Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19281 til 19300 af 152921
  • regler og definitioner

    Forumindlæg
    Hej! Nogle der kan give forklaring, definiton og en formel evt til følgende emner: -oktretreglen -kovalente bindinger -dubletreglen
  • 5. juli!

    Forumindlæg
    Den 5. juli er fristen for ansøgninger til videregående uddannelser! Det er 9 dage! Hvad har du tænkt dig at søge ind på? Jeg søger ind på retorikstudiet. Andre?
  • Eksamen fysik

    Forumindlæg
    I dag fik vi afvide vores 2 udtrækningsfag, skriftlig fysik og skriftlig tysk. Uheldigvis!!! Har i en anelse om hvad jeg kunne blive sprugt om til sådan en skriftlig fysik? Eller eventuel et link omkring fysik hvor jeg kan øve mig, og en FSA fysik af de foregangene prøver?
  • Forsøgsopstillingstegneprogram

    Forumindlæg
    Lang titel, men den siger sådan set det hele. :) Jeg leder efter et program, hvor jeg kan tegne forsøgsopstillinger. Efterhånden er en ad hoc løsning i Paint ikke ligefrem det bedste, når opstillingerne bliver mere komplicerede. Er der nogen, der kender et sådan program?
  • Basal humanbiologi

    Forumindlæg
    Jeg sidder inde med nogle spørgsmål ift. pointfordelingen. Jeg kan forstå, at der gives 2 point for et korrekt svar og (...) minuspoint for et forkert? Hvordan er det lige det hænger sammen. Lad os antage, at X har svaret rigtig på 33 ud af de 50 spg. i basal humanbiologi. 10 ud af de 50 er besv...
  • Afstemning af reaktionskemaer

    Forumindlæg
    Er der en eller anden, som vil give mig en simpel forklaring på hvordan man afstammer en reaktionsligning? eksempel: CH3OH + 02 ==> CO2 + H2O
  • Kemiske ligninger

    Forumindlæg
    Kan ikke så godt finde ud af det. Ved godt at C6H12O8+6O2→6CO2+6H2O Men hvordan løser man sådan nogle ligninger? Tak på forhånd.
  • Fremstilling af salt

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg kunne godt tænke mig at spørge hvad konklusionen kunne være til fremstilling af salt med materialerne Mg og HCl? Tak på forhånd :)
  • intermolekylære kræfter & kogepunkt

    Forumindlæg
    Hvilken type intermolekylære kræfter har ansvar for, at kogepunkterne stiger hen gennem rækken ethanol → butan-1-ol → pentan-1-ol? på forhånd tak.
  • Eksamener uden for studieretning

    Forumindlæg
    Jeg skriver om, hvordan det kan være at især humanistisk linje kan risikere at ramme kun naturvidenskabelige fag til mundtlig eksamen op gennem alle tre år i gymnasiet. Jeg vil meget gerne høre om der er nogen, som føler sig presset pga. dette, eller bare jeres generelle holdning til, at man ikke...
  • Redoxreaktioner ?

    Forumindlæg
    Hej alle kan nogen hastigt hjælpe mig med hvordan man afstemmer denne redoxreaktion. Jeg har vedhæftet reaktionen..
  • organisk kemii

    Forumindlæg
    Hej allesammen er der en der kan hjælpe med følgende opgave: Tre stoffer X,Y og Z har alle molekyleformlen C3H8O Jeg har tegnet strukturformlerne mangler at: Kogepunkterne for de 3 stoffer er : x= 10,8 grader Y=82,4 grader og Z= 97,9 grader b) tilordn hvert kogepunkt til en ...
  • Beregning af koncentrationen

    Forumindlæg
    Man fortynder 100 mL 0,050 M saltpetersyre med 250 mL 0,020 M saltpetersyre. Beregn koncentrationen af saltpetersyre i blanding Hjælp!
  • Samfundsfag på tysk?

    Forumindlæg
    Hvordan siger man "Samfundsfag" på tysk..
  • vin SRP??

    Forumindlæg
    Hej :) er igang med Srp og skal aflevere på mandag er der ikk nogen der har lavet en SRP om vin ? jeg har virkelig brug for hjælp er gået i stå. påhånd tak
  • SRP-Mindste Kvadraters Metode

    Forumindlæg
    Jeg har fået udleveret min srp-opgave i dag, men har problemer med nogle af tingene. Så ville være mega-taknemmelig hvis der var nogen der kunne hjælpe Min opgaveformulering lyder (matematiske del): Præsentér begrebet matematisk model og dertil hørende relevante begreber og metoder. Du skal redeg...
  • tysk.

    Forumindlæg
    Hvordan skriver man narkoman på tysk? :-).
  • Fra STX til HF?

    Forumindlæg
    Jeg har nu gået på STX i lidt over et halvt år, og jeg overvejer meget at skifte til HF da jeg synes at det er for hårdt og fordi jeg ikke kan overskue at skulle gå på STX i 3 et halvt år mere. ( Jeg er Team Danmark elev, derfor den ekstra tid) Jeg er ved og være lidt bange for jeg går ned med e...
  • navngivning

    Forumindlæg
    jeg kan ikek navngive stoffet: ring-H2C-CHCH3-CH3 se vedhæftet fil
  • Natriumacetat

    Forumindlæg
    Er det nogle herinde der kan svare mig på hvad Natriumacetat er? :) Med Venlig Hilsen Frederik Andersen