Søgning på: matematik fp9 maj 2017. Resultater: 19561 til 19580 af 33873
-
opgave 3
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe med den her opgave?:) -
SØGER ENGELSK UNDERVISNING
ForumindlægHej er 1.g elev og søger engelsk hjælp til mine lektier.. Bor i kbh området, self mod betaling. Nogen særlige interesseret? -
Dansk - Lektiehjælp
ForumindlægJeg mangler hjælp til nogle danskopgaver. 50 kr. per opgave. -
Gode links?
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg ville lige spørger om i har nogle links til mig, såsom lektiehjælp, forklaringer på nogle emner i foskellige fag, træning eller noget andet hjælp til forskellige fag/ en fag -
Fra folkeskolelærer til gymnasielærer
ForumindlægHej Jeg læser pt. til folkelærer på UCC, men har med tiden fundet ud af, at det ikke er det rette for mig. Nogen der ved om man på en eller anden måde kan blive gymnasielærer - evt. ved at læse en to-årig kandidat? Eller kender til andre spændende kandidatuddannelser man kan videreuddanne sig i?... -
Differential- og integralregning emneogave!
ForumindlægHey nogle som kan hjælpe mig med følgende opgaver - helt ligemeget om i har noget kort eller langt, bare noget jeg kan bruge for at komme i gang, for forstår det ikke helt. På forhånd TAK! a) Beskriv i ord og formler vigtige regler og formler i har lært indenfor området differential- og intergr... -
Gymnasie: Franskpræget studeretning
ForumindlægHej! Jeg sidder lige nu i Frankrig på udveksling, som jeg er taget afsted på efter 9. klasse. Til sommer skal jeg starte på gymnasiet (STX), så jeg har kigget lidt på de forskellige gymnasier og deres studeretninger. Jeg interesserer mig for sprog, kultur og samfundsfag. På Aarhus Katedralskole... -
Lineær funktion
ForumindlægBeregn forskriften for den lineære funktion f, hvis graf går gennem punkterne (-1,-4) og (4,1).^ Her bruger jeg så en model hvor det bliver til 1 - (-4) / 4 - (-1) = 5/5 = 1 hvilket jo er a i formlen. b findes ved at sige (-4) - 1 * (-1) = 5 dette bliver så til: f(x)=1x+5 hvis jeg ikke tager hel... -
Sandsynlighedsregning - HJÆLP
ForumindlægHej alle. Jeg forstår hat af disse opgaver, derfor beder jeg om hjælp fra jer. Håber virkelig i vil hjælpe. Jeg har brug for alle opgaverne, altså opgave a,b,c og d. OPGAVERNE ER VEDHÆFTET Tak på forhånd Mvh. -
Niveaukurver
ForumindlægSidder her og bøvler med at tegne nogle niveaukurver.. Forstår dog ikke hvorfor den ikke vil plottes.. har funktionen f(x,y) = x^2 +2y^2 så for c = 0 vil kurven være y = sqrt((-x^2)/(2)) Men når jeg prøver at plotte den for jeg ikke noget ud.. gør jeg noget forkerT? -
Råolie $ Kurs HASTER !!!!
ForumindlægInden for de senere år har dollarkursen svinget mellem 550 og 890 Et tankskib sejler med en last der har kostet 438700 dollars så kommer spørgsmålet: Til hvilken kurs er denne last købt når prisen i danske kr var 3509600 kr I skal ikke regne det ud for mig, men bare forklare mig hvordan JEG... -
Alle punkter til horizontal tangent
ForumindlægHej, håber I kan hjælpe herinde :-) Jeg skal finde alle punkter til den givne kurve hvor tangenten er horisontal... Y = cos2x Hvordan griber jeg det an ? -
Rustur som stammeritual ?
ForumindlægI dag ( 6 september) i politikken er der en kronik om at studiestarten mange steder kammer over i manglende faglighed/seriøsitet , er rendyrket grænseoverskridelse og er ved at udvikle sig til stammefest for rusinstruktører og indviede ??????? Studiportalen er citeret i kronikken omkring debat om... -
Excel: slette weekender i datosøjle
Forumindlæghej hvordan sletter man weekender, hvis man har en datosøjle? eksempel: 18-02-2013 19-02-2013 20-02-2013 21-02-2013 22-02-2013 23-02-2013 24-02-2013 25-02-2013 26-02-2013 27-02-2013 28-02-2013 01-03-2013 02-03-2013 03-03-2013 04-03-2013 blir så til: 18-02-2013 19-02-201... -
Eksponentielt voksende funktion
ForumindlægGoddag. Jeg sidder her med en opgave der lyder som følgende: "Om en eksponentiel voksende funktion f(x) oplyses det, at f(2) = 1, og f(4) = 9. Bestem en forskrift for f(x)" Jeg ved jo, at for en eksponentielt voksende funktion, gælder ligningen: f(x) =e^x. men.. jeg er stuck herfra :) n... -
Minusse med brøker.
ForumindlægJa. mit spørgsmål lyder sådan : hvordan minusser man med brøker'? altså ved f.eks. 2/3 plus 3/4 så siger man jo 3 x 3, 3 x 4 og bagefter 4 x 3, 4 x 2. og så plusser man er det samme pointe ved minus?ganger man bare sammen og så minus. -
TI - 89 Titanium
ForumindlægHej. Jeg har en TI 89 titanium der er 2 år gammel, men rigtigt aldrig brugt. Der medfølger USB stik og manualer, linkkablet er desværre bortkommet ellers fremstår den i perfekt stand. Den sælges for 750,- incl. forsendelse. Mvh Søren -
ti-89 lommeregner
Forumindlægjeg sælger en ti-89 lommeregner, som er velholdt. ink. introduktionsbog, vejledningsbog, USB, CD. 300 kroner. -
RENTESREGNING HJÆLP
ForumindlægHJÆLP SØGES du låner 10.000 kr. af en ven. han siger , at han vil have 10 % i rente pr. måned. men du skal have betalt ham tilbage efter 3 år, så hvor mange penge skylder du ham efter 3 år? -
DIFFERENTIALREGNING
ForumindlægHJÆLP MED AT DIFFERENTIER f(x) = 2X + 7 f(x) = 150 f(x) = 4X5 – 5X3 + 15X – 200
