Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19301 til 19320 af 152921
-
Optagelsesprøve (STX)
ForumindlægHej alle Hvad ville være smart at gennemgå mht. til Det periodiskesystem til en optagelsesprøve (STX) Hvad er det for nogle stoffer i det periodiskesystem der reagere dårligt og godt? På forhånden tak. -
Alkan vs alkyn
ForumindlægJeg har læst at en alkan bliver til en alkyn hvis man fjerner et H-atom Så fx methan CH4 bliver til methyl CH3 Men det gælder da ikke ved fx propan C3H8 som skulle blive til propyn C3H4 Er der nogen der kan hjælpe mig med at forstå det? -
Procent for karakter
ForumindlægHej SP Jeg har lige været til to skriftlige eksamener. Er der nogen der kan opstille procent svarende til karakter. Hvis jeg skal have 10, hvor mange procent skal jeg så have. På forhånd tak ?? -
Fe3+
ForumindlægHvad er navnet på Fe3+ og Fe2+? Jeg ved godt man kalder dem jern(lll)ioner og jern(ll)ioner, men er det bare det? Altså hvordan skal man sige navnet til en eksame, jern-tri-ioner eller jern-3-ioner? -
Emissioner So2
ForumindlægHej alle. Hvordan får jeg nedbragt HCL og So2 i forbindelse med afbrænding af biomasse Jeg tilsætter aktiv kul, samt bikarbonat lige nu. Håber på hjælp -
Er polære grupper og funktionelle grupper ens?
ForumindlægHej everybody :D Jeg har et spørgsmål omkring polære grupper og funktionelle grupper, om det netop er ens? -
Blanding af ...
ForumindlægHej :) Hvis jeg blander vand 50 ml og etahnol ml og lægger det op i et måleglas, hvad sker der så og hvad kan jeg så konkludere ? Og hvad nu hvis jeg blander 50 ml sprit og 50 ml benzin og lægger det op i et måleglas, hvad sker der så og hvad kan jeg konkludere ? Håber på hjælp :) -
spørgsmål til redox. HJÆLP!
Forumindlægjeg har fået stillet i spørgsmål til en eksamens opgave der lyder: Giv eksempel på praktisk anvendelse af viden om redox. Jeg kan virkelig ikke finde noget om det, eller læse mig frem til det nogle steder, så jeg håber der er nogen der kan svare på det, det behøver ikke at være den helt store for... -
Hjælp til F/K-test til imorgen. HASTER!!!!!
ForumindlægJeg har en test om krystallisering imorgen, hjælp det haster!!!!!!!!!!!!!!! Er det her godt nok? Jeg skal fortælle om 2 måder, neutralisation og metal i syre, har fortalt om neutralisation og ved ikke hvordan man kan skrive det med metal i syre. Her er det jeg har skrevet om Neutralisation.... -
Nedbrydning af acetylsalicylsyre
ForumindlægHej! Jeg skal have lidt hjælp til, hvordan nedbrydningen af acetylsalicylsyre egentlig foregår?? Er der nogle der kan forklare mig, om der er forskel på det og så på hydrolyse?? - Tak :-)) -
Breddegarder - længdegradder, index error, HASTER
ForumindlægHEJ Er der nogle, der kan hjælpe med at lave opgave 1? Jeg er stuck og forstår det på ingen måde og skal have lavet det indenfor 3 dage. -
Ufuldstændig og fuldstændig forbrændinger af organiske eller uorganiske stoffer
ForumindlægGælder det, at for organiske stoffer så vil der ved fuldstændige forbrændinger dannes CO2 og H2O. Men ved ufuldstændige forbrændinger dannes der ikke CO2? Men i stedet for kan det være carbon, carbonmonoxid, vand osv.? Ved forbrænding af uorganiske stoffer, for eksempel metaller, gælder det, at d... -
Fysik dispositioner
ForumindlægHej. Jeg mangler dispositioner til 'Radioaktivitet' og 'Der er noget i luften' (forurening) Jeg er SÅ blank i fysik, men min lærer bliver ved med at sige "jeg forventer en del af dig, du kan mere end du tror", så det ligger et stort pres på mig. indtil videre har jeg... -
Nervøs til eksamen - hjælp
ForumindlægHej folk :-) Jeg skal op i NG-eksamen d. 10 - 11 juni Jeg er god til NG men ikke når den sorte klap lukker. Når jeg bliver nervøs kan jeg hverken svare eller huske noget - jeg er derfor allerede nervøs nu, fordi jeg er bange for at jeg er for nervøs til, at besvare spørgsmålene til min disposi... -
Tværfaglig Eksamen
ForumindlægHej, Jeg har trukket "Teknologiens betydning for menneskers sundhed og levevilkår" til vores fællesfaglige projekt opgave eksamen. Har i nogen gode ideer til underemner inden for det? Jeg kunne godt tænke mig at have om "Alkohol produktion" og hvordan alkohol påvirker kro... -
Projektionsformle(r)
ForumindlægHej jeg har en parameterfremstilling og en vektor. \n\nJeg vil bare høre om man skal bruge den normale projektionsfomel eller ..\nOm den hvor man projektere ned på en enhedsvektor.\n\nb=(e*b)*b\n\ne=a/|a|\n\nKort sagt regnes en parameterfremstilling som en enhedsvektor?\n\n -
Hjælp til en ligning
ForumindlægDenne her kan jeg ikke rigtig komme igang med, håber en kan hjælpe: Den ene rod i x^2 + 6x + a = 0 er -2. Bestem a og den anden rod. Hvordan kommer jeg igang og hva gør jeg håber en kan skærer det ud i pap for mig. -
Sinus og Cosinus
ForumindlægJeg sidder med en opgave der lyder således: C = 90o , A = 47,3o , c = 5,3 cm. Du skal tegne trekanten og bestemme vinkel B og siderne a og b. At finde vinkel B er let nok (90-47,3 = 42,7) men at finde de andre sider kan jeg ikke helt finde ud af. På forhånd tak. -
Reducering..hjælp plz
ForumindlægHej :) Kan ikke helt finde ud af denne opgave. Svaret skal give 2a + 3, men kan simpelthen ikke få det til at passe. Opgaven ser således ud: (a+2)^2 - (a+1)^2 Har prøvet, men kan ikke få den til at gå op :/ Nogen der kan forklare det på en måde..så det giver mening? Så Plz hjælp ?? -
Er HTX = Københavns tekniske skole?
ForumindlægHej Jeg sidder og tænker over mine prioriteringer af uddannelser. Er denne: www.kts.dk/htx/ det samme som HTX, altså det skal ikke være det der teknik skole halløj, men Højere Tekniske Eksamen? Fordi jeg skal være sikker på, at der er HTX i København. Ville virkelig værdsætte, hvis nogle erfarne ...
