Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19421 til 19440 af 32350
  • Terminsprøve-opgaver-UH

    Forumindlæg
    Jeg kunne godt bruge hjælp til dette opgavesæt - jeg er pænt fucked up til matematik: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer07/syge07/2007-8-8_Ud.pdf Jeg kan stort set ikke finde ud af opgave 5 - og nedefter! Kunne godt bruge nogle HINTS! På forhånd mange tak, Freud
  • Reducer ligning

    Forumindlæg
    Jeg stinker til ligninger, så er der et sødt matematik geni der vil hjælpe mig ? Reducer følgende udtryk mest muligt: −s2 + u(2s + 3) + u2 .. i behøver ikke lave det hele, bare hjælpe mig på vej. Vil meget gerne lære det. Tek :)
  • Post Danmark - alemen forbedredelses eksamen, maj 2010

    Forumindlæg
    Hej Der findes vil ikke som har lavet opgave 3 og 5 i Folkeskolens 10. klasses eksamens opgave i Matematik om Post Danmark fra maj 2010, som kunne hjælpe mig med et facit på ogave 3 og 5? På forhånd mange tak
  • Har brug for lidt hjælp :)

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg har fået en alternativ matematik aflevering for, lidt a la eksamens-spørgsmål. Et af dem lyder: Sammenlign kapitalfremskrivningsformlen (renteformlen) med en eksponentiel sammenhæng. - er der nogen der kan hjælpe mig lidt her? Hilsen katrine.
  • Formler

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er bare rigtig dårlig til at "bytte rundt" på formler i fx. fysik og matematik. derfor vil jeg høre om der er en der kan lave en lille vejledning til hvordan man gør det. Håber i forstår hvad jeg mener og at der er en der kan hjælpe. Mvh. Christina.
  • HJÆLP!!!

    Forumindlæg
    Hej jeg er en pige der går i 8. klasse og skal have lidt hjælp til matematik.. Lige nu er vi igang med areal bereninger og sådan noget. Også skulle jeg spørge om der var nogle der vidste hvor man KONSTRUKTEREDE EN OVAL!!!?? ps: Tak for hjælpen
  • ligning!!

    Forumindlæg
    hej, Er igang med en matematik opgave, og er kommet til en opgave, hvor jeg er gået i stå. håber i vil hjælpe;) - vi har at: y= 0,5x^2-6x+19 => x^2-12x+38-2y = 0 opfat her y, som en konstant og løs andengradsligningen med hensyn til x?
  • Fra brøker til kroner, hvordan?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en matematik opgave og jeg er gået i stå ved et spørgsmål. Spørgsmålet lyder sådan her: Hvad er fire femte dele af 60 kroner? Problemer er, at jeg ikke ved hvordan man regner det ud. Ville være rigtig dejligt, hvis der var en eller flere der kunne hjælpe :-)
  • Underviser søges

    Forumindlæg
    Kan du hjælpe min søn med opgaveløsning på 3.g niveau i Matematik A ? Du skal kunne hjælpe i ca. 1-2 timer 2 gange om ugen. Du skal kunne bruge Texas Voyager 200. Vi bor nord for Kbh. Du skal kunne begynde hurtigst muligt
  • Planintegral

    Forumindlæg
    Hej! Ifølge DenStoreDanske er et planintegral " integralet af en funktion i planen (dvs. af to reelle variable) med hensyn til arealmålet". Er det korrekt? Alt jeg søger er en præcis indledning til min redegørelse for planintegralet i en matematik opgave.
  • ALT

    Forumindlæg
    hvis nogen laver min matematik aflevering, er jeg frisk på at lave deres spansk stil/opgave/alt der har noget med spansk at gør. yo soy espanol, por eso lo hablo perfekto :)
  • Ekstra matematiktimer på B-nivuau (STX) søges!

    Forumindlæg
    Hej med dig, der en god til matematik Vi er to piger, der går på Gladsaxe Gymnasium i 2g og har valgt matematik på B-niveau. Til sommer skal vi op til den afsluttende eksamen, så her til sidst ville vi gerne give den lidt ekstra (vores matematiske evner er nemlig lidt begrænsede, men vi har vilj...
  • kryptering

    Forumindlæg
    Hej. jeg er igang med min srp om kryptering i fagene matematik og historie. jeg har skrevet nogle beviser men er ikke sikker på at dette er rigtigt derfor tænkte jeg om der var en venlig sjæl herinde som vil kigge det igennem?
  • Parenteser!!

    Forumindlæg
    Hey. Har en matematik aflevering til i morgen og jeg er gået helt i stå med ligningen: (x+1)(4x-3)=(2x+2)(2x+3) Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at gange parenteserne ud!? Hjælp hurtigs muligt. Mange tak.
  • Differenialligninger

    Forumindlæg
    Hejsa :) Jeg har følgende to opgaver som jeg ikke er med på. Begge opgaver må begge gerne laves på maple. I må meget gerne forklare mig opgaverne trin for trin, da jeg har lidt svært ved matematik :) Tak på forhånd!
  • tangent til parablen - bestem p

    Forumindlæg
    Hej igen igen :b Ville høre om der var et matematik geni der kunne hjælpe. Opgaven lyder: Linjen Y = -2x - 5 er tangent til parablen Y = x^2 - 6x + p. Bestem tallet p. Tak på forhånd :)
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Hej alle!! Er der en eller flere derude som kan hjælpe mig .. Skal op til matematik mundtlig eksamen men har problemer med spørgsmålene ved ikk helt hvad jeg skal forberede mig på Hvis i kunne give gode ideer
  • Bestem f'(x0), når f(x)=3x+4

    Forumindlæg
    Hej matematikker der ude Jeg har et problem med at løse følgende funktion som lyder: Bestem f'(x0), når f(x)=3x+4 Være sød at fortælle hvad du gør Mange tak på forhånd
  • Hjælp til oversættelse

    Forumindlæg
    Hej studieportalen Jeg er iøjeblikket ved at skrive en SRP i matematik og historie.Er der nogen som kan hjælpe mig med oversættelsen af den aller første side i bogen: http://archive.org/stream/alettressurlesou00sta#page/4/mode/2up ? Tak på forhånd -Peter
  • Hvad betyder de enkelte variabler?

    Forumindlæg
    Det generelle udtryk for et keglesnit er ax^2 + bxy + cy^2 + dx + 3x + f =0 Hvilken betydning har de enkelte variabler for: ellipsen, cirklen, parablen og hyperblen? Kan ikke finde det i min matematik bog