Søgning på: SRP historie. Resultater: 19501 til 19520 af 22627
-
Idealist
ForumindlægEr Francis Fukuyama idealist? -
Induktiv, deduktiv.
ForumindlægJeg skal lige være sikker på jeg har forstået det rigtigt. (Vi skal bruge metoderne udfra litteraturhistorisk) Deduktiv: tager litteraturhistorien og går i dybden med teksten og finder træk fra den periode. Induktiv: tager udgangspunkt i teksten og finder eksempler på hvilken periode det kan st... -
Bortvist i 10. klasse, hjælp
ForumindlægHej allesammen. Jeg er netop blevet bortvist fra 10. klasse og jeg undrer mig nemlig over om hvad jeg egentlig skal gøre. Kan jeg stadig søge på gymnasiet, eller er der slet ikke nogen muligheder? hvad gør jeg? I øvrigt har rektoren på skolen blandt andet også læst nogle beskeder op højt, som ... -
hjælp billede
ForumindlægNogen der kan give mig lidt inspiration til hvordan jeg kan start på min fransk beskrivelse af dette billede. Skal skrive 150 ord, http://www.gillelejefolkeferie.dk/billeder/3x2_familieleg.jpg -
Nelson Mandela: Efter 1999?-PRÆSIDENT
ForumindlægHvad skete der for Nelson Mandela efter sin tid som præsident? Hvorfor blev han ik ved med at være præsident?.. nogle årsager?.. Hvis ja, hvilke? ALTSÅ: Hvad skete der for Nelson Mandela efter 1999? (SIN PRÆSIDENT-TID) -
Sætninger il eksamen.
Forumindlæghej, jeg ska op i tysk mudntlig på onsdag og ku godt bruge nogle gode sætninger som jeg ku fyrre af til eksamen (:.. fx. - jeg vil gerne snakke om.... - Jeg kommer tilbage til det senere (hvis jeg bliver spurgt om noget, og så fortæller at jeg vil fortælle det senere..) - Det bliver svært, me... -
Jehovas Vidner - To verdener
ForumindlægHej Er der evt. nogen der har gode forslag til hvilke metoder/teorier jeg kunne bruge til at kombinere Religion + Samfundsfag med under emnet ''To verdener'' tak på forhånd. -
Fiktion elller?
ForumindlægEr en selvbiografi egentlig fiction eller non-fiction? Selvbiografien tager udgangspunkt i forfatterens væsentligste oplevelser gennem livet. Alt det historiske er korrekt. -
Kød?
ForumindlægHvordan vil kød påvirke fremtidens fødevaresituation? Det er et minus for fremtiden, men hvorfor? -
Kvote 2 - jura
ForumindlægHejsa Jeg vil søge ind på kvote 2 til jurastudiet, men der står, at man skal have haft matematik C og det har jeg ikke haft siden 10. klasse - kan jeg vedlægge eksamenskaraterer derfra eller skal det være et fag jeg har haft på HH? -
Just Like That- Michael Richards
ForumindlægEr der Ikke nogen der har summary af Just like that.. ? Plz- -
Romantikken, Romantismen og Idealismen?
ForumindlægHejsa! Jeg er forvirret omkring, hvilken sammenhæng der er mellem romantikken, romantismen og idealismen. Nogle der kan ridse hovedforskellene op mellem periodernes temaer? Er romantisme og idealisme blot "sub-perioder" til romantikken? Efter hvad jeg har forstået er idealisme meget... -
TILLYKKE, STUDENTER
ForumindlægAhhhh så er vi endelig studenter! Tillykke med huen til jer alle ude i det danske land og husk at fejre at gymnasiet endelig er slut :) Jeg sluttede i dag med 10 :) -
Ved Du ?
ForumindlægHej ved du om denne side er HELT GRATIS ? (Også når man vinder?: www.freelotto.com Og hvor meget er: 1,000,000.00 Dollars = ? 50,000.00 Dollars = ? 300.00 Dollars = ? Please, Har brug for svaret idag ?? - På Forhånd Tak -
Hjælp! Bedrageri ?
ForumindlægJeg købte en pc med bon´, og persons adresse og Cp.nr. .. Jeg Vidste INTET om at den blev stjålet-- og nu er den person jeg har købt pcn af, blevet fanget af politi. Jeg vidste ikke at den er blevet stjålet.. SKer der noget med mig? Eller jeg har ikk gjort noget forkertt? Ps. politi har hente... -
Grækernes kolonier
ForumindlægGrækerne begyndte at anlægge bosættelser over meget af Middelhavsområdet, grundet den store befolkningstilvækst der skete i de græske staters storhedstid. Men ... hvorfor og hvordan skete denne befolkningstilvækst? -
vernisaage
ForumindlægHej. Er der nogen der har læst the short story "vernissage" af Claire Anderson-Wheeler.? Forstår nemlig ikke slutningen på den. Håber der er nogen der kan hjælpe, på forhånd tak. : -
Droppe ud inden 3.g og begynde på HF-enkeltfag
ForumindlægHej Portalen, Jeg har et par kringlede spørgsmål vedr. det, at droppe ud inden 3.g (STX), og tage "3.g" på HF-enkeltfag for at give sit snit et boost. Jeg håber at nogle erfarene kan hjælpe mig :) 1. Kan man få merit for afsluttede fag fra hhv. 1.g og 2.g, herunder eksamens- og årskar... -
Gymnasiale uddannelser
ForumindlægHej jeg går i 9 klasse. Jeg har besluttet mig for at tage STX. Men jeg ved ikke lige hvilken gymnasium er bedst. Det skal være indenfor København. Jeg bor nemlig selv i Nørrebro. Jeg har tænkt på Københavns Åbne Gymnasium eller metropolitan skolen. Kender i andre gode gymnasier? jeg er ret i tviv... -
Nietzsches filosofi
ForumindlægHvordan er Nietzsches idéer anderledes end de foregående accepterede opfattelser?
