Søgning på: de måske egnede. Resultater: 19341 til 19360 af 29788
-
Er de rigtige + hjælp til en enkelt.
ForumindlægHej Jeg har lavet nogle fysik opgaver, som skal afleveres. Dokument, med opgaver vedhæfte. Først vil jeg gerne vide om opgave 5 og 6 er korrekte. i opgave 5 b vil jeg desuden gerne vide hvorfor, min lærer har skrevet, at vi skal bruge intergralregning? Vi har forresten ikke lært at bruge ... -
Triglycerid hydrofil/hydrofobe - HASTER!
ForumindlægHej alle! Jeg går i 1g. og er igang med at skrive min NV rapport i Kemi & biologi. I min rapport skal jeg inkludere triglyceriders opbygning og dets hydrofile/hydrofobe egenskaber. Jeg har ingen idé om dette, udover at det måske omfatter polære/upolære molekyler. Er ellers ret lost, håbe... -
Grunden til slavehandel (DK) - DHO
ForumindlægHej, jeg sidder og er igang med min DHO, hvor jeg skriver om slavesamfund og slaveoprøret. Jeg vil gerne indlede min opgave med at give en kort beskrivelse af, hvorfor Danmark besluttede sig for at få kolonier og slavehandel og sådan. Jeg har kigget i diverse bøger og søgt på nettet, men sy... -
bevæglese i to Dim
ForumindlægEn hammerkaster kaster en hammer. Hammeren, han kaster, består af en tung kugle med en tynd wire . Hammerkasteren svinger først kuglen rundt. I begyndelsen bevæger kuglen sig i en vandret, jævn cirkelbevægelse. Kuglens masse masse er 7,3kg , og den har en omløbstid på 0,80s . Cirklens radius er 1... -
Tyskstil om fremtidsplaner
ForumindlægHej er der nogle derude der vil hjælpe mig?? Jeg skal have oversat dette: Jeg har altid godt kunne tænke mig at være politibetjent, meget gerne i udlandet som fx Miami, men jeg har dårlige knæ så det bliver nok ikke til noget. Jeg har tit tænkt på at blive læge, måske endda i forsvaret, da ... -
Matematik opgave om enhedscirkel
ForumindlægHej jeg ar ved en opgave som jeg ikke helt kan finde ud af.. Opgaven lyder sådan her. Tegn en enhedscirkel og afsæt retningspunktet P60 Beregn kordinaterne til P60 Tegn tangenten til cirklen i punktet (1,0) Vis på tegningen at: tan 60 = 1,7321 tan 240 = 1,7321 Nogen der kan hjælpe eller mås... -
to sætninger som skal rettes! Haster lidt
ForumindlægJEg har lige to sætninger, som jeg bare lige skal have rettet: - Hun skrev til et bureau hvis speciale er private boliger til folk, der søger indkvartering i London i en kortere periode. - Hun kunne også - hvad der måske var at foretrække i hendes situation - vælge en lejlighed på delebasis. S... -
Fysik: Fejlkilder ved temperaturen?
ForumindlægHej! Jeg har lavet et forsøg med at blande koldt og varmt vand og så tage temperaturen for dem individuelt og så når de blandes. Så har jeg også udregnet vandblandingstemperaturen, og den var næsten lige som den målte temperatur. Jeg fik meget lave afvigelser, men jeg vil stadig gerne vide ... -
Gennem Rosenborg Have!
ForumindlægHeeei. Jeg har fået til opgave at skrive en stil, som hedder Gennem Rosenborg Have(måske har nogen af jer skrevet den før :D). Men opgaven lyder sådan: Forestil dig, at du enten er en unge dame. Skriv et brev til en nær ven eller veninde om, hvad der er sket, siden du ikke længere følges ad med... -
Vilkårlig trekant
ForumindlægHej jeg har en opgave der lyder: I en trekant ABC er VinkelC=45 grader, ha=35 og ma=37. Fodpumperne for højde ha og medianen ma kaldes henholdsvis H og M. Der oplyses at vinkel AMC er spids. Beregn de ukendte og sider og vinkler i ABC Jeg tror måske det der går lidt galt for mig er, at jeg ikk... -
HJÆLP TIL PROJEKT UGEN!
Forumindlæghej alle sammen, jeg skal snart op til projekt ugen i eksamen. jeg vil lige høre om nogle har nogle gode ideer om at skulle vise ens produkt frem. Det må meget gerne være lidt anderled, og noget man måske ikke har set før. fx som powerpoint, interwives, skuespil, film har man jo set før(: je... -
Andengradspolynomium bestemt ved f (x) =ax2 + bx + c. Bestem tallene a,b,c
ForumindlægHar fået en opgave stillet, som jeg virkelig ikke kan løse. Måske at der sidder et klogt hoved derude, der kan hjælpe? Opgaven lyder som følgende: Et andengradspolynomium f er bestemt ved f(x) =ax2 + bx + c. Det oplyses at f har nulpunkterne -3 og 5 samt at f (3) = - 36. Bestem tallene a,b og c -
Konflikten i Nordirland
ForumindlægJeg har valgt emnet "Konflikten i Nordirland" til AT6 som hænger sammen med SRP. Men jeg har simpelthen inge idéer til hvad jeg kan lave som synopsis, og problemstillinger. En oplagt problemformulering ville jo være hvorfor konflikten var, men måske også lidt kedeligt. Jeg ved heller ... -
Muligvis simpel ligning
ForumindlægJeg har endnu et problem, som jeg umiddelbart ikke kan løse. Jeg har selv siddet og prøvet mig frem men, kan ikke lige gennemskue den. Måske kan i hjælpe mig? Obgaven lyder som følge: Hvor stor skal |AC| være for at x netop er 20mm? R kan sættes til 6367 km. Formlen ser således ud: x=sqr(R^2+|A... -
At blive bedre.
ForumindlægHvordan bliver jeg bedre til følgende: 1. Latin samt gramatikken. 2. Tysk grammatik. ( problemet ligger i det, at jeg faktisk er rigtig god til tysk, men når min lærer endelig spørger: "Hvad hedder det så, når dativ styrer akk. elller lignende, så kan jeg simpelthen ikke svarer.) 3. Dansk... -
lektiehjælp søges
ForumindlægHej, jeg er en pige der går i 3.g og har Kemi på A-niveau og fysik på B-niveau. Da jeg har svært ved nogle af opgaverne søger jeg lektiehjælp. Jeg ved godt, at denne side er for gratis lektiehjælp. Men det er ikke altid man får svar fra folk (skyldes måske at de ikke har tid til det). Så derfor s... -
Parabel med skvulp
ForumindlægHej. Er der nogle der kan fortælle mig, hvilken funktion man skal bruge for at få en parabel til at lave, hvad jeg kalder et "skvulp", altså hvor den bøjer tilbage mod x-aksen. Jeg ved hvordan man laver en med ét "skvulp", men det jeg er interesseret i at vide er, hvilken fun... -
Mindste lodrettte afstand mellem to funktioner
ForumindlægHej :) Sidder med en opgave jeg ikke kan gennemskue. Jeg får givet funktionerne f(x)=x4-4x2+3 og h(x)=x2-5 Jeg skal nu beregne den x-værdi, hvor den lodrette afstand mellem de to funktioner er mindst. Det har vel noget at gøre med optimering, men længere kan jeg ikke komme. Tænkte på om man måsk... -
Kommunikation under 2.verdenskrig
ForumindlægJeg har besluttet mig for at ville skrive om kryptologi i matematikdelen. I historiedelen vil jeg redegøre for brugen af denne teknik under 2. WW og diskutere dennes betydning for krigens gang. Jeg står lidt på bar bund p.t materialemæssigt. Jeg har spænderet flere dage på bibliotek og internet,... -
SRO - Irsk kultur og identitet
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder pt med SRO i engelsk og samfundsfag, og sidder simpelthen fast. Som i kan se i opgaveformuleringen skal jeg analysere og fortolke 2 tekster, én af dem mine lærere har valgt, og én jeg selv skal finde - MEN, jeg kan simpelthen ikke finde noget... Det må være alt fra e...
