Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19481 til 19500 af 32350
-
Sinus og cosinus
ForumindlægJeg sidder med en matematik aflevering, hvor jeg har problemer med nogen af spørgsmålene. I opgave 3 har jeg kun problemer med spørgsmål d. Hvis der er nogen, som kan hjælpe med at forklare, ville jeg være meget taknemlig. Hav en god aften. :) -
hjæææælp!!
ForumindlægHej jeg er rigtig stresset fordi jeg skal aflevere noget matematik om 10 minutter. f(x)=0.25 altså en fjerde del. x3 - x2 - x+4 hvad giver det?? håber jeg kan få hjælp hurtigt! -
Løsning af ligning
ForumindlægHej. Jeg har en matematik opgave, som jeg ikke kan huske hvordan man løser. "Gør rede for, at x=2 er en løsning til ligningen (x-1)*(4x-8)=0" Nogen der kan hjælpe? -
Vinkelfrekvens
ForumindlægHej. Vi har noget om harmoniske svingninger i matematik og fysik, og støder hele tiden på begrebet vinkelfrekvensen (tegnet er et lille omega, ligner et w...) Hvad er vinkelfrekvensen? Der er ikke nogle vinkler i det, for vi har undersøgt en svingende fjeder, der gik op og ned...? :S -
Pythegoras sætning- bevis
ForumindlægHeej.. er der nogen der kan hjælpe mig med at bevise pythegoras sætningen ud fra de her figurer. http://www.ies.co.jp/math/java/geo/pythafor/pythafor.html Der står lidt i min matematik bog, men jeg forstår det ikke helt.. please help. :). -
Hjælp til funktion
Forumindlægf(x) = b * x ^ a opfylder at: f (2) = 2 og f (4) = 16 Nogen der kan hjælpe mig. Jeg er virkelig dårlig til matematik :S -
Metoder i AT
ForumindlægHej Jeg sidder lige nu, igang med en gruppeopgave i AT. Fagene er dansk og matematik. Det er første gang, og vi har ingen ide om, hvilke matematiske metoder der findes. Håber der er nogen der kan hjælpe. -
Bevis for rumfang af pyramide?
ForumindlægHey Jeg skal skrive SRP i ægyptisk matematik, og skal derfor sammenligne ægypternes måde af beregne rumfaget af en pyramide med "vores" måde. Derfor vil jeg spørge om I kender til et "svært" moderne bevis for rumfang af pyramide? :) -
Målene på kvisten
ForumindlægHej vi har en matematik opgave målene på kvisten g =468 cm, h =225,i=158,6 cm Udheng på kvisten er 30 cm.Vi skal beregne side højden k.Hvordan vi løser den opgave .Vi kan ikke lave den alene -
HJÆLP til SIR-model
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til at se om jeg mangler noget relevant i forhold til min SRP, hvori jeg skriver om SIR-modellen i matematikdelen. Er der en venlig sjæl, der vil læse og rette min matematik del? -
HJÆLP HURTIGT
ForumindlægPotensfunktioner -Gør rede for potensformlen y=b*x^a, herunder betydningen af b og a. Giv et ekspempel på anvendelse af potensmodellen. Kan nogen hjælpe mig med det spørgsmål. Det er matematik på C niveau.. -
Algebraiske metoder?? Hjælp...
ForumindlægEksamnens spørgsmålet lyder: Algebraiske metoder Specielt ønskes en gennemgang af anvendelse i ligninger. Vi sidder to der skal op til eksamen i mundtlig matematik, men vi ved ikke helt, hvordan vi skal forstå spørgsmålet, og hvordan det skal besvares... På forhånd tak:) -
Hvorfor er ”k” overflødigt ved bestemte integraler
ForumindlægJeg står og skal til eksamen i mundtlig matematik. Vi har fået et spørgsmål der lyder: Hvorfor er "k" overflødigt ved bestemte integraler? Hvordan gør man bedst muligt rede for dette ?? På forhånd tak -
Hjælp til Areal af en ottekant
ForumindlægHej, er i gang med matematik aflevering, da jeg kommer på et problem. Jeg skal finde arealet af Amalienborg (som er en ottekant) Jeg har tegnet den sådan at en af siderne er 40 m. Er det så bare 40*40*2*(Sqrt(2)+1 ??? -
Snyd ved skriftlig eksamen
ForumindlægHej Hvad er konsekvenserne ved snyd ved den skriftlige eksamen i matematik? Hvis nu man går på nettet og får hjælp? Tjekker it'erne på skolen om der er nettraffik? Får man bare - 3 eller kan man gå om på et andet tidspunkt? Håber nogen vil svare -
Perspektiv + Bevis
ForumindlægJah, jeg er så heldig at jeg skal op i mundtlig matematik A. Jeg sidder lige og forbereder, og er nu nået til perspektivtegning, men sagen er at jeg forstår ikke beviset for perspektivtegning:-S Nogen som kan hjælpe?? Soklet.-D -
svarark
Forumindlæger der nogen der tilfældigvis skulle ligge inde med SVARARK (ubesvaret) til fsa matematik prolemløsning 2006 (vikingeskibe) da min søn skal afleverei morgen og arketer blevet væk, kan ikke finde det nogen steder mail til [email protected] -
mundtlig matematk
Forumindlæghej jeg vil gerne vide noget omkring mundtlig matematik. hvad skal man endlig i det, men skal vel ikke stå og regne ting ud for læreren eller sådan. eller skal man fyre alt mulige beviser af og sådan. jeg ved overhovedet ikke hvad jeg skal. -
Hurtig hjælp til mat...!
ForumindlægHej... kigger på matematik studenter eksamen 2009 a-niveau og er gået i stå... har vedhæftet de opgaver jeg ikke kan finde ud af. Jeg tror at opgave 1 er lig med 3(x-1)8(y-5)... er det rigtigt...? I må også meget gerne hjælpe mig med de andre... -
HJÆLP MAT C
ForumindlægHej nogle, der kan hjælpe mig med at få løst denne opgave, er virkelig ikke ret god ti matematikken, så det vil være en meget stor hjælp . 3 (x - 4 ) < - ( 2x - 7) - tegnet er altså minus.
