Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 19581 til 19600 af 156338
-
AVIS- berlingske
ForumindlægHej. Hvad er Berlingske brugbarhed i Samfundfag? og hvilke artikler kan avisen bidrage med? -
Mat - please
ForumindlægDa vi lige er begyndt med at have noget om i rummet er denne opg lidt drillende.. Håber i vil hjælpe: I et koordinatsystem i rummet er en plan givet ved ligningen x+2y+3z=3 Bestem koordinatsættet til spejlbilledet af punktet P(3,2,1) i denne plan. Hvordan i alverden skal man komme igang? håbe... -
Definition af årskarakterer?
ForumindlægJeg søger en egentlig defination af årskarakterer. Jeg er blevet i tvivl om hvorvidt årskaraktererene gives for ens gennemsnitlige præstation i løbet af året eller om årskaraktererne kun er udtryk for ens præstation i tidsrummet mellem 2. standpunktskarakterer og årskaraktererne. Jeg har nemlig ... -
Bernouillis ligning, bare for gasser
ForumindlægJeg leder efter en formel, der kan beskrive en gas' bevægelse ud af en beholder vha. størrelser som tryk, densitet hastighed etc. I min fysikbog står der, at jeg kan bruges Bernoullis ligning, hvis p1 - p2 < 0,1*p1 (hvor p1 og p2 er trykket i de to tværsnit 1 og 2 i beholderens gastrømnin... -
Salg af
ForumindlægJeg sælger min bøger fra medicin studiet. Gode som nye. Egnet til medicin, sygepleje og fysioterapeutstuderende. Sælges billigt. Skriv her Nalle -
løs ligningen
Forumindlægnogen der kan hjælpe med at løse denne ligningen?? 2x+3=5x+17 -
Hypotesetest
ForumindlægHej Er der en der kan forklare mig hvordan jeg skal gribe denne opgave an? -
Tysk eksamen
ForumindlægHjælp jeg skal op til tysk eksamen hvad skal jeg gøre jeg er helt færdig--- -
Om tandpleje
ForumindlægHej Jeg er på 2 år i Htx, og synes efterhånden det er for svært og jeg tror jeg ikke kan klare det længere. Men jeg vil heller ikke går ud af den, jeg vil fortsætte til en videre uddannelse, hvor der ikke kræves så høj karakter. Jeg har hørt og har også søgt på nettet, at tandpleje kun behøver a... -
Hyperventilerer
ForumindlægSidst jeg var til mundtlig prøve, fortalte min lærer mig, at jeg hypeventilerer og taler meget hurtigt. Lige før en eksamen bliver jeg altid meget nervøs og lirer det hele af i en fart uden kontrol over min stemme. Det er lidt af et paradoks, for jeg ender som regel med gode karakterer. Nu skal ... -
La Vie devant soi
ForumindlægHej. Jeg sidder med min eksamens tekst, og prøver at forstå den, så tænkte på om der var nogen der har læst "la vie devant soi" jeg har fået det stykke som handler om en hund, og noget med en dame han møder, men kan ikke helt forstå, hvad der er med hende damen om han sælger hunden ell... -
Essay
ForumindlægHej folkens. Hvad er et essay helt præcis? Hvad skal det indeholde? Og er der nogen som har nogle essays om hovedemnet lykke, som jeg kunne læse og bruge som inspiration, hvilket kunne være meget brugbart. På forhånd tak. -
Hat jemand die Möglichkeit, meine Aufgabe zu korrigieren?
ForumindlægIch hoffe dass Jemand, meine Aufgabe korrigieren will, indem es sehr wichtig ist. Danke im Voraus! Der Alchemist! -
studieretningsopgave
ForumindlægHej, jeg skal skrive en 3.g studieretningsopgave i år. Er der nogen som har forslag til hvilket emne det kunne være. Mine studieretningsfag er Samfundsfag, matematik og natur geografi. Udover må jeg inddrage historie og dansk. På forhånd tak -
Fysik
ForumindlægHvordan beregner jeg temperaturen af en mønt inden den rammer jorden, når man kaster den ned fra 40 meters højde? -
Lineær hældning - overgang til cirkel
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal lave en flydende linie uden hældningbræk, som går som følgende: Lineær linie - krumning(iform af cirkel) - vandret linie Altså skal hældning hvor den lineære linie og cirklen være ens. Herefter skal det så passe med at toppen af cirklen, skal gå over i ... -
redegørelse
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe mig med at skrive en redegørelse af en kronik der hedder Pressen må nytænke den politiske dækning. Tak på forhånd. -
Iltforbrug
ForumindlægJeg har lavet et forsøg, hvor at jeg har beregent nogle fluelarvers iltforbrug i hvile til ca. 350 og jeg får da oplyst at menneskers iltforbrug i hvile ligger på 200. Min lærer godkendte min beregning, så det er ikke min beregning der er forkert. Jeg sidder nu bare og undrer mig over, hvordan en... -
Hej sindsyge matematik opg...!
ForumindlægHej allesammen. Jeg har nogle matematik-opgaver (aflevering) - som jeg simpelthen IKKE kan finde ud af .. - har sgu prøvet og været igang siden igår. Men kan bare ikke fatte logikken :/ - Opgaverne står på linket http://peecee.dk/?id=78302 - mange tak på forhånd . -
energi- hvis man kaster en sten op
ForumindlægEn sten kastes lodret i vejret med 2,5m/s. Hvor højt kommer den op? hjælp, i må gerne skrive hvordan i fandt frem til det. på forhånd tak.
