Søgning på: dansk reportage. Resultater: 19341 til 19360 af 41162
-
Tysk aflevering
ForumindlægEr der nogen som skarpe til tysk (evt. tyskere) som lige vil rette min tysk aflevering igennem? Den er på ca. 300 ord uden citater, og det er min sidste stil, så jeg vi gerne have en god karakter. Det burde ikke tage mere end 10-15 min? Det er mest bestemt/ubestemt kende ord samt præpositioner so... -
Sæt ordene i rigtig rækkefølge
ForumindlægHola alle spansk talende mennesker :) Min lære har givet mig en opgave for hvor jeg skal sætte nogle ord i en rækkefølge så de giver menning, men jeg kan simpelthen ikke gennemskue disse ord: cita segunda la por es tarde la calle de Alcalá una la en cafetería Nogen der kan give et h... -
Acetylsalisylsyres kemiske egenskaber
ForumindlægHej. Hvilke kemiske egenskaber har acetylsalisylsyre? -
Idé til emne hvor samfundsfag indgår?
ForumindlægSom så mange andre 3.g'ere sidder jeg her og aner ikke hvad jeg skal skrive om i AT-projektet. Som bekendt er det overordnet emne "rejser". Jeg kunne virkelig godt bruge noget inspiration til emneområder hvortil samfundsfag kan indgå. Hvilket fag der yderligere indgår er egentligt m... -
Weekendavisen - Målgruppe
ForumindlægHvilken målgruppe har weekendavisen? Eller rettere sagt hvilke typer folk læser rent faktisk weekendavisen? -
3.g's opgave
ForumindlægHi. .Jeg ville li høre om der er ikke er nogen med nogle geniale ideer til 3.g's opgaver. .Bare for at få lidt inspiration. .(Jeg har engelsk og samfund på høj-niveau)Noura -
Har nogen læst i England?
ForumindlægHej!Er der nogen på studi som har læst i England? Jeg vil gerne afsted i et år, men har svært ved at finde ud af hvad der lige passer til mit niveau? Skal jeg tage et engelsk kursus tilrettelagt for udlænding eller tilmelde mig et ganske almindeligt fag og læse sammen med engelske elever? Min ide... -
Essay
ForumindlægHej der ude!Skal skrive en stil og det skal være en essay! Det er første gang vi har fået sådan en, og jeg er bare helt lost for ideer!! Nogel der har nogle gode emner!?Hvis, må I også meget gerne svare på min mail! :-)Håber nogen lige vil hjælpe!Silje -
Ændring af abstract-titel.
ForumindlægHej. Hvordan ændrer jeg titlen på \begin{abstract} \end{abstract} i article-klassen (den hedder "Resumé" som standard)? Jeg har prøvet med følgende: enewcommand{\abstractname}{Abstract} og \addto{\captionsenglish}{enewcommand{\abstractname}{Abstract}} men ingen a... -
SSO forside ?
ForumindlægHej.Da der er delte meninger om, hvad der skal være på en forside i SSO, ville jeg høre jeres meninger. (Det er naturligvis ikke titelbladdet jeg omtaler) -
Historieopgave... igen..igen..
ForumindlægHejJeg ved godt at dette spørgsmål har været oppe og vende mange gange før.Jeg vil dog gerne høre hvilke emner der ville være gode hvis man gerne vil skrive om noget der ikke er alt for politisk.Håber der er nogen der vil hjælpe med deres erfaring... :O)Hilsen Maria -
Forskel på luftmodstand og gnidningskraft?
ForumindlægEr der nogen der kan komme med en forklaring på hvad forskellen på luftmodstand og gnidningskraft er.F.eks. hvis en sten falder ned fra 100 m's højde. Luften indeholder vel i såfald både en luftmodstand og en gnidningskraft.Min tanke, er om luftmodstanden, er den energi der skal bruge for at ... -
Eng oversættelse '5 sætninger'
ForumindlægHej jeg ved ikke hvordan man oversætter de her sætninger til engelsk. Håber nogen vil hjælpe (dem som er forhåbentlig gode til eng)..1. Den er enorm flot bygget med en hel masse blå kalk inden for. 2. Den er enorm flot bygget med en hel masse blå kalk inden for. 3. Der var ro i min sjæl da jeg va... -
Tysk Stil, lidt gramma hjælp tak:-)
Forumindlægvil lige sige først at jeg ikke er den bedste til tysk, tysk er noget jeg har, fordi jeg skal ha det, ikke fordi jeg vil ha det.men tænkte på om der ik er en venlig person som ville kigge min lille stil igennem, har selv prøvet at rette det igennem, men syntes det er lidt svært. Die Sonnenenergie... -
Hjælp til Tysk!!!
ForumindlægJeg skal Forbered 5 sætninger i perfektum om, hvad jeg har lavet i ferien. I kan bare finde på noget, jeg skal bare sige 5 sætninger , så har i hjulpet mig. Jeg har brug for jeres hjælp :) -
Fremskridtpartiets 1.program 1973
ForumindlægJeg har ikke samf., men jeg har en kilde i historie som jeg læser. Vil gerne spørge hvad hvad de økonomiske og politiske konsekvenser af Fremskridtpartiets 1.program 1973 kunne være blevet bl.a. mht. fx. afskaffelsen af indkomstskatterne og anskaffelse af skatter på forbrug. -
tillægsords bøjning-søger en til at skimt min oversættelse igennem (har rettet den grundigt)
Forumindlægover sæt:1. Han er lykkeligere end sin bror.2. Det er den smukkeste blomst i gartneriet.3. Het er de billigste engelske lommetørklæder, vi kunne skaffe.4. Han har det vanskeligste job på skolen.5. Huset er meget stort, det er meget større end naboens.6. Det er en dårlig nyhed. Den er værre end ny... -
Oversættelse rettelse..
Forumindlæg1. ”Warum bist du so traurig?” will Frau Meyer wissen.2. „Ich weiß nicht. Die wein-abteilung ist ganz anders jetzt.“3. „Sie müssen nett zu ihr sein.“4. „Dann soll sie nicht alles auf den kopf stellen.“5. „Etwas Neues kann oft nützlich aufgegeben werden“, Finde Frau Meyer.6. „Sie kennen immer alle... -
Vær sød og kigge denne oversættelse igennem for små fejl.
ForumindlægIt is June 8 o’clock and the weather is nice. It has cleared up after a couple of heavy showers in the morning and in the early afternoon. The air is cool, but bracing, and quite a few children and adults are taking a stroll, fishing near the wharf or are talking together in smaller groups on the... -
Hvordan gik jeres terminsprøver?
ForumindlægHvordan gik det til jeres terminsprøver??? Hvad har i været oppe i?
