Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 19301 til 19320 af 33706
-
Stokastisk variabel /bionomalfordeling
ForumindlægEn som kan hjælpe med B og C - jeg har lavet A. Men kan slet ikke løse den... -
Hvor mange liter vand er der i bassinet.
ForumindlægJeg har fået spørgsmålet: Hvor mange liter vand er der i bassinet hvis der er 60 cm vanddybte over alt. jeg ved via. udregninger at arealet af dette basin er 68.079,2 cm2. Har jeg forstået opgaveløsningen korrekt: vi skal finde ud af hvor meget vand der er, vi starter med at gange arealet med 6... -
Potensfunktioner
ForumindlægHvordan løses denne? -
Jacob indsætter hver måned 2000 kr
ForumindlægJacob indsætter hver måned 2000 kr. på en opsparing. Renten er 0,2% pr måned gør rede for, at der efter 6 år er 154718,04 kr. på opsparingen -
Afdrag og renter
ForumindlægSkal lige vide om jeg har forstået dette spørgsmål rigtigt b) Hvor meget betales i renter i løbet af afdragsperioden Skal jeg så blot ligge alle renterne sammen for alle terminerne? -
SRP
Forumindlæger der ikke nogen der har et eksempel på en opgave i SRP!? har brug for inspirration til hvordan man lige helt gør, mht. hvordan man starter ud i redegørelsen fx. og er lidt usikker på om min indledning er helt forkert.. har absolut ikke tænkt mig at skrive af, men at få inspiration.. jeg skriver... -
RSS feed til de enkelte fora?
ForumindlægI øjeblikket er det muligt at få et RSS feed til hele forumet på studieportalen.dk, men det er ikke alle fag jeg ønsker at følge med i, så er det muligt vi kunne få et RSS feed til de enkelte undergrupper i foraet? Fx vil jeg meget gerne have et RSS feed direkte til matematisk. -
Jura
ForumindlægHej..Er det muligt at komme ind på jurastudiet hvis man har et gennemsnit på 7.7 eller kan man ligeså godt droppe det! Tænker også på fritiden når man læser på uni.. kan man få tid til at dyrke sport osv. eller tager det helt overhånd med læsning.. hvor mange sider hver dag? -
Hvad skriver i om?
ForumindlægJeg er selv 2.g'er og kan derfor trygt vente endnu et år med at tænke på min SSOMen jeg er nysgerrig og tænkte på hvad alle i andre regner med at skrive om og i hvilket fag, det kunne jo være at man blev inspireret til sin egen opgave næste år -
Kryptering
ForumindlægHey, er der nogen andre der skriver i kryptering? , for jeg er stødt på det problem at jeg skal beskrive principperne i RSA kryptosystemet, hvilket vil sige at jeg matematisk set overordnet skal forklare det, hvilket jeg synes er pænt svært da jeg man skal bruge man beviser og formler osv. Nogen ... -
Layout
ForumindlægHey alle!Jeg ville høre, om der er nogle af jer som kender nogle sites, hvori man kan se, hvordan SSO skal se ud! Her tænker jeg på de grundlæggende regler for dens udseende osv. Bare de fundamentalle regelsæt for dens opbygning og struktur etc.Jeg ville blive rigtig glad, hvis der også var nogle... -
Einstein..... (teori)
Forumindlæger der nogen der kan henvise mig til Einstein's relativitetsteori?og evt. hvordan man bruger(regner) den...?tak -
kontinuert?
Forumindlægse dok f er funktion hvad er k? hvor på min graf er x0? og så står der, at funktion er et element i definitionsmængden, hvis... hvad menes der med det? -
tangenthældningen
Forumindlægbetragt funktionen f(x)=4x2+√x bestem tangenthældningen for funktionen i punktet (1,f(1)) skal jeg sætte punkterne ind på x's plads?? -
chi2 test
ForumindlægHej Kan nogle hjælpe mig med nr. 1 i denne opgave? Tak på forhånd :) -
integrere
Forumindlæger der ikk nogen der gider hjælpe med at integrere denne her: 0,1*e^(-0,1x)Jeg kan ikk rigtig finde ud af det... -
Dollarkurser
ForumindlægI lufthavnen køber Aka en T-shirt til 24 dollar. Dollarkursen er 500 Hvad koster Aka's t-shirt i dk kr? Hvordan er det man regner det ud? -
Gymnasie optagelse
ForumindlægHej allesammen.En af mine gode venner modtog idag et brev fra gymnasiet, hvori der stod, at han skal op i en prøve i mat, fysik og kemi før han kan optages i gymnasiet. Så mit spørgsmål er, om nogle har erfaringer med hvilke slags spørgsmål og opgaver der bliver stillet. Hvilket niveau ligger det... -
Indenfor cirklens periferi
ForumindlægJeg er havnet i en uløselig stridvedr. det ellers simple geometriske fænomen: CIRKLENStriden går på hvad der menes med sætningen"..... halvvejs indenfor Storcirklens Periferi." Jeg mener at betegnelsen "indenfor cirklens periferi" vil kræve at et tænkt objekt skalvære i berøri... -
Hjælp til areal beregning
ForumindlægJeg har den her opgave som jeg har kigget rigtig længe på.. men kan simpelthen ikke finde frem til hvad jeg skal gøre. Opgaven er en vedhæftet fil
