Matematik

synopsis

15. maj 2018 af tulle1984 - Niveau: 10. klasse

hej.

Jeg er ny her inde, og har desperat brug for hjælp.

Jeg er gået helt kold i min synopsis.

Har valgt emnet en rejse til disneyland i paris. så som hvad det koster, sammenligning af priser i forhold til 1 voksen plus 1 barn på 5 år og 2 voksne og 1 barn på 5, observationer af hvem der rejser der til, hvor højt eiffeltårent er ved hjælp af skygge måling, valuta, lån/opsparing, 

troede jeg var færdig men så kom min lærer og sagde jeg skulle starte forfra fordi jeg skulle lave eksamensopgaven først for at kunne lave denne. men skal aflevere nu på torsdag, altså om 2 dage, så jeg er helt lost...

nogle der kan hjælpe, evt med forslag til hvordan denne skal se ud og hvordan den stilles op? har læst en del forslag men det er som en by i rusland for mig i øjeblikket.

beklager mit lange indlæg.

på forhånd mange mange tak


Brugbart svar (3)

Svar #1
16. maj 2018 af HTXmanden

Opbygningen af din synopsis skal se ud som følgende:

- Forside

En forside hvor der står 

- Navnet på dit emne

- Elevens navn

- Klasse

- Afleveringsdato

- Lærer

- Indledning

Indled hvad du har tænkt dig at lave i denne synopsis fra top til bund

- Problemformulering

Hvor du stiller et spørgsmål som har noget med problemet at gøre. Gerne noget du kan gå i dybden med i din emne analyse

- Metoder

Hvor du beskriver de metoder du brugte til informationssøgning til emneanalysen. Du kan sige at du brugter kilder fra internettet her. Uddyb gerne.

- Emneanalyse

Her skal du grave ned og lave en analyse der dækker dit emne. Du skal anvende kilder for at forklare hvorfor netop dit emne er et problem

- Problemløsning

Her kan du ud fra din emneanalyse, lave en problemløsning. Beskriv her hvordan du vil løse problemet.

 - Konklusion (og evt. perspektivering)

Her skal du runde din synopsis af, eventuelt hvad du har fundet ud af i din problemløsning ud fra emneanalysen og skrive en eventuel løsning til problemet.

- Kildeliste (siger sig selv :D)

Det her er sådan jeg ville gøre det, men hvis du er i tvivl kan du sende en besked til din lærer, og spørge ham/hun hvordan det ville være rigtigt at gøre det. Håber det hjalp! 

KH, en fræk HTX Elev, der er oppe midt om natten!


Brugbart svar (0)

Svar #2
16. maj 2018 af HFNU (Slettet)

Hej

Jeg har spørgsmål til det du skriver, det er godt nok på gym A niveau jeg tænker på her , men

I forhold til det du skriver om : Metoder: "Hvor du beskriver de metoder du brugte til informationssøgning til emneanalysen. Du kan sige at du brugter kilder fra internettet her. Uddyb gerne".

Hvordan kan man uddybe hvilke kilder man har anvendt, hvis det nu handler om Eksamensprojekt på HF...hvis du kender til det (Mundtlig eksamen i mindst 2 fag, og selvvalgt emne, hvor man kort skal skrive en skriftlig synopsis )


Brugbart svar (1)

Svar #3
16. maj 2018 af HTXmanden

Hvilke to fag skal du skrive synopsis om? Matematik A og ..?


Brugbart svar (0)

Svar #4
16. maj 2018 af HFNU (Slettet)

Ja...altså ved godt at opslaget er under matematik, men det fagene er :

Dansk A 

Engelsk A


Brugbart svar (0)

Svar #5
16. maj 2018 af HTXmanden

Du kan beskrive metode afsnittet sådan her:

EKSEMPEL

"I have used the internet to gather lots of information on my topic XXXXXXXXXX. My main source of information comes from several articles. I have used those articles in my topic analysis and compared them to other credible sources of information, in order to verify that the articles are credible."

Håber det hjalp! Held og lykke med afleveringen til i morgen!


Brugbart svar (0)

Svar #6
04. marts 2022 af Deka0026

hvordan kan man skrive en synopsis i matematik?


Skriv et svar til: synopsis

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.