Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 19461 til 19480 af 34042
-
Løs ligningen
Forumindlægx-(4-x)=8 Hvordan kan man lave denne ligning? :-) -
9.klasse eksamen og 10.klasse eksamen
Forumindlæghej studieportalen det er fordi jeg skal snart til eksamen i 9.klasse hvad nu hvis jeg for dårlig karakter og så skal jeg på efterskole næste år og jeg så får bedre karakter i eksamen kan jeg godt bruge dem eller om vendt med at 9.klasse eksamen er gode og 10.klasse eksamen er dårlig -
Forskellen mellem HTX og STX
ForumindlægKan nogen forklare mig hvad forskellen mellem HTX og STX er? Er det rigtigt at HTX sætter mere fokus på naturfaglige fag? -
Hjælp til Matematiske Modeller
ForumindlægDet er jo ved at være eksamens tid, og jeg har brug for lidt hjælp til matematiske modeller. Rent ud sagt aner jeg ikke hvad det er, eksamensspørgsmålet er: Matematiske modeller: Forklar for eksempel med udgangspunkt i hvad en matematisk model er. Forklar: Lineære modeller, eksponentielle mode... -
SRP - Karakter
ForumindlægHej allesammen, Jeg er ret utoldmodig mht til min SRP og VIL vide min karakter snart, tænkte derfor på, om der ikke var en som ville skimte min igennem og give et ca bud, bare så jeg kan slappe lidt af ;-) Tænker næsten ikke på andet :-) -
Tal, mængder, talbehandling og reduktioner.
ForumindlæghejJeg skal op til mundtlig mat., og har fået følgende krav stillet:Du skal behandle regningsarternes hierarki og bl.a. gennemgå regningsarterne i forhold til de rationale tal skrevet som brøker (brøkreglerne), såvel abstrakt som med eksempler.Problemet er bare, at jeg ikke forstår, hvad de mener... -
Simpel procentregning
ForumindlægHar en lille opgave her, som meget gerne må stilles enkelt op (:"Line har købt en bog til 15 kr. Hun sælger den til sin søster med en fortjeneste på 30%. Hvor stor er salgsprisen?" -
paramterfremstilling
Forumindlægto linjer l og m er givet ved parameterfremstillingerne l: (x/y)= (-1/2)+t*(2/1) og m: (x/y): (0/1)+s*(1/-1) bestem skæringspunkt S mellem l og m, hvordan skal jeg gøre det? -
3. år Mdt. ialt.
ForumindlægKom i tvivl om hvor mange mundtlige prøver man skal op i i alt.Jeg var nemlig ikke oppe i nogen 1. år.Har afsluttet 2 mdt. 2. år.Hvor mange skal jeg regne med at have i 3g? -
Privat undervisning
ForumindlægNogen der tilbyder noget privatundervisning i tysk? Skal til 2.g eksamen på næste mandag så jeg har bruge for nogen for lige at snakke lidt med... -
Skr. årsprøve tilbage?
ForumindlægFår man sin skr. årsprøve og eksamen tilbage, eller får man bare en karakter? -
Enkeltlogaritmisk
ForumindlægHej..Skal forklare brugen af enkeltlogaritmisk papir... Hvordan gør jeg det?M.h.t hvordan det er opbygget.. Hvad betyder det at y-aksen er logaritmisk? -
Differentiabillitet
ForumindlægHej, jeg skal bevise at liniære funktioner og andengradspolynomi er differentiable. Dette finder jeg meget svært- nogen der kan hjælpe? -
optagelse
Forumindlægjeg er inde på optagelse.dk for at indsende ansøgning, men kan ikke finde den uddannelse jeg vil ind på..??weird..er der nogen som kan hjælpe? det er biomedicin..lang udddannelse på 5år, og det er på SDU.. -
Intro til LaTeX
ForumindlægEr der nogen der ved om der på KU er noget fælles intro til et program som LaTeX eller er det bare op til de studerende selv at lære det? -
Optagelsesprøve - STX
ForumindlægHej folkens, Jeg skal til optagelsesprøve, her om snart. Så ville lige høre om der eventuelt var nogen som har prøvet det, eller ved hvordan det foregår mht. Hjælpemidler, hvad man skal? altså skrive en stil? Mange tak på forhånd. -
Seriøst??
ForumindlægHvorfor har studieportalen.dk et forum for latex?! -
HASTER !!
ForumindlægHey .. er der nogen som kunne forklare mig følgende ting: 1) Ohm's lov 2) Hvad er en diode og hvad bruges den til -
Lommeregner HF B-Niveau
ForumindlægHejsaJeg er lige kommet hjem fra skolen hvor vi af vores kære lære fik af vide at vore lommeregnere ikke duede mere, nu da vi have mat på b-niveau skulle vi have en Texas TI-89 og havde vi ikke sådan en skulle vi have vores bærbare med til eksamen med et texas program på.Dette grundet at kun Texa... -
DiplomIngeniør
Forumindlæghej er her nogen herinde som skal læse diplomingeniør i kemi og bioteknologi. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at se pensum listen, så jeg ved lidt mere om hvad der skal forgå på studiet
