Søgning på: fysik rapport densitet. Resultater: 19461 til 19480 af 23609
-
Økonomi
ForumindlægHej SP Jeg skal inden længe har valgt min videregående uddannelse, men jeg er i tvivl om valget mellem erhvervsøkonomi-matematik, matematik-økonomi og økonomi. Min helt store interesse er matematik, og jeg vil så vide, hvilken af disse muligheder giver bedste muligheder for at arbjede i ban... -
Tryk og opdrift af objekt i vand
ForumindlægJeg har fået stillet følgende opgave: ( Vil gerne hvis i vil skrive de formeler jeg skal bruge til de forskellige opgaver for at regne det ud, sådan at jeg selv kan prøve mig frem) Følgende oplysninger: En kubisk kasse med målene 5[m], sænkes ned så toppen af den er på 50[m] under havets overflad... -
Tæller årskarakteren med
ForumindlægHej med jer/dig, Jeg er i den situation, at jeg har nogle udmærket årskarakterer pt. men mine eksamens karakterer har ikke været så gode, faktisk skidte. Er årskarakteren med til at rette lidt op på det, så gennemsnittet kan blive højere. -
Bedømmelse af skriftligt dansk eksamen
ForumindlægHej derude Jeg var i dag til skriftlig dansk eksamen, og jeg har selv en rimleig god mave fornemmelse, jeg er SÅ spændt på, at få en karakter, men samtidig nervøs. Jeg er ordblind og der vil derfor hænde nogle uundgåelige fejl. Er der et par kloge hoveder, der vil læse den igennem og gi... -
Villy Sørensen, tigrene
ForumindlægHej, jeg ville hører om der var nogle som lå inde med nogle gode notater til Villy Sørensens novelle, tigrene? -
Arbejde af modstandskræfter
ForumindlægOkay, jeg har virkelig brug for hjælp til at forstå denne her opgave, men jeg har mere eller mindre lavet a og b. Jeg er nået frem til, at: Det vil altså sige, at hvis motorens effekt er konstant, så resulterer det i, at jo større hastighed bilen får, jo mindre ved den kraft, der skubber den f... -
Alfa, beta og gamma
ForumindlægEr der nogle der kan fortælle med noget om de tre stråler og hvad man bruger dem til -
relativitetsteori ?
Forumindlæghey har nogle spørgsmål andgående relativitetsteori. kan nogle evt forklare den, med kortetræk samt også hvad man kan bruge den, og har hørt der er to hvad er forskellen på disse to. Hvad kan man beregne med dem? og hvis nogle også gider så forklare hvordan tvillingparadokset kan lade sig gøre ... -
Hvis man dumper matematik B
ForumindlægHvis man er tilmeldt et suppleringskursus over sommerferien med matematik A, skal matematik B så være bestået, eller kan man godt gå på kurset selvom man er dumpet? -
Filosofi som valgfag C
ForumindlægEr der nogen med filosofi som valgfag på c-niveau, der vil sige nogle generelle ord om faget? Er der meget klassediskussion? Kan man selv bestemme nogle af emnerne? Er der skriftlig arbejde? Læser man originaltekster (oversat?)? Er det generelt et spændende fag, der stiller krav til ens selvstænd... -
Elektronisk version af Orbit B htx?
ForumindlægHey, jeg leder efter en elektronisk udgave af Orbit b, er nemlig træt af og skulle slæbe alle mine bøger med i min bærebar taske hver dag, og da jeg allerede har fundet de fleste bøger som jeg har elektronisk, ville det være rart og få fat i de sidste. Hvis der var nogen som skulle ligge ind... -
Karakterkrav???
ForumindlægHej derude:) Ville gerne spørge om der nogen der kender karakterkravet til stx og HTX i 2017. Jeg er nemlig svag til læseprøven, retskrivningsprøven og skriftlig fremstillingen man ville komme op i, i 9. Klasse. Jeg ville også spørge om hvilke fag man ville komme op i, hvordan de foregår og k... -
"En-to-tre-nu" af Jesper Wung-Sung
ForumindlægNogen der har læst den? -
Droppe ud af STX?
ForumindlægHej, jeg går lige pt i 2G på STX-uddannelsen. Jeg fik fine karakter i 1g.. Dvs, 4-taller til mine eksamerne. Nu i 2G, har jeg dumpet de fag jeg har svært ved.. Matematik & Kemi, og jeg har endda været så uheldig at trække både mundtlig matematik OG kemi.. Jeg fik et stort -3 til mundtlig ma... -
Nøjagtig forklaring af "system"?
ForumindlægForstår ikke rigtigt hvad det er. Har læst lidt, og er det rigtigt forstået at det er en "afgrænset" del af verden (ret abstrakt), hvor de principper som skulle gælde i virkeligheden, ikke gælder i dette "system"? -
Elektricitet
ForumindlægHej Hvad er forskellen på elektricitet og strøm? Bruder man det ikke synonymt? -
Hvorfor skal B i potens funktioner være større end 0?
ForumindlægJa? Hvorfor skal B i en potensfunktion være større end 0? -
Min onkels hund
ForumindlægHej min onkel har en fransk bulldog og den bider mig hele tiden. Jeg har sagt det til min onkel, men han gør ikke noget. Nu må jeg tage sagen op i egen hånd, så har i nogle ideer? -
Noter fra folkeskole - smide ud?
ForumindlægHej Studieportalen :) Jeg er ved at afslutte 9. klasse, og næste år skal jeg begynde på gymnasiet. Men jeg er dog kommet i tvivl om, hvad jeg skal gør af mine noter? Er det en god ide at gemme dem? Kan man bruge dem? Eller skal jeg bare smide det ud? Hvad med afleveringerne? Kan de bruge... -
Spørgsmål om brøker og led der ikke er brøker
ForumindlægI min bog står: man kan komme ud for at skulle skaffe fællesnævner for brøker og led, der ikke er brøker. fx regner vi sådan med tal: fordi Jeg har lettest ved at forstå tingene, når der bliver beskrevet lidt mere med ord, så disse sætninger forstår jeg ikke så meget af :/ kan nogen hjælpe??...
