Søgning på: matematik eksamen 2020. Resultater: 19301 til 19320 af 60833
-
Gymnasiet
ForumindlægSkal man være god til Matematik for, at komme ind på gymnasiet. For jeg er nemlig ikke særligt god til netop dette fag. Og skal man oppe i matematik på gymnasiet, hvis man har det på C. -
Jern(II)sulfat-vand(1-7) databehandling til eksamen - hjælp!
ForumindlægHej derude, Jeg sidder og forbereder mig til mundtlig kemi eksamen og er ved at løse databehandlingen for et forsøg omkring jern(II)sulfat-vand(1-7). Vi har gjort følgende: Afvej ca. 3 g ståluld med 0,01 grams nøjagtighed. Tilsæt 80 mL fortyndet svovlsyre til stålulden i en 250 mL konisk kolb... -
Er bange for, at jeg ved en fejl har snydt ved eksamen! :(
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har lige afsluttet skriftlig dansk-eksamen 3.g. Jeg er kommet i tanke om, at jeg copy-pastede et par sætninger fra en af mine tidligere afleverede (3.g) dansk-opgaver og brugt dem i min eksamensstil. Jeg tænkte egentlig ikke så meget over det, og valgte at bruge dem, fordi... -
personkarakteristik i det er ganske vist,kun 5 timer til eksamen:(
Forumindlæghej SP:) jeg skal til eksamen om nogle timer, jeg har analyseret mit tekst og fortolkede osv. men jeg glemte to punkt det er analysemodellen og personkarakteristik. jeg har fundet en analysemodel, det er aktantmodellen, men ved ikke helthvordan jeg skal forklare det, håber i kan hjælpe end jeg s... -
Bestem arealet at et tværsnit, som er fyld med vand . BOG: TEKNISK MATEMATIK
ForumindlægHej alle sammen (: Jeg sidder med bogen Teknisk Matematik, s. 141 opgave 146 og har et lille problem med en opgave, som handler om at finde arealet, af et tværsnit som er fyldt med vand.. Jeg har allerede regnet det meste af opgaven, men den sidste del giver mig lidt kvaler. Opgave omhandler en c... -
Betaler for online hjælp {Biologi}- B;niveau - 24 timers eksamen
ForumindlægHej venner af Studieportalen. Mit liv ligger sådan, at jeg helst skal have 02 til min biologi eksamen - som foreligger på 24-timers. Beklager jeg måske er lidt sent ude; eksamen trækkes om mindre end 30 timer. Et 02 eller 4 vil være super-win. Det er ekstremt nødvendigt jeg består denne es... -
(9. klasse) Hvordan skal jeg styre min tid til den mundtlige eksame i dansk?
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at styre min tid til den mundtlige eksame i dansk. (9. klasse) Jeg har undervurderet hvor meget tid jeg bruger på at præsentere mit oplæg. Jeg har øvet mig på min fremlæggelse og den tager ca. 17-18 minutter, men den må maks være ca. 10 minutter. Jeg er meget i tvivl... -
Brug Matematik til at finde ud af hvor meget energi der skal til at få en raket i kredsløb.
ForumindlægTitlen er mit spørgsmål. Jeg har brug for en hjælpende hånd. -
Matematik: Kommenter påstand ved at stille 3 kritiske spørgsmål
ForumindlægJeg har vedhæftet opgaven og vil meget gerne have hjælp/inspiration til Opgave 2. På forhånd tak. :D -
Q: FSA 2005 Matematik, maj-juni opg 3.3
ForumindlægJeg har et skema, hvor jeg får oplyst alle de regionale tv-stationer (TV2/Nord, TV2/Midt-Vest etc) og ud fra en stikprøve får givet seertallene i tusinder. Ved siden af står der, hvor mange procent seertallet er ud af de mulige seere i regionen. Opg. 3 lyder: Vis i et diagram fordelingen af tv-se... -
Kan nogen hjælpe mig med denne matematik/fysik opgave om kraftvektorer og kileremstræk
ForumindlægHvem end der hjælper please lav en grundig beskrivelse på hvordan man udregner det, da jeg ikke har nogen ide om hvordan jeg skal lave denne opgave. Jeg har vedhæftet et billede med både forklarende tekst, billede og opgave -
FP9 Tal-ligevægt - Matematik 9 Klasse`s niveau
ForumindlægJeg skal beregne værdien af den ubekendte M, i en tal-ligevægt. Den er sådan her: Den første ligevægt er på 8 og 12 Den anden er på 3m og 1 Den sidste er på 7 og m -
opg 5.075 "eksamensopgaver i matematik 3-årigt forløb til a-niveau"
Forumindlægjeg skal gøre rede for at F er stamfunktion til f F(x)=(x+1-(1/(x+1))-ln(x+1)) f(x)=((x/(x+1))^2) ved at integrere f får jeg: ((x^2-2)/(x+1))-2*ln(x+1) men jeg kan ikke få det til at passe med F nogen som har et par tips? -
Kom med jeres bud til matematik b juni 2012 HF
ForumindlægHej: Opgave 1: 3a+4 og 2*x^3 Opgave 2: 1200*1.27^x Opgave 3: 3*x^2-8x Opgave 4: 1.- f(0) = 3 er rigtigt, fordi parablen skærer y-aksen i y=3, når x=0 2.- f´(x) = 0, har løsning x=2, er rigtigt, fordi tangenten er nul i x=2 3.- diskriminanten er negativ: er FORKERT, fordi parable... -
FYSIK 24 TIMERS EKSAME IMORGEN! HELP ME DESIDE!!!!
ForumindlægHELP MEE! Jeg har i dag trukket spg til 24 timers eksame i Fysik: Solsystemet og de nærmeste stjerner Redegør for solsystemets opbygning og for, nogle af de fænomener, vi kan iagttage i solsystemet. Forklar, hvordan vi måler afstanden til de nærmeste stjerner Mit spørgsmål til jer er hvilke fænom... -
Mickybo and me engelsk Eksamen rettelse
ForumindlægJeg skal op til eksamen i mundligt engelsk. Er det en rar sjæl der ville rette min tekst for stavefejl osv.? Why did I those this topic: I have those this topic because I find it interesting. When you think about the conflict in Northern Ireland you think about war and death. But in this movie y... -
AP - almen sprogforståelse - eksamen: Hvad skal jeg øve mig på? + gode råd
ForumindlægHej alle, Her på fredag skal jeg op i AP-eksamen, som består af en skriflig prøve i den almene del, hvor kernestoffet er syntaktisk og morfologisk analyse af sætninger. Deruodver er der en latin-del, der består af simpel analyse af latinske sætninger, samt oversættelse. Jeg har desværre ikke f... -
Er terminsprøver vigtige?
ForumindlægHej Da jeg er kommet ud i en lidt indviklet situation, og kan mulighvis ikke møde op til min matematik terminsprøve, ville jeg høre om det har et stor indflydelse på mine år på STX, eller kun indtil jeg skal op til matematik eksamen? Jeg går i 2.g forresten :) -
Forberedelse
ForumindlægHej. :) Hvordan forbereder man sig bedst til matematik eksamen A-niveau? -
Årsprøve/eksamen --> bange, nervøs of fortabt! :S
ForumindlægSkal snart op til årsprøve i kemi B, og er MEGA nervøs ved ikke hvordan jeg skal gribe det an overhovedet!! Jeg kender de opgivede emner og er gået igang med at læse og tage noter, men problemet er merel, hvordan jeg skal gribe hele oplægget an når jeg står inde ved tavlen og holder oplægget fo...
