Søgning på: samfundsfag noter b. Resultater: 19401 til 19420 af 105062
-
Danmarks økonomiske forhold til EU
ForumindlægHvilke hoved emner(Emu'en osv...) for dette, er det mest aktuelle at få med i en opgave? Tak på forhånd. -
Synopsis - SOS
ForumindlægHej, er der nogen af jer, der vil læse min synopsis igennem? Er bange for, jeg har huller i opgaven. Vil gerne have en tilbagemelding på, hvad jeg evt. har gjort galt, hvis det er muligt. Ved godt jeg ikke har uddybet nogle af delkonklusionerne. Det har jeg tænkt mig at uddybe til den mundtlige ... -
Begreber
ForumindlægEr der nogen der kan lige forklare hvad (primær og seknudær socialisering) + (traditionelt-, moderne- og senmoderne samfund) er ? -
SRP om polarisering
ForumindlægHej derude... Jeg sidder disse dag og brainstormer på min kommende SRP opgave. Da jeg er hjemsendt, og mangler lidt hjælp til at formulere nogle mere konkrete opgaveformuleringer, hendvender jeg mig herinde.:) Jeg skriver i fagene sanfundsfag A og engelsk A Jeg vil skrive om noget politisk pola... -
SRP i corona, vacciner og kommunikationssituationen fra Sundhedsministeriet
ForumindlægHej alle Jeg vil gerne finde nogle analysetekster, som kan være plakater, annoncer, videoer delt på facebook, udtalelser på pressemøder, piecer eller lignende, som man analyserer mere i detaljer ift. argumentation, appelformer, sproglige virkemidler, begreber fra teorierne om faglig formidling o... -
SRP i Pregnancy-associated malaria
ForumindlægHej. Jeg går i 3g og vi skal snart skrive SRP-opgaven. Jeg har valgt at skrive i fagene kemiA og biotek A hvor jeg skriver om Pregnancy-associated malaria. Som udgangspunkt har jeg skrevet følgende problemstilling (dog er den ikke helt færdig endnu) Hvordan kan man vha. medicinen og vaccinerne ... -
Sproglig Analyse
ForumindlægHej jeg er ved at skrive AT hvor jeg bruger romanen 1984 af George Orwell. Jeg vil meget gerne ind og se på de virkemidler han bruger og jeg kigger selvføgelig på logos, patos og etos og på newspeak. Men er der nogen der har forslag til hvilke virkemidler han ellers bruger? Vi har nemlig ikk... -
enduktiv og deduktiv metode:
ForumindlægNogle der har styr på hvad disse metoder står for, og om man kan benytte dem sammen? -
SRP emne
Forumindlæger der nogen der har gode ideer til emne/fagkombinationer med design -
Traditionel, modernisme og postmodernisme?
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvad de betyder? -
Eksmen 1.g - chance for ingen eksamner?
ForumindlægHej Jeg læste det her: Alle 1g-klasser aflægger normalt én prøve til studentereksamen – eventuelt ingen. Det er Ministeriet for børn og undervisning (UVM), der udtrækker om den enkelte elev skal til prøve – og i givet fald i hvilket fag. Spørgsmål: 1. Vil det sige at de... -
Eksamensbevis HF
ForumindlægJeg kunne rigtig godt tænke mig at se, hvordan eksamensbeviset på HF ser ud dette år 2022. Er det egenlig forskelligt hvor mange fag man skal aflægge prøve i på HF - eller er der et bestemt antal man skal??? -
Hvor mange eksaminer skal man op i på HF?
ForumindlægJeg ville høre hvor mange eksaminer man skal op i på HF? En af mine veninder sagde til mig, at hun i alt havde fået 14 12-taller. Vil det sige, hun var oppe i 14 eksaminer og fik 12 i dem alle??? -
Valg af underemne
ForumindlægHej alle, Vi skal til at igang med vores 9. klasses projektopgave, men ved ikke helt hvad vore underemne skal være? Vi har to overemner der hedder "Konflikter" og "Forandring og konsekvenser" Jeg håber der kommer nogle svar og på forhånd tak :) -
HVORDAN SKAL JEG GRIBE MIT SRP-EMNE "REGNBUEFAMILIER" AN?
ForumindlægHej, jeg skal til vejledning i morgen, og jeg har valgt at skrive om regnbuefamilier. Dog ved jeg ikke helt hvordan jeg skal gribe det an mht. fokus på opgaven - altså hvad jeg skal konkretisere det ind til. Hvis I har nogle gode ideer og har erfaring med SRP, må I meget gerne skrive. Mvh -
Skifte fra hhx til stx
ForumindlægHej alle, Jeg står i et stort dilemma. Jeg går på hhx 1. g, og jeg er super glad for skolen, det sociale og stemningen osv. Problemet er bare at jeg ikke er specielt glad for matematik og de økonomiske fag er ikke ligeså meget som jeg troede de ville være. Så jeg overvejer at skifte til stx. Je... -
FORDELE OG ULEMPER VED AT BETALE SKAT! HJÆLP!
ForumindlægHej igen! Hvad er fordelene og ulemperne ved at betale skat? Jeg ved ikke helt selv hvordan jeg skal skrive det, så vil i hjælpe mig? -
grænsehandel i tysklanf
ForumindlægNår man køber varer fra tyskland er det fordi afgifterne og skatten er lavere i forhold til DK. Det påvirker staten og det danske butikker fordi de mister penge er det rigtigt, ønsker en uddybning på forhånd tak -
Er jeg egnet til statskundskab?
ForumindlægHej, Jeg skriver fordi jeg er utroligt meget i tvivl om jeg er egnet til statskundskab. Jeg håber der er en enkelt eller to, som vil tage sig tid til at sætte sig ind i min situation :). Kort om mig: Jeg er 21, har pt mit andet sabbatår, hvor jeg arbejder. Jeg vil i gang med at studere til s... -
logaritmer?
Forumindlægy=b*a^x Hvordan finder jeg b? Skal jeg ikke bruge logaritmen for at få x ned?
