Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 eksempel. Resultater: 19321 til 19340 af 186242
-
skæring til andenaksen
ForumindlægHej. jeg har centrum i punktet c(3,-2) og r = 5. jeg skal finde de skæringspunkter som cirklen gør på andenaksen. jeg er nået så lang, men kan ikke rigtig komme videre. (x-3)^2 + (y+2)^2 = 25 som ved skæring med y-aksen giver: (0-3)^2 + (y+2)^2 = 25 9 + (y+2)^2 = 25 (y+2)^2 = 16 håber nogle kan... -
Reducér hjælp !
ForumindlægHjælp med at lave det: tak på forhånd. 1. 4a(a + b) – (a + 2b)^2 + 4b^2 2. (3x + 2)^2 – 3x (3x + 4) -
kuglens ligning
ForumindlægHej jeg har en kugles ligning skal finde centrum, og radius, centrum finder jeg fint, men radius er mit problem, bliver i tvivl om hvor jeg skal trække tal og sætte tal til, se følgende opgave 6: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer07/2007-8-4_UD.pdf jeg har faktoriseret det: ... -
c. En eksponentiel funktion
Forumindlægc. En eksponentiel funktion har en fordoblingskonstant på 3. Grafen for funktionen går igennem punkterne (8,120) og (11, y2) og (17,y3) Bestem værdien af y2 og y3 -
matmatik opgave 2.002
ForumindlægHEJ I trekanten ABC gælder at : BC = 2*AB AC =5/2*AB a)opgaven er : bestem cos C. b) Bestem areal af ABC udtrykt ved c a)jeg har brugt C = cos^-1[(a^2+b^2-c^2)/(2ab)] = =(BC^-2+AC^-2-AB^-2)/(2BC*AC) =(2AB^-2+5/2AB^-2-AB^-2)/2(2AB*5/AB) =350 Cos^--1(350)=69,513 grade men det er forkert jeg... -
Andengradsligning
ForumindlægOm andengradsligninger generelt En andengradsligning er en polynomiumsligning af anden grad. Den generelle form er: ax² + bx + c = 0 hvor a ≠ 0. (Hvis a = 0 vil der være tale om en førstegradsligning) Tre simple eksempler på andengradsligninger kan være: I) 3x² + 2x - 4 = 0 (hvor a ... -
vektor i plan
Forumindlægvektoren b = 5,k) er dobbelt så lang som vektoren a=(2,6)find tallet khar en idé om, at sætte det således op:2b=a?men dette sys jeg virker mystisk da;2(5,k)=(2,6)10=2 og k=3??? -
stofmængdeforhold
Forumindlægjeg har regnet pratisk og teoretisk udbytte af en væske. desuden har jeg volumen og væsens vægt...beregn stofmængdeforholdene mellem ethanol og CO2.glukose -> 2 ethanol + 2 CO2hvordan gør jeg dette? -
Masse% ?
ForumindlægOpgaven lyder: Kalksalpeter, Ca(NO3)2 anvendes til gødning af fx. græsplæner. Hvor mange masse% N indeholder kalsalpeter? Jeg er meget tvivl, men jeg har gjort det sådan at jeg har fundet molarmassen af det hele, også molarmassen af N, også dividerer jeg de 2 og ganger med 100 %, så får jeg r... -
Betingelse
ForumindlægEr en randbetingelse og en begyndelsestingelse (begyndelsværdi problemer) det samme? -
et ?...
ForumindlægHej!!Jeg skal til dansk skriftlig årsprøve på mandag, og har fået at vide af min lærer at vi kommer op i et HF sæt...(jeg vil dog også gerne vide omkring studenter eksamenssæt) hvordan ser sådan noget ud..?Er der nogen derude, som måske kunne hjælpe mig med lægge et sådan lignende HF sæt ud på ne... -
Hjernenervekerner
ForumindlægHej! Hvordan kan det være at nogle af hjernenervekernerne er tilknyttet flere ganglier? Fx. er nucleus spinalis nervus trigeminus tilknyttet ggl. superior, inferior og trigeminale? Er det fordi den kan underinddeles i mere specifikke funktioner? -
Mutationer
ForumindlægHej Er der en der kan give en forklaring på hvorledes mutationer kan føre til forkert opbyggede proteiner, men at det ikke altid sker? :) Mange tak -
Daktylsk hextameter
ForumindlægI Illiaden skriver Homer sine vers på Daktylsk hexameter. Men hvad er det helt præcist? Jeg mangler en uddybende forklaring på hvad det egentlig er? På forhånd tak. -
Energi
ForumindlægAfhænger kuglens fart lige over gulvet af den valgte nulhøjde for den potentielle energi -
DNA og protein - Hjælp!
ForumindlægHejsa derude! Jeg har 24 timer, og jeg er gået i stå med dette.. En der kan give en god og grundig forklaring på dette: En redegørelse for opbygningen og dannelse af proteinerne samt eksempler på proteiners funktion i kroppen. Hvis der er nogen der kan give mig et godt svar på den, ville jeg ... -
er der nogle der var så gode at hjælpe med denne opgave
Forumindlæger der nogle der er så søde at hjælpe med opgave 3 det er nogle vejledene eksamensspørgsmål -
Hjælp til synopse
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til hvordan en synopse skal se ud, og hvordan jeg skal lave en, jeg har trak avisens tekster og jeg kan ikke finde ud af at starte på den. så er der også nogle ting, som jeg ikke helt forstå hvad det er og hvad jeg skal gøre:p Præsentation af analyse og fortolkningspun... -
Opfattelser
ForumindlægDer er forskellige opfattelser af et objekt, men hvad forstås der ved obejtets afbildning for sig selv? -
En anden form for demokrati HJÆLP!
ForumindlægHej alle sammen! Har eksamen i morgen og skal snakke om Christiania (med det er rimelig let) og en anden form for demokrati. Har I nogle gode ideer hvad det kan være? Hvad for en anden form for demokrati jeg kan snakke om? Håber I kan hjælpe så hurtigt som muligt :) På forhånd tak!
