Søgning på: matematik fp10. Resultater: 19421 til 19440 af 31486
-
Ligning for tangent til grafen for en funktion. HASTER
ForumindlægHej , hvem alle sammen. Jeg er rigtig lost! sidder med en matematik aflevering, som skal afleveres i morgen, og jeg kan ikke finde ud af den sidste opgave. Opgaven lyder. Bestem ligningen for tangenten til grafen for funmtionen f(x)=-ln x + e^x i punktet P(2,f(2)) Jeg aner ikke hvordan jeg skal r... -
Merit HF-enkeltfag til toårig STX
ForumindlægHej allesammen Jeg er en 17årig der går på HF-enkeltfag efter jeg droppede ud af almindelig STX. Jeg har afsluttet følgende på STX: NV, AP, samfundsfag C, biologi C, fysik C, mediefag C og matematik C I år vil jeg afslutte følgende på HF: dansk A, engelsk B, matematik B Jeg har vedhæftet den stud... -
Hvilke fag skal jeg mon op i?
ForumindlægJeg har lige fået 3 skriftlige eksamener offentliggjort: Dansk (A), Kemi (A) og Matematik (A). Sidste år var jeg op i 3 eksamener - altså mangler jeg kun 4 eksamener, hvis vi antager, at man skal op i 10 i alt. Hvor stor er chancen så for, at jeg kommer op i Historie (A), Engelsk (B), Religio... -
AT historie/mat opdagelsesrejsende, hjælp!
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en synopsis i AT, hvor jeg skriver i fagene historie og matematik. Jeg har valgt emnet opdagelsesrejsende/columbus, hvor jeg med matematik kan skrive om deres navigationssystemer dengang. Udover det, har jeg tænkt mig at skrive om, hvorfor man gik på opdagelsesrejser, me... -
Bestemmelse af længdegrad
ForumindlægHej alle! Jeg er igang med en opgave i matematik på B-niveau, og jeg føler mig helt tabt på Jorden... Har fået følgende opgave: Bestem længdegraden ud fra oplysningerne nedenfor: Breddegraden er 61,4º, og tidspunktet er 5. august 1997 kl 16 h 33 m 20 s GMT (formiddag lokal tid). Solens høj... -
Mat. eksamens disposition
ForumindlægJeg sidder og læser op/laver disposition til mine eksamensspørgsmål til mundtlig matematik eksamen, men har lidt svært ved det.. jeg har aldrig været nogen matematik-geni, så det er ekstra svært for mig.. Spørgsmålene lyder sålede: 1. Sammenhænge Gør rede for lineær sammenhæng. Du ska... -
TI-84 Plus sælges billigt !
ForumindlægDa jeg nu er færdig med at gå på gymnasiet, og ikke længere skal beskæftige mig med matematik sælger jeg min lommeregner (TI-84 Plus). Denne type lommeregner er et krav, hvis man skal have matematik på enten B eller A niveau på gymnasiet. Den fejler ingen ting overhovedet, er bare blevet brugt d... -
Isolering af forskellige størrelser
Forumindlæghej. har nogle spørgsmål angående min matematik eksamen, som jeg er meget i tvivl om. 1) er der nogen der kan hjælpe mig med følgende. isolering af de forskellige størrelser i Kn = K0·(1+r)n 2) Bestemmelse af ligning ud fra 2 punkter (bevis) - eksponentiel 3) andengradsligningen (bevis) 4)... -
Differentialregning :)
ForumindlægHej Sp, Jeg skal op i mundtlig matematik her den 21. juni og jeg har et spørgsmål, som lyder: "Gør rede for sammenhængen mellem en funktions grafiske forløb og fortegnet for f´(x) samt brugen af denne sammenhæng i optimeringsproblemer". Jeg forstår intet ved dette? Er der nogen der k... -
Regneregler for differentiable funktioner
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i matematik b niveau imorgen. Et af mine spørgsmål lyder således: Du skal efter eget valg opskrive og bevise et antal regneregler for differentiable funktioner. Jeg har Gyldensals matematik bog GB2, hvor regnereglerne står på side 20. Hvad menes der med at noget bl... -
5 A fag?
ForumindlægHello people. Ja som overskriften lyder overvejer jeg, at afslutte min studentereksamen med 5 A fag. Det skal siges, at jeg starter i 1.G efter denne sommferie. Mit spørgsmål til jer er så: Bliver det for hårdt for mig? Min overvejende studieretning: Matematik A, Fysik A & Engelsk A. Stud... -
Niveau'er på HF?!
ForumindlægHej derude.. Jeg overvejede om ikke man kunne forhøje et fags niveau på HF.. Det står nemlig skrevet på ug.dk at de specifikke krav er Dansk A, Engelsk B, Matematik C osv.. Det jeg vil spørge om her, er om ikke man kan forhøje Matematik til A, hvorefter man kan tage kemi og fysik på B.. Jeg vil ... -
Søger Gamle Eksamen opgavesæt - MAT B
ForumindlægJeg har Matematik på A-niveau, og skal op i 3.g. Vi har i 2.g arbejdet med diverse opgaver fra matematik b-niveau og jeg føler at jeg mangler noget. Jeg vil derfor bruge min sommerferie på at løse nogle af de gamle b-niveaus eksamenssæt. Hvis der er nogle der ligger inde med nogle eksemplarer, e... -
Gør rede for at, f'(1)=-2 og f(1)=-1, og bestem tallene a og c.
ForumindlægHej til alle jer gode matematikere (: Jeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg skal løse denne opgave. Den stammer fra Matematik A maj 2010. Opgave 14: En linje l har ligningen y=-2x+1. Det oplyses, at linjen l er tangent til grafen for funktionen f(x)=x^2+bx+c i punktet P(1, f(1)) a) Gør rede f... -
Bestem forskriften for den harmoniske svingning, hvis graf ses på figuren
ForumindlægI mit hjemmeopgavesæt til matematik har jeg fået en opgave, der siger: "Bestem forskriften for den harmoniske svingning, hvis graf ses på figuren". Jeg har vedhæftet figuren som fil til opslaget. Jeg håber at der er nogle af jer, der kan hjælpe mig med hvordan jeg skal gribe opgaven an... -
indekstal -hvordan?
Forumindlægjeg har meget svært ved matematik -(specielt indekstal) og har fået en matematik aflevering, med denne opgave.. hjælp! spørgsmål ''udregn 2008 1.kvartal som værende 100, og find ud af hvor meget det falder og udfyld skemaet ( i indekstal)..? please hjælp er blank... skema ... -
Analytisk Geometri
ForumindlægHej derude.. Jeg sidder lige med en matematik opgave, som jeg simpelthen ikke kan komme igennem. Jeg håber, at der er nogle kloge hoveder derude, som lige har to min til at forklare mig denne opgave, som jeg skal løse UDEN hjælpemidler. Opgaven lyder så ledes: En linje L er givet ved ligningen 2x... -
kontinuitet og differentiabilitet.
ForumindlægHej. Er der nogle, der kan vise mig et link eller et dokument med bevises for differentiabilitet ⇒kontinuitet og ikke omvendt. Og om i kender en hjemmeside, hvor en lærer fortæller og giver råd til, hvad man kan komme ind på ved de forskellige eksamensspørgsmål og alt efter ambitionsnive... -
Lineærprogrammering
ForumindlægHej alle. Jeg har fået stillet til opgave, at lave en emneopgave omkring Lineærprogrammering(LP). Idet jeg ikke har været der i de fleste matematik lektioner, grundet at jeg har været indlagt på hospitalet. Dermed har jeg ikke fået fuldt udbytte af undervisningen, og har dermed nogle problemer me... -
Lineærprogrammering
ForumindlægHej alle. Jeg har fået stillet til opgave, at lave en emneopgave omkring Lineærprogrammering(LP). Idet jeg ikke har været der i de fleste matematik lektioner, grundet at jeg har været indlagt på hospitalet. Dermed har jeg ikke fået fuldt udbytte af undervisningen, og har dermed nogle problemer me...
