Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 19301 til 19320 af 32067
-
Den naturlige eksponentialfunktion
ForumindlægEn del af et eksamensspørgsmål i matematik lyder: Desuden skal du omtale vigtige egenskaber ved den naturlige eksponentialfunktion. Jeg er lidt MEGET fortabt her, jeg ved det er e^x men videre kan jeg ikke rigtig komme det. Jeg håber jeg kan få lidt hjælp her. -
konstruktioner
ForumindlægHej jeg er rigtig god til matematik men det med at tegne er jeg ikke så god til og vil helst ikke have fejl i det håber i kan hjælpe mig det vil betyde meget:) Konstruer polygonen ud fra skitsen -
SRP emne?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er ved at gå en lille smule i panik! Vores valg af fag og emne skal afleveres på onsdag. Jeg er tvunget til at have matematik på A, og så har jeg overvejet Idehistorie, krop og sundhed, og biologi som fag nummer to. Så jeg har nogle emner i tankerne. 1. = Matematikkens filo... -
Radioaktivitet - SRP?
ForumindlægHej Jeg skal som så mange andre også skrive SRP til december. Jeg har overvejet emnet: Radioaaktivitet i Fysik A og Matematik A. Er der nogen, der har erfaring med emnet, samt eventueller guldkorn, til gode ting at komme ind på? :) -
Bestem tallet k
ForumindlægJeg er gået i stå i en matematik aflevering. Håber nogen kan hjælpe mig! Opgaven: Bestem tallet k, så andengradsligningen 2x2-3x+k=0 har netop én løsning. På forhånd tak! -
Retvinklede og ensvinklede Trekanter
ForumindlægHej Er gået helt i stå med en matematik opgave. Opgaven lyder; Trekanterne ABC og DEF er retvinklede og ensvinklede. I Trekant ABC er A til C = 5 og C til B = 12 I Trekant DEF er D til E = 6,5 a) Bestem |AB| og |DF| -
modeller
ForumindlægHejsa, nogle der ved hvordan man løser følgende matematik-opgave på maple? Jeg har lavet opgave a) og har fået den til 2.5 timer, men ved ikke om det er rigtigt. Dog har jeg svært ved at løse opgave b) på maple. -
Isoler B
ForumindlægHej jeg sidder her med en matematik aflevering og er kommet til et spørgsmål hvor jeg er på helt bar bund den lyder således isoler b i formlen 1/a + 1/b = 1/c Det er en opgave uden brug af CAS -
løse differential ligningen ??
Forumindlægskal løse differetialligningen (1+x^2)*y*y'=x*(1+y^2) skal bare vide hvordan jeg starter kan ikke helt huske det og kan ikke forstå min matematik bog -
Er det rimeligt?
Forumindlæghttp://puu.sh/33MY6.png Samt en SRO opgave til 10 i fysik og matematik Dette har givet mig et 7 i årskarakter. Kan ikke helt se rimeligheden i det, men måske tager jeg fejl :) Det skal lige siges at det er en skriftlig karakter, så dette er det eneste jeg er blevet bedømt på. -
Hvem retter min eksamen?
ForumindlægHey folkens, I denne uge har jeg været til HF-eksamen og afleveret opgaven i netprøver.dk Hvem er det der retter besvarelsen jeg har sent i dansk, engelsk og matematik (censor?) Kan vores lærere se vores besvarelsen eller ved de kun hvad karakteren er mv.? -
Hvem retter min eksamen?
ForumindlægHey folkens, I denne uge har jeg været til HF-eksamen og afleveret opgaven i netprøver.dk Hvem er det der retter besvarelsen jeg har sent i dansk, engelsk og matematik (censor?) Kan vores lærere se vores besvarelsen eller ved de kun hvad karakteren er mv.? -
Opspsarings- og gældsannuitet
ForumindlægHejsa. Jeg skal til mundtlig årsprøve i matematik og skal besvare følgende sprøgsmål: · Forklar/introducer opspsarings- og gælds-annuitet ud fra et eksempel Nogle forslag til hvordan jeg kan gribe dettte an? På forhånd tak! -
Hvem retter min eksamen?
ForumindlægHey folkens, I denne uge har jeg været til HF-eksamen og afleveret opgaven i netprøver.dk Hvem er det der retter besvarelsen jeg har sent i dansk, engelsk og matematik (censor?) Kan vores lærere se vores besvarelsen eller ved de kun hvad karakteren er mv.? -
Tangenters røringspunkt
ForumindlægHejsa allesammen. Jeg skal til eksamen i mundtlig matematik, dog har jeg et problem. Jeg skal nemlig redegøre for tangenters røringspunkt og jeg kan slet ikke finde noget på nettet om tangenters røringspunkter. Nogen som kan give mig et godt svar på hvad det er? Tak på forhånd :) -
Heej
ForumindlægHej jeg går i 8 klasse og jeg for 12 i alt mulige matematik men jeg har et problem jeg kan ikke finde ud at gange og diveder vi bruger altid lommer regner :( Kan i hjælpe så mange tak på forhånd.. :D -
Årsprøve i 2.g
ForumindlægHej alle Jeg skal til årsprøve i matematik, og er stødt på dette spørgsmål: Gør rede for opstilling af vkstmodeller pa grundlag af et datasæt. problemet er, at jeg ikke rigtig kan huske dette. Er der nogen der kunne hjælpe mig -
kvadratet på en toleddet størrelse
ForumindlægJeg sidder med min matematik aflevering til efter efterårsferien og skal finde kvadratet på en toleddet størrelse: x^2P^2-2xPT+T^2 og ved ikke hvordan jeg skal regne den ud? Har set de andre indlæg herinde men kan ikke få min til at passe ind i .. -
Fastlægge cirklens ligning, hvis man kender 3 punkter på en cirkels periferi
ForumindlægI et at spørgsmålene til mundtlig matematik B-eksamen skal jeg svare på følgende: Gør rede for hvordan man kan fastlægge cirklens ligning, hvis man kender 3 punkter på en cirkels periferi (svarende til en indskrevet trekant). Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare dette? -
finde de manglende led i en andengradsligning
ForumindlægHej alle ! Jeg sidder her og forbereder mig på min mundtlige matematik eksamen. Og sidder nu med et lille problem :( Andengradsligninger: Hvordan finder jeg førstegradsleddet, hvis det er manglende ? Og hvordan finder jeg Konstantleddet, hvid det er manglende ? På forhånd ta...
