Søgning på: matematik noter. Resultater: 19321 til 19340 af 45346
-
Kasse om tekst og grafik
ForumindlægHej. Jeg er ved at sætte en labmanual op, og derfor har jeg brug for, at kunne tydeligøre et område hvor det er meningen at læseren selv skal prøve at regne ud hvad reaktionsproduktet bliver. Det indeholder nogle få linier tekst og et billede. Jeg ville så gerne høre om, hvordan jeg kan lave en... -
IRLAND - velfærdmodel, hjælp!
ForumindlægEnkelt spørgsmål, under hvilken velfærdsmodel kan Irland bedst anbringes (universel, selektiv, residual) -
buddhisme, JEG'et ?
ForumindlægHejsa Ville lige spørge : hvordan kan jeg'et være en illusion i buddhisme ? -
Johs. V Jensen myte
ForumindlægEr der nogle der helt præcis kan forklare mig, hvordan man definerer en myte skrevet af Johs. V. Jensen? Vi har bl.a. læst "Hos Fuglene", men der kan jeg ikke rigtig se nogle mytiske træk. Men det er måske heller ikke det, det går ud på? -
Fysik/kemi disposition og eksamen
Forumindlæg1)Hvordam foregår en fysik/kemi eksamen? 2)Hvordan ser en disposition ud? (et eksempel) 3)Hvor lang tid har man til at stille sit forsøg op? og skal man opstille forsøget imens censoren og læreren er der? Håber I kan hjælpe mig. -
Summations tegn
ForumindlægHej alle herinde. Jeg har et spørgsmål ang. summationstegnet. Ud fra en mængde tal, {x1, x2, x3,..., xn} Min lære hævder, at man kan skrive denne summation, ved at skrive i=1∑n=i Hvilket i virkeligheden er det samme som i=1∑1=n, hvilket betyder, at man kun vil udplukke tallet x1 da... -
FYSIKRAPPORT!
ForumindlægHej Er der nogen der kan forklare mig hvad man skal i afsnittet under resultater. Har fundet databehandling, men ved ikke hvordan jeg skal beregne resultaterne ud. Håber der er nogen der kan hjælpe!! Tak på forhånd ((: -
rækkesum
ForumindlægJeg skal bestemme rækkesummen ∞ ∑ (3^n+2^n)/(5^n) n=0 jeg har prøvet at dele dem op for at få et geometrisksum men jeg kommer ikke frem til det rigtige resultat.. nogen der kn hjælpe?? -
vekselspænding
Forumindlæghvad er en trefaset vekselspænding, og hvad kan man bruge det til? Evt forsøgsbeskrivelse =/ -
Lønningsdag
ForumindlægHeej :) Er der en som har lavet en analyse eller fortolkning af "Lønningsdag" af Martin Anderse Nexø, så må du meget gerne sende den. Min e-mail er: mathias@reker (m a t h i a s @ r e k e r) :) Jeg vil gøre stor gengæld den dag hvor du mangler noget bare skriv :) Håber at der er en... -
den fjerde adle sandhed?
Forumindlæghej hvad går den 4 adle sandhed ud på , for jeg forstår den virkelig ikke??? tak -
Platons "Staten"
ForumindlægHej med jer Er der nogen som har læst den 8. bog i Staten af Platon, som har nogle kloge tanker om den? Jeg ku virkelig godt bruge det! -
Skæring mellem 2 eksponentielle udviklinger
ForumindlægHej, jeg har to eksponentielle udviklinger, jeg skal finde ud af hvornår nummer 1 overhaler nummer 2: 1= 5*10^12*1.08^x 2=15*10^12*1.03^x Jeg har prøvet at sætte dem lig hinanden, men jeg får ikke det rigtige resultat :( -
Spørgsmål angående statskundskab (AU og/eller SDU)
ForumindlægHej, Jeg er en 19-årig dreng, som blev student (HTX - biokemi-retning på Mat A, Kemi A og Biologi B) (hvis jeg vælger statskundskab skal jeg selvfølgelig supplere fx. samfundsfag fra C til B hen over sommerferien) og har nogle spørgsmål angående medicin-studiet på henholdsvis AU og SDU (evt. ogs... -
Kompliceret ord
ForumindlægHey, jeg lede efter et eller flere ord der er lettere inviklede eller komplicerede eller hvad man skal kalde det. Det skal bruges til en ordleg hvor folk skal forsøge at forklare hvad ordet betyder. Det må gerne være et rigtig svært / ukendt ord - og gerne kom med mere end et hvis det er muligt... -
Billedkunst
ForumindlægJeg har billedkunst på C-niveau og afslutter det dermed i år. Min karakter i standpunkt var kun 7 og vil gerne op på mindst 10. Er der nogen, måske med erfaring, der kan give nogle råd til hvordan jeg når mit mål i billedkunst? -
Oversættelse af én lille sætning
ForumindlægJeg skal oversætte følgende: "De overleverede data om hans liv er temmelig mangelfulde" Mit forslag er: "The hand down/handed down data about his life are quite insufficient", Kan man sige det, eller er man nødt til at lave om på konstruktionen: "The data that have been h... -
Binomialfordeling
ForumindlægHjælp -
Hastighedsformel
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål, som jeg ikke kan findensvar på - håber i kan hjælpe. Giver den nævnte teoretiske formel (v=kvadratroden af Newton/ (kg/m)) den rigtige enhed for hastigheden v? -
Fædrelandssang
ForumindlægHej alle. Jeg skal analysere og fortolke Helge Rodes digt: som en rejselysten flåde. Har brug for hjælp til at komme i gang? På forhånd tak.
