Søgning på: Syntaktisk analyse. Resultater: 19481 til 19500 af 23683
-
DIO eksamen - HJÆLP!!!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal til DIO eksamen her på torsdag, og selvom jeg har kigget hele kategorien igennem, kan jeg ikke finde et indlæg som passer til mit problem... Hvordan skal jeg gøre til eksamen? Vi har fået mange forskellige svar fra lærerne på skolen, og sidder her og er rigtig forvirre... -
gode fif TAK
ForumindlægHej alle Skæbnen ville at dansk skulle være min sidste eksame på STX. Da jeg jo er ved vejs ende, er motivationen ikke speciel hø,j i henhold til hvordan jeg får læst mit pensum på den bedst mulig måde....Sååå nogle der har nogen gode fif, til hvordan det kan gøres....? -
synopsis
Forumindlæghej. Jeg er ny her inde, og har desperat brug for hjælp. Jeg er gået helt kold i min synopsis. Har valgt emnet en rejse til disneyland i paris. så som hvad det koster, sammenligning af priser i forhold til 1 voksen plus 1 barn på 5 år og 2 voksne og 1 barn på 5, observationer af hvem der rejse... -
SRP - Smertestillende medicin (lidokain)
ForumindlægHey alle herinde! Ville høre om der var nogle der lå inde med noget godt litteratur om smertestillende medicin (lidokain) og især lokalbedøvende. Eller evt. noget materiale om nervesystemet, og lidokain/kokains virkning! Skal skrive SRP-opgave i dette, og mangler noget godt materiale til det. På ... -
Hjælp til ''Grammatik''
ForumindlægEr der Nogen af jer der kan hjæpe mig med at fået rettet min Tysk stil. Altså grammatik. Tusind tak på forhånd:) Florian ist 14 Jahr alt und wohnt in Hamburg. Jeden Morgen steht Florian um 6 Uhr auf dann geht er ins Badezimmer zur ein dusch und putze seine Zähne Es ist noch früh am Morgen, und e... -
Debat indlæg
Forumindlæghej jeg skal skrive et debat indlæg men ved ikke hvordan jeg skal starte? jeg skal skrive et debat indlæg om provokation i kunst. på forhånd tak! :D -
Hvordan ser din liste ud?
ForumindlægHvilket parti ville du stemme på, hvis der var valg i morgen? Min liste ser således ud: 1. Enhedslisten 2. Socialistisk Folkeparti 3. Det Radikale Venstre 4. Socialdemokratiet 5. Det Konservative Folkeparti 6. Liberal Alliance 7. Venstre 8. Dansk Folkeparti -
Polynomier
ForumindlægKan I hjælpe mig med at løse polynomier på mapple?? Jeg har førsøgt, men uden hjælp (ved hæftet). Det jeg har gjordt er at pstiller 5 ligninger med 5 ubekendte ved hjælp af x- og y-værdierne fra punkterne. Mine punkter var: (0,7) , (5,11) , (10,9) , (15,5) , (20, 6,7). Mine ligninger ufr... -
Fald m. gnidning
ForumindlægOkay mit spørgsmål er lidt teknisk og kræver, at jeg først forklarer vores forsøg: Vi har ladet et forsøg, hvor vi optager kageforme i frit fald med et kamera. Formålet er at bestemme den hastighed de endeligt opnår, når luftmodstanden og tyngdekraften på dem er lige store. Man kan opstille en d... -
Forberedelse til Dansk skriftlig eksamen (HF)
ForumindlægHej. Jeg skal til Dansk A skriftlig eksamen her sidst i Maj, I den forbindelse er jeg lidt i tvivl om hvorvidt man forbereder/øver sig til den, især de tre prøvegenrer. Er der evt. nogle som har været oppe i Dansk A på HF som har et par råd de vil dele med mig? Mvh. Camilla. -
Statistik stabilitet/holdbarhed
ForumindlægHej Ved et stabilitetsstudie/holdbarhedsforsøg på en opløsning, hvordan bestemmes det hvornår opløsningen ikke længere er stabil/holdbar? Jeg tænker at kunne lave regression og sammenligne a-værdien med 0 i en t-test. Eller er der en anden måde at gøre det på mht statistik? Håber der er nogler de... -
HASTER!! Valg af AT-fag
ForumindlægTil AT-eksamen, vil jeg gerne skrive om ozonlaget og klimaforandringer, og hvilke konsekvenser den har for naturen. Jeg kunne godt tænke mig at biologi skulle være det ene af fagene, men til fag nr. 2, er jeg lidt i tvivl... Kemi eller fysik? Jeg skal vælge fag imorgen tidlig, så hvis nogen har e... -
5 A- niveau fag?
ForumindlægJeg har fundet en spændende linje, hvor der bliver tilbudt et valgfag på A- niveau. Jeg har tænkt mig at vælge Matematik på A- Niveau, da det skal bruges til det studie, jeg gerne vil ind på efter gymnasiet. Jeg er født i England og har en engelsk mor, og jeg har noget familie der ovre, så je... -
Litterær artikel om "mit vindus årstider"
ForumindlægJeg skal skrive en litterær artikel om "mit livs vindu" skrevet af Erik Stinus, og jeg er helt lost i det. hvis der er nogen der har nogen ideer til hvordan jeg kan få den startet eller har et eksempel på den ville det virkelig redde mig. min søde lærer har givet den for med 48 timers d... -
Konstruktiv hjælp til oversættelse
ForumindlægJeg har en oversættelse som jeg er meget i tvivl om. Ordstilling, tider, osv.. Kunne godt bruge noget hjælp. Tak! Alejandro bor i Madrid, som han elsker meget. Alejandro har altid spillet musik. Han spiller bas og elsker at spille på den. Han spiller meget med sine venner. De spiller hård roc... -
Andengradsligning?
Forumindlæg1. Nedenstående tabel viser sammenhørende værdier af alder og længde for en population af spækhuggere. Alder (år) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Længde (cm) 310 348 386 424 462 500 536 572 610 a) Vis, at tallene passer i en model med forskriften: , hvor er længden målt i cm., og er alderen målt i år, og be... -
Aflede funktion
ForumindlægPå figuren herunder ses graferne for funktionen f (x) og den afledte funktion f ' (x) . Graferne er angivet som Graf 1 og Graf 2. Gør rede for hvilken af graferne, der er graf for f (x) og hvilken, der er graf for f '(x) . Se vedhæftet fil. Jeg vil meget gerne vide hvad begrundel... -
Kronik??
ForumindlægHvad skal en kronik indeholde? er det i jeg form ? skal den stå i spalter ? Haster :) -
Offer = overgangsrite?
ForumindlægKan et offer også være en overgangsrite? (-: -
Rygter omkring kvoter 2013
ForumindlægHej alle Så er der kun en uge tilbage, til vi for svar. Er der nogen rygter/tendenser omkring adgamgakvoter, her tænker på de mest eftetragte udd. som medicin, biomedicin, jura, retorik osv. på KU og SDU? Håber folk kan smide en kommentar. Fortsat god ...
