Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 19301 til 19320 af 156873
-
SRP i IT og Virksomhedsøkonomi
ForumindlægHej derude Jeg har planer om at skrive studieretningsprojekt i IT og virksomhedsøkonomi. Ville så derfor høre om i har nogle gode ideer til emnevalg og virksomhed at arbejde med Jeg har tænkt lidt på it-sikkerhed i IT men er også åben for andre forslag Har virkelig brug for hjælp da jeg skal best... -
differentialligningen y'+f(x)y=0
ForumindlægNogen der kan svare på hvordan man rede gør for denne type af differentialligningen y'+f(x)y=0 eller y'+f(x)y=g(x) Haster lidt så det kunne være dejligt med nogen svar. :) -
Kemi A fysik B - studieretningsprojekt - forslag til noget spændende man kan skrive om?
Forumindlægsom overskriften siger, har jeg valgt fagene Kemi A og Fysik B til at skrive min SRP. Derfor ville lige herinde og spørge jer folkens, om der er nogle blandt jer, der har erfaring i SRP i fagene Kemi A og Fy B. Jeg søger derfor forslag til hvad man kan skrive om af interessante emner. ... -
SOP - Biologi og Kemi
ForumindlægHar desperat brug for hjælp til hvad jeg kunne skrive om i min SOP. Det skal helst være et emne, hvor jeg kan inddrage noget empiri feks et forsøg. Jeg ønsker mest at kemi og biologi skal indgå, men matematik kan nok gå, hvis jeg bliver nødt til det. Håber virkelig i kan hjælpe mig, skal afle... -
DGS hjælper med SRP'en
ForumindlægHvad siger I? http://politiken.dk/indland/article445317.ece Jeg hørt det lige i radioen og gik ind på DGS' hjemmside. Min mening: Jeg tror det er begrænset, hvad DGS kan hjælpe med andet end formalia. Derfor tror jeg sider som Studieportalen hjælper meget mere. De siger, at 200 har ringet i... -
rumfang optimering
ForumindlægJeg skal klippe en plade med et givent areal ud af en større plade med et givent areal. Hvordan finder jeg den mest optimale udnyttelse i sådan en situation. eks en plade har størrelsen: 2000*1000mm De plade størrelser der skal passe klippes ud af den plade har størrelsen: 231*632mm hvordan... -
Sættet: STX matematik A NET maj 2011
ForumindlægHej alle. Jeg ville høre, om der var nogle som havde sættet: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/110726_2frs111-MATnA-24052011_UVM_web.ashx liggende, eller om nogle havde mod på at... -
Enhedslønomkostninger - Globalisering
ForumindlægHejsa - jeg søger en der kan hjælpe mig med at forstå et bilag Opgavens hovedspørgsmål lyder således: Undersøg hvad der kan udledes om udviklingen i globaliseringen og Danmarks eksport. Viden om konkurrenceevne og relevante beregninger skal inddrages i besvarelsen. Det bilag jeg har svært ved ... -
Hej
Forumindlægkan i hjælpe mig :) 1.1 Hvad er forskellen på den laveste og den højeste temperatur, der er målt i Grønland? 1.2 Hvor stor en procentdel af Grønlands areal er isfrit? 1.3 Vis, at arealet af indlandsisen er ca. 1838 000 km2 . 1.4 Hvad er rumfanget af indlandsisen? 1.5 Hvad er be... -
Konfidensintervaller
Forumindlæga) = 410 b) = enten er det [398.0583;401.9417] eller også er det [408.0341;411.9659] c) Der vil nok ikke ske det store i dette eksempel, andet end hvis stikprøven var større, så vil man være mere sikker i form af fordelingen af vægte? d) Jeg forstår ikke helt det her spørgsmål. -
sammensætning af kræfter
Forumindlæghej er der nogen der kan finde ud af den vedhæftede fil? Jeg forstår det ikke helt.. -
Fremtidens menneske
ForumindlægI et populært skrift findes denne profeti om fremtidens menneske:"Håret vil forsvinde fra hoved og krop, fordi husly og klæder gør det overflødigt.Både kvinder og mænd får et nøgent hoved.Kraniet bliver større, fordi der skal være plads til en større hjerne.kæberne bliver mindre, fordi maden... -
Hvem retter min eksamensopgaver?
ForumindlægJeg går på STX, og er ved at blive student. I den anledning er jeg meget interesseret i at vide, hvem der skal rette mine skriftlige eksamensopgaver. Er det en ekstern censor, en ekstern censor og min lærer, eller to eksterne censorer? Tak for hjælpen. -
Litterær artikel og kronik?
Forumindlæghej! jeg skal op til skriftlig dansk årsprøve, og jeg har slet ikke styr på hvad henholdsvis en litterær artikel og en kronik er? min lærer og min danskbog siger to forskellige ting... er der en venlig sjæl der kunne ridse det op? - Nana -
'kun' 7 pga. manglende afsnit, er det ikke layout?
ForumindlægHej Jeg har lige fået en dansk stil tilbage og jeg fik kun 7, med begrundelsen, at der ikke var nok afsnitsopdelinger. Men er det ikke layout og derfor skal det ikke trækkes fra i min skriftlige fremstilling? Håber nogle kan svare. -
Hvor stor effekt afgiver ovnen energi til omgivelserne ved spec. temp. ?
ForumindlægHey drenge...Sidder lidt i saksen, for jeg kan ikke rigtig komme videre.Jeg har fået en opgave som hedder:"Med hvor stor effekt afgiver bageovnen energi til omgivelserne ved denne temperatur (200 grader celcius)?"Jeg har denne funktion opgivet:http://www.absinthen.dk/fys.jpgHvor a = 0,0... -
Sig op fra arbejde
ForumindlægHej allesammen. Jeg har lige et spørgsmål der handler om mit fritidsjob. Hvis man skal sige op fra et fritidsjob i et supermarked. Hvad kræver det? Mundtligt opsigelse eller skriftlig? -
At forbedre sin IQ
ForumindlægJeg kommer fra en naturvidenskabelig familie, der sætter et konkurrenceelement i højsædet. Seneste 'dille' er måling af ens logiske IQ på internettet (www.iqtest.dk er udmærket). Ja, det kan godt virke infantilt, men hvad fan...Min kusines IQ er 135, min fætters 148, min ældre søster har... -
Dynamik
ForumindlægHej Jeg skal løse følgende opgave: En limtræsbjælke på 370 kg skal løftes. Hvad bliver trækket i kranens kabel, når bjælken hænger stille? Mit svar: Da limtræsbjælken ikke er i bevægelse, må trækket i kranens kabel være lig med tyngdekraften på limtræsbjælken, altså: Er denne del af o... -
Areal af
ForumindlægHej Jeg forstår ikke hvordan jeg skal løse opgave b, formuleringen udfordrer mig lidt. Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak Se opgave vedhæftet
