har kemi på A-niveau hvor jeg får gode karakterer, og syntes i det hele taget det er rigtig sjovt og spændende. Især organisk kemi.... -
Samlet beståelse af fag
ForumindlægHej alle, jeg håber I kan hjælpe mig lidt med et spørgsmål. Jeg skal til matematik A(stx) eksamen til december og skal op både mundtligt og skriftligt, vi får ikke årskarakterer, så det hele afhænger af den skr. og mundtlige eksamen. Hvis jeg eksempelvis får 4 i skr. og 00 i mundtlig har jeg så b... -
Integral
ForumindlægHey derude, Er der nogen der kender til beviset for både indskudssætningen og differens-reglen, når man taler om bestemt integrale? - hvis I gør, kan I så give et link eller skrive herinde, hvordan det skal bevises? Jeg har nemlig selv problemer med det.. :( På forhånd tak. -
Forbedre sig ved alle fag?
ForumindlægJeg vil gerne høre om i har nogle tips og tricks eller råde om gode karakter i alle fage. Jeg har spurgt og spurgt til læreren, forældre, venner, søskende og nu til jer om hvordan jeg kan forbedre mig til alle fagerne. Jeg har virkelig en dårlig gennemsnit ... og ville meget gå op til 7 gennem... -
Analyse 0
ForumindlægStuderer matematik og har pt. et fag kaldet analyse 0 med mundtlig eksamen. Ville høre om andre har haft erfaringer med faget og kunne fortælle lidt om hvordan det gik og om den tilhørende eksamen, som jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal forberede mig til.
