Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19421 til 19440 af 33650
-
Udregn a og b ekspntl. funktion fra punkter på graf
ForumindlægJeg har to punkter på en graf, hhv. 0;8 og 3;64, der er tale om en eksponentiel sammenhæng. Hvilke formler vil i bruge til at finde frem til a og b? Mine beregninger giver mig at b = 8 og a = 1,15, men det stemmer ikke overens med forskriften desværre!! -
Friedrich Nietzsche
ForumindlægHvordan var Friedrich Nietzsche livshistorie? Altså, hvad for nogen slags ting han gik igennem, Tak på forhånd. ps. jeg ved godt hvad der er sket med hans datter, men du må meget gerne komme ind på noget andet ;-) -
Magneter
ForumindlægHvorfor kan man ikke bruge vekselspænding? -
Bestemme g'(x)
ForumindlægHej. Jeg er lidt i tvivl om det jeg har gjort er korrekt. Er der evt en der lige kunne tjekke om det er korrekt, og i så fald det ikke er, lige give noget konstruktiv kritik. :) (Opgaven samt min løsning er vedhæftet) -
2 sætninger
ForumindlægVi begyndte at snakke. We started to talk,ville jeg mene.Ikke we started talking Jeg var meget overrasket I was very surpriced. Er det korrekt? Tak på forhånd. -
SSO -komplekse tal, argument
Forumindlæghejjeg sidder og har skrveet 10 sider i min SSo og skal til at indsætte mine regneopgaver som stod i min problemformulering, MEN jeg måtte lave dem alle sammen om fordi jeg havde lavet fejl i formlen, og nu er jeg helt i tvivl om resten nu er rigtigt: det er mest argumentet der irriterer mig, hvi... -
Engelsk...oversættelse..Please
ForumindlægHey... Er der nogle, der evt ville rette min engelsk oversættelse??? Hvis ja ville det være supert. På forhånd tak...Drenge har altid elsket teknik, piger vil hellere have med mennesker at gøre. Eller er det nu stadig helt rigtigt??? Sociologer har i adskillige år prøvet at finde ud af, om drenge... -
reaktionsligning på ???
ForumindlægJeg skal op i termin på tirsdag, og er ved at skrive disposition hvor jeg vil lave et forsøg med at putte et stykke magnesium i saltsyre. Hvad er reaktionsligningen?? Min bror siger det er en svær ligning da syren jo opløser magnesiummet og der kommer en gas op. Men hvilken? Og er der noget magn... -
Dobbeltintegralet over området R eller området D?
ForumindlægHej, Jeg kan ikke helt finde rundt i, hvornår man bruger notationen versus Jeg synes forskellige bøger og undervisere springer lidt rundt i det, men måske er det bare mig, der ikke kan se systemet/har misforstået noget. -
Er det snyd?
ForumindlægHar på det sidste forberedt mig til dansktimerne ved at læse andres opgaver om teksten.Det gør at jeg kan være utrolig aktiv i timerne. Jeg har "resultaterne", som gør at jeg kan sige alt det kloge. Men til en eksame vil jeg ikke have mulighed for det.Men på den anden side, har der jo h... -
analyse af engelsk tekster
ForumindlægJeg skal her til sommer op i Engelsk mundtligt. Derfor ville jeg spørge om der er nogle der har analyser på følgende tekster:- Blake: London- Charles Dickens: Covent Garden- Charles Higson: the red line- Penelope Lively: Clara's day- Wordsworth: Composed upon Westminster Bridge- Alan PAton: t... -
nazisme/fascisme
ForumindlægHej,Går nazismen ind for privat ejendomsret eller ej? Er ved at søge mig død i det!Og hvad er forskellen på italiensk og tysk fascisme/(nazisme?), udover at tyskland er antisemitiske?Håver nogen kan hjælpe for har søgt på nettet, men synes at få ret mange modsigende svar. -
ATP syntese
ForumindlægHej!!erder muligvis nogen der kan forklare mig hvad en ATP syntese er og hvad det er der sker???????MVH Louise -
Latin eksamen gode råd søges!!
ForumindlægJeg er så "heldig" at jeg skal op i latin her i 1.g på c niveau.. Jeg skal op her på tirsdag og jeg er endnu ikke begyndt at læse, aner ikke hvordan jeg skal håndtere det.. altså skal jeg kunne hver sætning udenad, både med oversættelse og analyse? eller skal jeg bare lære mine grammat... -
forberedelse til 3 g
ForumindlægHej jeg tænkte på om der var nogen derude, der havde nogle gode råd til hvordan man bedst kan forberede sig til 3g her i sommerferien.På nuværende tidspunkt har jeg et snit på 9,4. Det er jo sådan set godt nok, men problemet er bare at jeg har tænkt mig at studere psykologi, hvilket kræver e... -
Forsøg til emnet metaller
ForumindlægHej jeg skal op i mundtlig fysik/kemi snart og der er 6 enmer jeg kan komme op i hvoraf et af dem er metaller hvilke (enkle) forsøg kan man lave til det emne?? -
vækst modeller
ForumindlægHey har fået et spørsmål som lyder at jeg skal redegører for de tre vækst modeller , potens , linæer og eksponetiel, som jeg også har gjort , men den redegørelse skal også indeholde definationsmængde . værdimængde , forskrift og monotoni for funktioner og her står jeg af . hvad skal jeg gøre ? hå... -
Analyse af This Be The Verse
ForumindlægJeg er lige pt i gang med at lave en analyse af This Be The Verse af Phillip Larkin. Men er har ingen ide om, hvad jeg skal skrive. Jeg har følgende spørgsmål : In the first stanza, what kind of “faults” might he be talking about? Consider the relevant contexts of time (Larkin&rsquo... -
Solsystem
ForumindlægSolsystemet:Hvorfor bliver det forår, efterår, sommer og vinter.. I ved.. og hvorfor nogle dage er lige lange.. dag og nat.. hvis I forstår... -
hjælp
ForumindlægJeg skal til terminsprøve i morgen har I noget jeg kan øve på i math ??
