Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 19561 til 19580 af 77388
-
Fysikeksamen, A-niveau
ForumindlægHvorledes fungerer fysik-eksamen på A-niveau på STX? Jeg ved, at man trækker et emne samt en rapport, men hvor længe vare eksamen, og hvor lang tid har man til de forskellige ting? Synes ikke at kunne finde svar på dette på uvm.dk -
Disposition - radioaktivitet
ForumindlægHvad er værd at fortælle til eksamen (3.g) i fysik, hvis man trækker radioaktivitet? - Indledning - Hvad er radioaktivitet - Kræfter i kernen - Ustabilitet - Alfa - Beta - Gamma - Aktivitet Hvad mere SKAL man bare fortælle? Håber på hurtig hjælp da eksamen er i morgen!! -
Fysiknoter til Madkemi, Svingninger, Bølger, Lyd og Alkohol
ForumindlægJeg skal snart op til min eksamen og jeg håbede på at der var nogle flinke personer der har noter i følgende emner: Madkemi, Svingninger, Bølger, Lyd og Alkohol. Tusind tak! Og, hvad må jeg have med op til min fysik eksamen? Computer, noter etc? -
AT naturkatastrofer
Forumindlæghej jeg har om naturkatastrofer og jeg skal snart til eksamen ... jeg skal snakke om naturkatastrofer og min fagkombination er fysik og religion... jeg ville spørge om det er i orden at snakke om flere katastrofer til eksamen en bare en speciel udvalgt katastrofe ??? -
Behøver hjælp
ForumindlægHej Jeg skal op til AT eksamen på mandag, og jeg skal fortælle om 1. verdenskrig i fagene historie og fysik. Hvordan skal selve fremlæggelsen foregå? Skal jeg bare fortælle det, som står i min synopsis eller hvordan og hvorledes?Jeg har aldrig været op til AT eksamen før, og jeg er lidt nervø... -
levering af el-energi
Forumindlægheij. jeg skal snart op til fysik-eksamen i fsa. Er der nogen, der kan forklare, hvordan el-energien bliver leveret til os forbrugere? Evt. hvilken forsøg jeg kan lave til eksamen. på forhånd tak -
computerhukomelse
ForumindlægHej. Jeg skal snart til eksamen i fysik, og jeg har svært ved 2-3 opgaver som jeg har lagt ind i linket, da jeg er ved øve mig til eksamen, så jeg håber at der er nogen der kan hjælpe link: http://peecee.dk/?id=48136 På forhånd tak -
bestået eller ej?
ForumindlægHejsa, jeg scorede 00 i fysik B eksamen men fik 4 i skriftlig årskarakter. Betyder dette jeg er bestået eller ej? Min fortvivelse forekommer da jeg ikke er klar over om eksamen tæller mere end årskarakteren. -
Naturgeografi solceller
ForumindlægHej, Jeg har grundforløb eksamen om lidt. Mit emne er solceller. Jeg skal op i naturgeografi, men jeg skal også kunne perspektivere til fysik/kemi? Er der nogle der kan hjælpe med at, fortælle, hvad jeg kan snakke om til eksamen om geografi angående solceller. -
STX????
ForumindlægHej, alle jer derude! Jeg har lige været til samtaler med mine lærer! (Jeg går i 9. kl.) Vi snakkede om hvordan jeg var i skolen og mine karakterer i termins.. D var rigtig gode i dansk, men kanp så gode i matematik.. Jeg har et snit på 6,5 og begge mine lærere syntes, at jeg er egnet til STX.. ... -
differentialkvotient
ForumindlægJeg har store problemer med at finde differentialkvotienten, for en funktion... og det skulle jeg meget gerne kunne til på onsdag hvor jeg skal til eksamen, eftersom det tit skal bruges i delen uden hjælpe midler... Jeg sidder derfor og regner og regner, og der er nogle ting jeg ikke kan forstå..... -
Historie lærer søges
ForumindlægHistorielærer søges til forberedelse af eksamen. -
Udspaltningsforhold
ForumindlægHej. Jeg har lige et spørgsmål, hvilket jeg håber i kan hjælpe mig med. Vi har i min klasse lavet et forsøg; 2 gen spaltning i byg. Jeg har fået de resultater som er i det vedhæftede dokumentet, men hvordan er det jeg skal regne udspaltningsforholdet ud? På forhånd tak. -
potensregneregel
ForumindlægHvordan ville i løse dette: 9^(3/2) + 8^(2/3) hmm, kan ikke rigtig finde ud af hvilke regneregler jeg her kan benytte // Dennis P -
Terrorisme
ForumindlægSå har jeg – og min makker – skiftet emne til Terrorisme ;-) Jeg har i løbet af sommerferien læst 3 bøger om al-Qaeda, to bøger om den 11. september og 3 forholdsvis lette (målgruppe: 6. - 9. klasses elever) bøger om International terrorisme generelt. Desuden har min makker læst godt 50 avisartik... -
Graf, toppunkt og rødder
ForumindlægHej... Når man skal gøre rede for andengradspolynomiets graf, toppunkt og rødder... Hvad vil i mene er vigtigt at have med, når man til en mundtlig eksamen skal fremlægge sådan en opgave? Mvh. Groth -
Bestemme en parabel.
Forumindlægb) Vis, at parablen i det angivne koordinatsystem tilnærmelses har ligningen: y = -0.038x2 + 0.176x + 5 Oplysninger (fra grafen, jeg kan aflæse): f(0) = f9;(0) = 5 = c , f(9) = 3.5 Hældningen for tangenten i punkt P(0 ; f(0)) = tan(10) Mit bud: f(x) = ax2 + bx + c f(0) = a&mi... -
AT: Hvad skrev I om?
ForumindlægNu skal mange 3g9;ere til AT-eksamen for første gang og det kunne være interessant at vide hvad andre har skrevet om, både emne og fag. Jeg skrev i biologi og psykologi om genmanipulation, "det perfekte menneske" og vores skønhedsidealer. Hvad med jer? -
Valg 2005
ForumindlægSå blev valget udskrevet!Så vidt jeg kan forneme, er de fleste brugere af Studieportalen højreorienterede.Men hvad har folk tænkt sig at stemme? -
Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914
ForumindlægSå er emnet for eksamen i almen studieforeberedelse 2010 frigivet (AT eksamen 2010). Emnet er: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Opgaven er vedhæftet dette indlæg og alle er velkomne til at bidrage med input. Held og lykke til alle fra redaktionen på Studieportale...
