Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 19501 til 19520 af 20599
-
Teorier om økonomisk kriminalitet?
ForumindlægHej :) Jeg skriver i psykologi og samfundsfag i AT om økonomisk kriminalitet. Jeg skal i psykologi bruge Freuds psykoanalyse med henblik på hvilke psykologiske aspekter, som spiller ind når mennesker svindler og bedrager generelt. Jeg får koblet overvågningen ind (årets AT-emne) ved at undersøge... -
Karakter til gymnasiet
ForumindlægHej. Jeg går i ottende klasse, og har lige fået min halvårskarakter. Jeg ønsker virkelig at komme på gymnasiet efter niende, altså stx. Men jeg er ikke sikker på at mine karakter er gode. Min lærer siger, at karakterne spille... -
Kan jeg stadig komme ind på uni?
ForumindlægJeg har lige været op til min sidste eksamen, og endte desværre med et 4 tal. Jeg har fået disse karakter i følgende fag, og håber på at nogen kan hjælpe mig med at se hvad de er jeg kan fravælge så jeg kan få det højeste og bedste snit. Jeg har en aftale med min vejleder i morgen, jeg ville bar... -
Er dette en mulig problemformulering osv?
ForumindlægHej med jer. Jeg sidder her og skriver AT i 2.g. Vi har overemnet "Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914". Fagene jeg har valgt er historie med en samfundsfaglig vinkel og biologi. Jeg har valgt at skrive om Kolera og især om udbruddet i København i 1853. Vi... -
studentereksamen - dumpe eller bestå - HJÆLP
ForumindlægHej alle sammen jeg er en pige som går i 2.g på stx. jeg er rigtg bange for at dumpe min studentereksamen, da ja jeg allerede har dumpet to eksamner. jeg fik 00 i naturvidenskab og 00 i fysik C. også fik jeg 4 i AP og 4 i Drama C som standpunkskarakter i 1.g. i 2.g har jeg også fået nogle rigtig... -
HTX?
ForumindlægHej Jeg er en pige der lige nu går i 8. klasse. Eftersom jeg går i 8. klasse, bliver der nu fokuseret meget på vores studievalg. Min plan har hele tiden været at læse jura efter gymnasiet, men jeg har egentligt ikke lyst til at tage på STX. Adgangskravene til Jura er egentligt er så store, Dans... -
Nysgerrighed:)))
ForumindlægHej, jeg har spekuleret meget over hvordan eksamerne foregår i 9. jeg ved jeg skrev et indlæg om dette emne før, men jeg fik kun vide hvordan det foregik i engelsk eksamen. Så kan i fortælle mig hvordan det foregår, altså skal man tr&... -
Hjælp til synopsis (dansk udenrigspolitik)
ForumindlægHej derude :) Så har jeg taget hul på den sidste eksamen, nemlig Samfundsfag A. Jeg skal lave en synopsis, og jeg har trukket følgende emne: "Dansk udenrigspolitik de sidste tyve år" Mit bilagsmateriale er følgende tre artikler: http://politiken.dk/debat/kroniker/ECE963415/aktivistisk... -
Hjælp til problemstillinge(er)
ForumindlægSkal til min sidste eksamen i morgen og uheldigvis er det historie. (ikke mit stærke fag) Jeg skal have fundet en problemstilling ud fra de tekster jeg nu engang har fået og som passer til emnet - Stat og velfærd. Ved det kan være svært at hjælpe når i ikke har teksterne, men med titlerne til ... -
STX eller HHX??
ForumindlægHej.. Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at svare på :-) Efter 9. klasse vil jeg gerne tage en gymnasie uddannelse. Jeg er bare så i tvivl om det skal være HHX eller STX. Grunden til at jeg er i tvivl er, at jeg gerne vil slippe for de naturvidenskab... -
Løs ligningen ((y+2)/2y)-((2y-4)/3y)=1/6
ForumindlægHej igen, Jeg sidder med en aflevering der skal afleveres snart, og jeg vil egentlig gerne have den ordnet inden samfundsfag og engelsk tyrer en aflevering i hovedet på mig. Opgaven lyder: Løs ligningen ((y+2)/2y)-((2y-4)/3y)=1/6 Jeg har taget mange forskelle tiltag, men jeg kan ikke li... -
Jura
ForumindlægHej folkens, jeg vil virkelig virkelig gerne læse jura. Har lige fundet mit snit og det ligger på 8.1 Problemet er, jeg tror ikke det rækker til kvote 1. Dog kan jeg søge ind på kvote 2 hvor de tager standpunkt i 3 fag Historie A, Engelsk B, Samf A Eller Dansk A Jeg fik 12 i Historie, både ti... -
HHX eller STX?
ForumindlægHej allesammen. Jeg er lige fyldt 15 år, og går i 9. klasse. Efter 9. vil jeg gå på enten STX eller HHX og få en gymnasial eksamen, for derefter at komme videre på universitetet og studere psykologi. Mit spørgsmål er s&... -
Udenrigspolitik - diskussion
ForumindlægKære alle. Jeg er rigtig dårlig til samfundsfag, og jeg forstå simpelthen ikke den her opgave. Eller jo, men jeg har ledt og ledt efter svaret og kan ikke finde det nogle steder. Har ledt efter spørgsmålet her på jeres base og andre baser, og jeg fandt ingen hjælp.. Jeg har læst i mine samfu... -
Psykologi på kvote. 2
ForumindlægHej. Jeg går til sommer ud af gymnasiet med et helt forfærdeligt snit. Min gymnasietid har været præget af en masse pjæk, byture, skoletræthed og en bunke personlige sager med b.la. en skilsmisse der tvang mig til at flytte selv. På trods af mit snit er jeg dog ikke helt tabt bag en vogn. I de fa... -
STX eller HHX?
ForumindlægHej... Jeg skal snart vælge en ungdomsuddannelse. Det skal enten være HHX eller STX, men jeg ved bare ikke hvilken det skal være. Grunden til jeg vil på HHX er fordi, man ikke har de naturvidenskabelige fag (det er jeg ret dårlig til) og i stedet for har IØ, VØ og erhvervsret som lyder spændende... -
Vurdering af synopsis. :)
ForumindlægHej Vi er igang med at skrive vores synopsis til vores kult eksame (samfundsfag, histori og religion) og er blevet lidt i tvivl om hvorvidt vores problemformulering er god nok, og derfor vil vi være glade for at få lidt feedback på, hvad der kan gøres bedre og hvad således. Vores overordnet te... -
Vurdering af synopsis. :)
ForumindlægHej Vi er igang med at skrive vores synopsis til vores kult eksame (samfundsfag, histori og religion) og er blevet lidt i tvivl om hvorvidt vores problemformulering er god nok, og derfor vil vi være glade for at få lidt feedback på, hvad der kan gøres bedre og hvad således. Vores overordnet te... -
Vurdering søges af synopsis problemformulering
ForumindlægHej Vi er igang med at skrive vores synopsis til vores kult eksame (samfundsfag, histori og religion) og er blevet lidt i tvivl om hvorvidt vores problemformulering er god nok, og derfor vil vi være glade for at få lidt feedback på, hvad der kan gøres bedre og hvad således. Vores overordnet te... -
Aflæsning af statistik
ForumindlægHej alle, Jeg skal til AT eksamen her på onsdag, i fagene Psykologi og Samfundsfag, med onelineren: Hvilken rolle spiller socialklasse og psyken for det stigende fedmeproblem i verden? Til at besvare min første problemstilling: Er der en sammenhæng mellem forbruget af mad og social klasse? Ha...
