Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 19381 til 19400 af 114887
-
HJÆLP - skal bruge imorgen
Forumindlægbåd koster: 357.00 båden stiger med 10.00 pr måned. hvad vil prisen være for båden om 5 måneder? 50.000+357.00 = 407.000 . er det rigtigt? - Else, Helle og Maria køber båden straks. Hvor stort et beløb skal de hver betale, hvis de dele udgiften ligeligt? hvordan gør jeg det? -
bøvl med integrale
ForumindlægHej igen, nu er jeg kommet til en anden opgave hvor jeg er gået i stå. Hvad gør man hvis man skal integere: int(x^2(x-2)^2) kan godt se at man kan bruge substitution den være (x-2) men hvad gøre man med de x^2 foran... på forhånd tak -
lille oversættelse - fejl? HJÆLP
Forumindlægfokus på adverbier, tillægsord samt ordstilling - sys det sidste afsnits start lyder underlig og klodset...? vær sød at læse igennem - årskarakteren i engelsk skal reddes.. hmf... _______________________________________ GLOSSY SHAMPOO Look at your hair. Is it beautiful? Do you want to get real... -
Grænseværdi
ForumindlægHej Hvordan findes grænseværdien til følgende brøk: Er der tale om en sammensat funktion eller? -
Hjælp mig ?
ForumindlægNogen som har et løsnings forslag til den her?? Har sat og forsøgt mange gange nu.. Please hjælp -
Tangent.. korrekt?
ForumindlægEn funktion f er løsningen til differentialligningen dy/dx=x+3y og grafen for f gennem punktet P(-1,3). Jeg skal bestemme en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P. Jeg får forsøgt og fået: y=3x+6 Er det korrekt..? -
månedsrente
Forumindlæghej der står i min opg at hvordan omregner man en kvartalsrente på 3,2 % til månedsrente ved i hvordan man gør for det gør jeg ik -
rødder og faktoriséring
Forumindlæger det nogle søde mennesker derude, som kunne skrive udregningsproccesen til de nedstående opgave, ville uden tvil hjælpe at se fremgangsmåde. på forhånd mange tak :D Funktionen f er givet ved forskriften: f(x)= x^3-x+6 over x^2-x-6 Bestem rødderne i nævnerpolynomiet som i tællerpolynomiet Fakt... -
kemiske forbindelser
Forumindlæghej har snart eksam i kemi men er bang for de spørger mig hvordan man regner om i ville forklar det har næsten styr på hvordan man regner ioner er det det sammme måde man gør håber i ville give mig nohgle ekmp på hvordan man løser det -
løs ligning
Forumindlæg"EN ADGANGSPRØVE BESTÅR AF TRE TESTS. SØREN FÅR VED DE TO FØRSTE TESTS 82 OG 89 POINTS. HVOR MANGE POINT SKAL HAN MINDST OPNÅ I DEN TREDJE TEST FOR AT HANS GENNEMSNIT KAN KOMME OP PÅ DE 90 POINTS SOM KRÆVES?" (opstil ligning, hvor x står for tredje testresultat. Løs ligningen) please fo... -
slette profil
Forumindlægjeg vil gerne slette min profil...jeg har været opgaveredaktør herinde osv. men har oplevet at siden blvier udnyttet fuldstændigt af elever der vil have færdige stile uden at gøre en pind for det! Hvordan kan jeg slette min profil? Når jeg går ind i indstillnger står der "fejl"...skal j... -
to opgaver
Forumindlægjeg har regnet de her to opgaver men jeg er i tvivl om de er rigtige :.... 1) 2*x3=686 2*x*x*x = 686 2*7*7*7 = 686 x = 7 2) 2*√x = 6 på forhånd tak -
Redox
ForumindlægHej er dette en redoxreaktion ? H3O++CaCO3→CO2+Ca+2 -
Lommeregner og et kvadratrodsagtigt tegn?
ForumindlægDet er et år siden jeg havde matematik, og det er lige præcis lige noget matematik jeg husker fra dengang jeg skal bruge i en fysikopgave. Problemet er bare således at jeg ikke kan huske det præcist... Det er når man skal indskrive det tegn som ikke hedder kvadratrod, men som ser ligesådan ud b... -
Hjælp til kemi
ForumindlægHej alle sammen :-) Jeg har virkelig et problem med reaktionsskemaer i faget kemi. Jeg har lavet en fældningøvelse, hvor udefra denne øvelse skal jeg lave en journal. Formålet med denne øvelse er, at kun undersøge dannelsen af nogle tungtopløselige salte, og herved identificere forskellige salte.... -
Hjælp til kemi
ForumindlægHej alle sammen :-) Jeg har virkelig et problem med reaktionsskemaer i faget kemi. Jeg har lavet en fældningøvelse, hvor udefra denne øvelse skal jeg lave en journal. Formålet med denne øvelse er, at kun undersøge dannelsen af nogle tungtopløselige salte, og herved identificere forskellige salte.... -
eksamensopgave..
ForumindlægHej.. Jeg har regnet rumfanget i opgave 4 og får 117... Kan det passe? http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/MED0581.pdf Tak -
Differentiering kompleks
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe? Kan ikke finde hoved eller hale -
HYPOTESER :O
ForumindlægHmm.. skal lave 4 hypoteserom vælgeradfærd, nogen som har gode råd/ideer? :S taak.. -
tryk i væsker
Forumindlæghej... skriver på nuværende tidspunkt på en rappoty om trykket i vand som funktion af dybden... problemet er bare lige at jeg næsten er sikker på at min graf er en lineær funktion... min formel ser således ud: p=p(luft)+h*g*rho... kan det passe at rho*g er det samme som a i formlen y=ax+b? lyde...
