Søgning på: matematik fp9 2023 December. Resultater: 19301 til 19320 af 32822
-
HJÆLP MED TIDEN
ForumindlægHej. Jeg har problemer med at finde ud af tiden i matematik. fx. solen står op kl. 06:30, og går ned kl 17:45. Hvor lang tid varede dagen? Aner ikke hvad man skal gøre i sådan en situration. HJÆLPP -
Optagelsesprøve HTX
Forumindlæghej allesammen Her på Mandag skal jeg til optagelsesprøve ind til HTX, og ville meget gerne høre hvad man skal til prøven? Jeg kunne selv forestille mig det var Dansk,Matematik og Fysik... Men Vil rigtig gerne høre fra nogle der har været op til sådan en optagelsesprøve Hilsen Victor -
Optagelsesprøve HTX
Forumindlæghej allesammen Her på Mandag skal jeg til optagelsesprøve ind til HTX, og ville meget gerne høre hvad man skal til prøven? Jeg kunne selv forestille mig det var Dansk,Matematik og Fysik... Men Vil rigtig gerne høre fra nogle der har været op til sådan en optagelsesprøve Hilsen Victor -
noter
Forumindlæghej jeg vil spørge om der er nogle som har b niveua noter går på første år på gym. Og har matematik på b niveua, Vil spørge om der er nogen som kan sende mig noter specielt om emnet trignometri. Vil være meget godt hvis i kan sende det til følgene mail. [email protected] -
Eksponentialfunktion
ForumindlægJeg sidder med et matematik A eksamensspørgsmål og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. Spørgsmålet lyder: Eksponentialfunktion Du skal redgøre for den eksponentielle funktion. Du skal bevise sætninger hvor den eksponentielle funktion indgår, herunder differentation og integ... -
Metode ved integrale
ForumindlægGoddag..Jeg sidder og læser op på matematik og har undret mig over noget.Når man skal finde enten det bestemte eller ubestemte integrale kan man benytte sig af "Partiel integration" eller "Substitution"Hvornår bruger man de to forskellige metoder? og er der andre metoder end d... -
Få 12?
ForumindlægHej. var til årsprøve i dag i matematik og har nu fundet ud af at jeg har glemt at lave en underopgave. Kan man stadig godt få 12 selvom man har lavet alt andet rigtigt, men mangler at regne en underopgave ud? På forhånd tak :) -
Årsprøve - Mundligt
ForumindlægHej jeg har haft matematik på b-niveau i et år (1.g) og skal til årsprøve. Men jeg har 30 minutters eksamination hvilket jeg er bange for muligvis vil være alt for kort. Hvordan kan et spørgsmål lyde, hvor meget står der i et spørgsmål? -
Karakterer A-niveau STX
ForumindlægJeg fik 7 sidste i 2.g sidste år til sommereksamenen og valgte så matematik på A-niveau her i 3.g.Hvis jeg nu får 8 bliver karakteren så 8?Og hvis jeg får 9 bliver den så stadig 8?(fordi karakteren fra 2.g tæller 1/3) -
Problemregning + Færdighedsregning
ForumindlægHej.Nu er det sådan, at jeg skal til ottendeklasses årsprøve i matematik i morgen, og derfor vil jeg spørge, om I har ideer til, hvad jeg blandt andet kan øve mig på inden da – for der er vel utvivlsomt opgavetyper, som findes i alle færdighedsark og problemregninger? -
Find side c, når man kender b,a og <A
ForumindlægHej folk :) Håber i vil hjælpe mig. Jeg er meget dum til matematik. Jeg skal finde siden c. Vi kender allerede a,b og vinkel A. a = 9 b = 8 <A = 40 grader. Please hjælp mig, har virkelig brug for det!!! :) -
Mat-opgave - uden hjælpemidler
ForumindlægHej hejJeg er lige ved at forberede til skriftlig eksamen i matematik uden hjælpemidler.Er der nogen der kan hjælpe mig med opg. 8 i opgavesættet som kan findes på denne adresse:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-4.pdfMvh. Anna -
Mat-opgave - uden hjælpemidler
ForumindlægHej hejJeg er lige ved at forberede til skriftlig eksamen i matematik uden hjælpemidler.Er der nogen der kan hjælpe mig med opg. 8 i opgavesættet som kan findes på denne adresse:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-4.pdfMvh. Anna -
Potens funktioner
ForumindlægHej! skal op til skriftligt matematik i morgen og har lige fundet ud af at jeg ikke kan finde hverken notater eller udleveret ark omkring potensfunktioner.Er der nogen der kan fortælle mig lidt om det ?Går i 1.g. Håber nogen vil hjælpe... -
Kristensen & Rindung
ForumindlægHej Jeg vil gerne købe Kristensen & Rindung Lærebøger i Matematik for gymnasiet. Kan I skaffe dem? Og hvad kommer de til at koste? Kan jeg betale med kort? Med venlig hilsen Bernhard Mollerup -
Ang. gennemsnit ????
ForumindlægHvis man nu får 7 i skriftlig matematikog 10 i mundtlig. Lægger man dem så bare sammen og dividere det med 2 10+7 = 17 17/2 = 8,5 og så runder man det på til 9Så ens karakter i matematik er 9 er dette rigtig ???? -
Bestem sin v, cos v, og tan v
ForumindlægHej :-D Jeg er meget i tvivl om jeg har gjort det rigtigt, jeg stinker til matematik... Her er et link med billedet af trekanten: http://peecee.dk/upload/view/354869 Altså hilke skal divideres? :-) sådan cos v = hos. katete/hypotn. Hvordan ville i gøre? -
eksame sæt "øve"
Forumindlægjeg allesammen..Skulle bare sige at jeg skal til årsprøve.Det er matematik vi snakker om!!kan man finde nogle opgave sæt man kan øve sig med :Dfeks uvm.dk = kan ikke finde noetPs: 1g -
Linjestykket lABl
ForumindlægHej alle! Jeg har fået stillet en opgave i matematik. Jeg skal finde linjestykket lABl af den vedhæftede trekant. Jeg kender vinkel B og C. Jeg kender desuden også linjestykket lBCl. Håber virkelig der er en der vil hjælpe. Mvh Nina -
Eksamens opgaver
ForumindlægSom så mange andre, skal jeg jo til skriftlig eksamen i matematik imorgen. Så tænkte jeg på, om der fandtes en (eller flere) hjemmesider, hvor man fx kunne downloade gamle eksamens opgvaver eller lign., så jeg kunne 'øve' mig lidt.Nogen der kan hjælpe med det? :)
