Søgning på: matematik ab1. Resultater: 19541 til 19560 af 31575
-
EKSAMEN HJÆLP !!!
ForumindlægHej HJÆLP !!! Jeg går på 2 HF, og skal til Eksamen om lidt !! Jeg har meget svært ved fagene Dansk Skriftligt/ mundligt og matematik skriftligt / mundligt Hvad vil der ske hvis jeg ikke går op i det to fag, og tag dem næste år på VUC. Dvs. at jeg går op i alle andre fag, med undtagel... -
indekstal -hvordan?
Forumindlægjeg har meget svært ved matematik -(specielt indekstal) og har fået en matematik aflevering, med denne opgave.. hjælp! spørgsmål ''udregn 2008 1.kvartal som værende 100, og find ud af hvor meget det falder og udfyld skemaet ( i indekstal)..? please hjælp er blank... skema ... -
Bestemmelse af længdegrad
ForumindlægHej alle! Jeg er igang med en opgave i matematik på B-niveau, og jeg føler mig helt tabt på Jorden... Har fået følgende opgave: Bestem længdegraden ud fra oplysningerne nedenfor: Breddegraden er 61,4º, og tidspunktet er 5. august 1997 kl 16 h 33 m 20 s GMT (formiddag lokal tid). Solens høj... -
Analytisk Geometri
ForumindlægHej derude.. Jeg sidder lige med en matematik opgave, som jeg simpelthen ikke kan komme igennem. Jeg håber, at der er nogle kloge hoveder derude, som lige har to min til at forklare mig denne opgave, som jeg skal løse UDEN hjælpemidler. Opgaven lyder så ledes: En linje L er givet ved ligningen 2x... -
Hjælp til T-test
ForumindlægHej alle derude, jeg kunne rigtig godt bruge noget hjælp til min SRO da jeg har været så dum at være fraværende i den sidste stykke tid i Matematik. Vi skal lave en t-test og jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg gør. Det er de her opgaver jeg skal bruge hjælp til https://b712ebb8-a-ee98dd5e-s... -
Lineærprogrammering
ForumindlægHej alle. Jeg har fået stillet til opgave, at lave en emneopgave omkring Lineærprogrammering(LP). Idet jeg ikke har været der i de fleste matematik lektioner, grundet at jeg har været indlagt på hospitalet. Dermed har jeg ikke fået fuldt udbytte af undervisningen, og har dermed nogle problemer me... -
Lineærprogrammering
ForumindlægHej alle. Jeg har fået stillet til opgave, at lave en emneopgave omkring Lineærprogrammering(LP). Idet jeg ikke har været der i de fleste matematik lektioner, grundet at jeg har været indlagt på hospitalet. Dermed har jeg ikke fået fuldt udbytte af undervisningen, og har dermed nogle problemer me... -
mat. reflektion/konklusion?
ForumindlægJa jeg havde så en matematik emneopgave om observationer for og der står på mit papir at når jeg er blevet færdig med opgaven skal jeg udover den aflevere nogle papirer, som indeholder - forside -indledning -gennemgang af de basale begreber indenfor emnet -reflektioner (hvordan har jeg lavet arbe... -
Bestem forskriften for den harmoniske svingning, hvis graf ses på figuren
ForumindlægI mit hjemmeopgavesæt til matematik har jeg fået en opgave, der siger: "Bestem forskriften for den harmoniske svingning, hvis graf ses på figuren". Jeg har vedhæftet figuren som fil til opslaget. Jeg håber at der er nogle af jer, der kan hjælpe mig med hvordan jeg skal gribe opgaven an... -
Grafer i 3 dim.
ForumindlægJeg er ved at skrive SRP i samfundsfag og matematik om finanskrisen. I den forbindelse arbejder jeg i matematik med funktioner af to variable, men er havnet i det problem, at jeg ikke kan finde ud af at lave mine 3d-grafer i sagenb.org, som jeg ellers havde tænkt mig at benytte. Findes der et an... -
Mat. eksamens disposition
ForumindlægJeg sidder og læser op/laver disposition til mine eksamensspørgsmål til mundtlig matematik eksamen, men har lidt svært ved det.. jeg har aldrig været nogen matematik-geni, så det er ekstra svært for mig.. Spørgsmålene lyder sålede: 1. Sammenhænge Gør rede for lineær sammenhæng. Du ska... -
Ba
ForumindlægHejsa.. Jeg sidder og skriver SRP om Babylonsk matematik.. Jeg har 2 spørgsmål som jeg slet ikke kan finde ud af : 1.På en babylonsk lertavle kan man finde en opgave, som antyder en værdi for (pig) 3,125 skriv dette tal i det babylonske talsystem. 2.Et rektangel har længden 4 Nindan og arealet 6... -
Metoder
ForumindlægHej alle sammen, håber i kan hjælpe for jeg er lidt lost Sidder og prøver at få styr på metoderne til min srp og mine vejleder er desværre ikke til meget hjælp, da de ikke rigtig har svaret mig de sidste 3 dage. jeg skriver i matematik(A) og historie(A) og i opgaven laver jeg et bevis, hvor i me... -
Haster hvordan beregner jeg prisen
ForumindlægHej alle derude Jeg sidder med en matematik opgave som jeg har lidt svært ved. Jeg skal beregne prisen for bogstavet P i 24 karat guld. Prisen for guld er 1375,25$ for en troy ounce - en troy... -
Differentialregning
ForumindlægHalløjsa ;) Jeg har fået nogle opgaver for i matematik, og der er specielt tre af dem jeg ikke kan løse. Det skal også lige siges at jeg stinker til matematik! Men opgaverne lyder: 1) Bestem F' for: ff(x) = ½ x3 + 9/2 x+1 (Jeg kan ikke lige finde ud af at lave brøktegn på computeren me... -
hvordan ser jeg skema?
ForumindlægHej alle sammen.. jeg vil have matematik på B niveau næste år, og har spurgt min vejleder om hvis det er mulig at studere både A og B niveau samme tidspunkt, så sagde hun at det er muligt. Min spørgsmål er hvordan kan jeg finde de skema for enkelt til næste år? og hvordan finder jeg så nogen s... -
kontinuitet og differentiabilitet.
ForumindlægHej. Er der nogle, der kan vise mig et link eller et dokument med bevises for differentiabilitet ⇒kontinuitet og ikke omvendt. Og om i kender en hjemmeside, hvor en lærer fortæller og giver råd til, hvad man kan komme ind på ved de forskellige eksamensspørgsmål og alt efter ambitionsnive... -
Vis GROMK skærer TG og VG i minima?
ForumindlægHejsa med jer, Jeg ville gerne kunne vise med matematik at GROMK (grænseomkostningerne) skærer TG (Totale gennemsnitsomkostninger) og VG (Variable gennemsnitsomkostninger) i deres minima. Jeg kan godt forklare det med ord, men jeg ville gerne have sat lidt matematik på det hvis det er muligt ;) J... -
Matematiske beviser i bilag?
ForumindlægHejsa folkens! Jeg skriver SRP i denne uge og er blevet begrenset til 17 normalsider i fagene Matematik A/Fysik A hvor jeg skriver udenover pensum i Matematik. Jeg har nu fået lidt pladsproblemer og tænkte om det ville være ok at lægge matematiske beviser i bilag? Og i samme spørgsmål, så diskut... -
Spørgsmål vedr. økonomistudiet
ForumindlægHej, Jeg kunne godt tænke mig at få svar på nogle spørgsmål vedr. økonomistudiet. Jeg er i dag sygeplejerske men er begyndt at læse matematik med henblik på at søge ind på dette studie til februar. Kan nogen herinde svare mig på. 1. Hvilke emner inden for matematik bruges der mest kræfter på-jeg...
