Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 19321 til 19340 af 158924
-
SRP-emne
ForumindlægHej! Jeg skal snart til at skrive SRP. Jeg overvejer at skrive i kemi/matematik. Er der nogle, der kender nogle gode emner indenfor denne fagkombination? Tak på forhånd :) -
Hvilepulsen
ForumindlægHej Er der nogen som kan hjælpe mig med en matematik opgave? Opgaven er : hvor meget blod pumper hjertet ud i et slag hvis hvilepulsen er 50 slag/min 60 slag/min på forhånd tak -
Reducer nedestående udtryk
ForumindlægHej Jeg kan simpelhen ikke finde ud af de her opgave så vill høre om der var nogle der gad at hjælpe/forklare mig lige hvad man gjorde:-) a) 4x-7+5-x b) (6x-1)-(2x+3) c) 2*(x+7)-(6-5x) d) 2(a+2b)-(b-5a) e) -1/2a+(b-3/2a)-2b f)-2(x+5)+4*(5x+1) Og jeg ved det er mange regnestykker Men de... -
Manual integration, både partiel og substition
ForumindlægHejsa\n\nDette spørgsmål relatere lidt til\nhttps://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=145035 \nMen kan læses uafhængigt.\n\nJeg skal have integret http://www.thedeathart.dk/upload/int1.png i hånden, dvs. alle udregninger manualet.\n\nJeg har prøvet i en 4 timer, og har også snakket med ... -
aflevering 6 figurer
Forumindlæghejsa jeg en opgave som jeg er gået i stå på det er opgave b og de andre opgaver lægger også på filen -
Teknologi!
ForumindlægJeg synes bestemt der mangler kategorien 'Teknologi' for os HTX'ere.\n\nVi kan jo ikke blive ved med at putte emnerne under 'Andre'? -
Differentialligning
ForumindlægHej?? Tænkte på om nogen kunne hjælpe mig med noget matematik? ligningen ser sådan her ud: dp/dt=kp(1-(p/N))-a hvor at: k=0.25 N=4 a=0.16 Det ville være virkelig dejligt hvis nogen gad og hjælpe :) -
Hjælp til reducering
ForumindlægHej! Jeg sidder netop med en matematik opgave hvor jeg har fået til opgave at reducer udtrykket: 2ab(b-a)+(a+b)^2 Nogen der kan hjælpe mig? På forhånd tak -
Efter HXX
ForumindlægKan man godt søge ind på Erhvervsakademiet efter hhx, hvis man har virksomhedsøkonimi på A og engelsk på A. Kravene til erhvervs. er engelsk C og enten erhvervsøkonomi C eller matematik C eller virksomhedsøkonomi B. Håber i kan hjælpe. -
Henfald
ForumindlægDet her er et lidt specielt spørgsmål. Men jeg har lavet det forsøg som andre måske også har hvor man skal kaste med 100 terninger og så skal man sammenligne det med henfaldelses sandsynligheden. Derefter skulle man tegne en graf i et koordinat system, grafen er en bue der kører langs Y og X akse... -
funktion der driller...
ForumindlægHey Studi...Jeg har en lille, men snedig opgave !En funktion f er givet vedf(x)=x^2(1-x)^9- Beregn størsteværdien for f.Jeg ved simpelthen ikke hvordan man gør det, jeg vil meget gerne hvis nogen kunne hjælpe.Tak, hilsen SigurdPK. -
SRP
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SRP i fagene: Matematik A og Idéhistorie A. Jeg har læst lidt emnet græsk matematik, men synes dog at der er for meget historisk over det i forhold til matematikken. Er der nogen derude som kan hjælpe mig med forskellieg emner?? Det vil være en meget meget stor hj... -
eksamens hjælp
Forumindlæghej folkens.. jeg står og skal til mat b mundtligt eksamen i begyndelse af juni måned. Jeg vil i forbindelse med det spørger om der er nogen som fik 12 på mat b eller a Og som er intresseret i, at tjene nogle penge på at gennemgå en hel masse beviser og lidt regneteknisk sammen med mig før den mu... -
seriøst 200kr
ForumindlægOk måske er jeg helt ublu her.... Men hvad dælen får en ufaglært studerende til at forvente 200kr sort i timen for lektiehjælp.. Er det virkelig hvad man skal af med for at få Matematik A Det modsvare jo en løn på godt 700.000 før skat for en færdiguddannet...hvor mange får lige det... -
halveringstid+eksponentiel udvikling
ForumindlægKulstof C14 tilføres atmosfæren via den kosmiske stråling og er derfor konstant i atmosfæren. C14 er bundet i radioaktivt CO2, som er en konstant procentdel af den samlede mængde CO2. Mængden af C14 i levende planter og dyr kan derfor antages at være en konstant procentdel af den samlede mængde C... -
Matematikopgave: Flise
ForumindlægEr der nogen, som kan forklare, hvordan man vil løse opgave c) i denne matematik? -
Vilkårlige trekant
ForumindlægHej, jeg har denne opgave som jeg er lidt usikker på. Jeg skal finde: - vinkel B og C Og jeg ved at vinkel B er spids og C er stump: vinkel A =20grader, side b=7,5 og side a = 4,3. Kan ikke finde frem til hvilke formler jeg skal bruge? Håber nogen kan hjælpe mig:) -
Arbejde med Knastskive
ForumindlægHejsa alle sammen! I Mat A (HTX) arbejder vi lige nu med cirkler og linjer. Der er dog den her opgave som jeg slet ikke kan se sammenhængen i. Jeg søger gerne en som kan hjælpe mig igang. Det kan fx. være hvilken teori, metoder eller andet jeg skal bruge for at løse opg A, B og C. Jeg ser gerne... -
Er tal ikke spild af tid?
ForumindlægBurde man ikke bruge mere tid på humanistiske og samfundsvidenskabelige fage i folkeskolen i stedet for naturvidenskaben som fx matematik? Det er da vigtigere at vide noget om vores historie end tal og trekanter. Nu bliver I sikkert helt vilde, når I kloge hoveder læser det her, men jeg er kampkl... -
Mdt. Eksamen
ForumindlægHej.. Jeg skal til mundtlig eksamen i matematik på b-niveau. Vi har allerede fået opgivet eksamensspørgsmålene. Derfor kunne jeg godt bruge lidt hjælp til et af dem. Det lyder således: 3. Trigonometri: Gør rede for definitionen af sinus og cosinus. Bevis sinusrelationerne og formlen for areale...
