Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 19401 til 19420 af 32067
  • finde et svar på: y=0,13*x+30

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg sidder og laver matematik opgave, og sidder fast ved den her ligning, jeg kan simpelthen ikke få den til at fungere, det ville være super hvis i kunne komme med forslag det er ligningen: y=0,13*x+30 håber nogen kan finde ud af den og hjælpe mig.
  • AT: Hvilke fag og hvilke emne?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal afleverer den underskrevet AT blanket på torsdag, og ville høre om der er nogen der har gode forslage til emner og i hvilke fag til AT-eksamen. Jeg går på den naturvidenskabelige linje med biologi, matematik og kemi.
  • rette min opgave?

    Forumindlæg
    hej :) jeg har en aflevering på omkring 13-siders matematik til i aften, og vil gerne få den rettet inden jeg aflevere hvis det er muligt. en venlig sjæl der vil kunne have mulighed for at rette den? det ligger på C niveau.
  • HASTER HJÆLP TIL MAT HJEMMEOPGAVESÆT 2.

    Forumindlæg
    Hej, Har brug for hjælp, da jeg ikke er så god til matematik, håber jeg at i kan hjælpe mig med min hjemmeopgave :) tak på forhånd ! :) p.s. er i gang med privatundervisning i mat, så det ville være til stor hjælp hvis i skrev resultateet, og så forklarede det på en "forståelig" måd...
  • Lineær model

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et lille matematik problem :D giv et eksempel på en lineær model, og vis ved regneeksempel. hvordan moddel kan bruges. håber der er nogen der kan hjælp mig :D Tal på forhånd :D
  • 2. gradsfunktion

    Forumindlæg
    jeg har fået denne opgave i matematik og jeg kan godt bruge lidt hjæp. Gør rede for, at forskriften er en 2.gradsfunktion f(x)=a·x^2+b·x+c og forklar koefficienternes (a, b og c) betydning for grafens udseende.
  • Bestået eller dumpet?

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg er pludselig kommet i tvivl om jeg er dumpet i Matematik B? - HJÆLP Jeg fik 7-7 i årskaraktere, men fik 00 i skr. mat til eksamen. Har jeg så dumpet eller bestået Mat B ??
  • regne procent ud.

    Forumindlæg
    Jeg sidder her og er i gang med en matematik opg. Opgaven lyder sådan her: "Jeg har en kjole til 1500 kr, men den er nu sat 75% ned". Skal jeg så bare bruge formlen: "k*%/100" ?
  • Reducér udtryk

    Forumindlæg
    Hej , er der nogen matematik genier der kan hjælpe :) Skal reducére følgende udtryk: (7-x)(7+x) Jeg har prøvet at reducére det, jeg fik 14-x, passer det ? Håber I kan hjælpe mig.
  • Fremskriv kapitalen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en lille matematik opgave, som lyder sådan: a) Fremskriv kapitalen. Rentefod: 4,8 % Startskapitalen: 5674 kr. og antal terminer: 6 Er der nogen, som jeg kan hjælpe mig?
  • Tredjegradspolynomier HJÆÆÆLP :S

    Forumindlæg
    hey alle sidder her laver matematik og jeg har store problemer med en opgave om tedjegradspolynomier. redegør for tredjegradspolynomiers generelle egenskaber - fx graf og a, skæring med y-aksen og diskriminanten, antal rødder og monotoniforhold... er der ikke nogle rigtig rare mennesker der vil h...
  • x^2+(k-1)x-k=o

    Forumindlæg
    *Hjæææælpppp!!!!!!!!! , heej alle sammen i morgen skal jeg aflevere min matematik aflevering, men jeg kan bare ikke finde ud af denne andengradsligning , er der nogen der hurtigst mulig kan hjælpe mig.... x^2 + (k-1)x-k=0
  • FSA 9. klasse

    Forumindlæg
    Hej - jeg vil gerne have en forsmag på den kommende eksamen i matematik, er der nogle der ved hvor jeg kan få en GRATIS prøve på nettet? (Evt. en kopi fra 2009/10) Hvis ikke, må jeg vel spørge min skole! :) På forhånd tak
  • Rentesregning?!

    Forumindlæg
    Okay, jeg er ret så meget på skideren! Jeg er elendig til matematik og har en opgave for! Håber virkelig på noget hjælp!! Opgave: 10.000 kr. på en konto forrentes med 2 % femten gange. Hvad er den nye saldo?
  • Hvilket rumfang er størst-Hvordan regner man det ud? hjælp!

    Forumindlæg
    Jeg sidder og er total lost i en opgave i matematik. Der står sådan: Hvilket rumfang er størst? 0,07kubikmeter, 58 kubikdecimeter, eller 35240 kubikcentimeter Hvordan finder jeg ud af hvilket rumfang der er størst?? :D
  • Lektiehjælp tilbydes

    Forumindlæg
    Hej, Jeg tilbyder online lektiehjælp i matematik A, fysik A, kemi B og engelsk B. Jeg har fået 12 til samtlige eksamener - undtagen fysik hvor det blev til et 10-tal. Jeg er 19 år gammel. Skriv i indbakken hvis interesseret :)
  • Vektor regning

    Forumindlæg
    Jeg skal løse ligningen a→ · b→= 21 når: a→ = ( 1¦2 ) og b→ = ( X1¦X2) Nogle der kan hjælpe mig? - Hvis det hjælper er det opgave 637 i stx Mat AB1, opgaver (orange matematik bog for 1.x)
  • Sammenhængen mellem fremskrivningsfaktoren og vækstraten

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og er i gang med en matematik rapport, som jeg skal aflevere i morgen. Jeg mangler nu kun, at skrive sammenhængen mellem fremskrivningsfaktoren og vækstraten. Jeg meget i tvivl om, hvad jeg skal skrive. På forhånd - mange tak! :-)
  • Haster til imorgen! (hhx optagelsesprøve)

    Forumindlæg
    Hej Alle Jeg skal til optagelseprøve på hhx imorgen. jeg skal op i engelsk og matematik skriftlig imorgen. og på onsdag skal jeg op i dansk og tysk mundtlig. nogle der ved hvordan det foregår?? og hvad man skal? eller har nogle råd til hvordan jeg skal forberede mig? :) :)
  • Løs ligningen f(x) = 17

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået en opgave i matematik som jeg ikke fatter så håbede der ville være lidt hjælp og hente her. Opgaven lyder: Løs ligningen f(x) = 17 Jeg ved ikke hvordan man løser den eller hvor jeg skal starte. Tak på forhånd!