Søgning på: formelsamling fysik B. Resultater: 19601 til 19620 af 99855
-
Hjælp
ForumindlægHvordån skriver man en rapport i kemi? -
bølgelængder
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe? Fik svaret til ca. 260 nm hvilket ikke kan passe, da lyset er blåt og en nm på 260 ikke kan ses med det blotte 'øje -
Det HASTERR, I Danmark Er Jeg Født
ForumindlægHej har dansk mundtlig eksamen imorgen, og kan ikke forstå digtet ´´i danmark er jeg født´´ af HC Andersen. Er der nogen der kan oversætte digtet, vers for vers, eller symboler eller lignende, plzzzzz. -
F/K afgangseksamen
ForumindlægHej :) Jeg skal op til en prøveeksamen i f/k i næste uge, og selvom det "bare" er en prøveeksamen, vil jeg selfølgelig stadig gøre det bedst muligt! Jeg har nogenlynde styr på de emner jeg skal op til (magnetisme, syrer & baser, luft), men da vi har en lærer som ikke har fortalt o... -
Produkt
ForumindlægVi er to drenge der har underemnet alkohol og unge, men vi mangler et produkt og vi har lidt travlt. Er der nogen der kan hjælpe os? -
Vinkelhastighed?
ForumindlægEn der kan forklare om vinkelhastighed? :) -
Empiri i SOP
ForumindlægHej jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad empiri er. I min SOP skriver jeg i idehistorie, hvor jeg har er analyserer ud fra et interview, er det empiri? -
SOx eller SO2
ForumindlægJeg hved ikke hvad SO2 eller SOx er -
STX eller HHX?
ForumindlægHej, Jeg går lige nu i 9. klasse og står i den her situation, at jeg skal på enten HHX eller STX efter. Problemet er, at jeg ikke ved om jeg skal vælge HHX eller STX. Jeg har været på brobygning på begge uddannelser i 8. klasse, hvor jeg efter det, er fundet frem til at HHX umiddelbart siger mig ... -
Varmeenergi!!!
ForumindlægJeg har fået en opgave, som jeg er gået fuldstændig i stå med...Håber der er nogle der vil hjælpe:Kaffemaskinen på et lærerværelse har et varmelegeme på 2 kW, og den kan rumme 5 liter vand. Hvor lang tid tager opvarmningen, hvis maskinen fyldes helt op og vandets begyndelsestemperatur er 12 C.Jeg... -
Hjælp, måske? :)
ForumindlægThey hurt him mentally and physically to make him confess"Hvad er der galt i denne sætning? :I:) -
Hjæp til forklaring af formel om nyttevirkning af opkogning af vand fra kogeplade
ForumindlægJeg sidder med en kemi opgave og skal forklare en formel, jeg har indtil videre fået skrevet lidt, men føler mig usikker på om det i det hele taget er korrekt, her er hvad jeg er kommet frem til indtilvidere: Kogeplade: 357*1920 = 685440 Joule/74° = 9262 Joule. Nyttevirkning 4186/9262*100 (hvo... -
Hehe, er en nød til computere - hjælp!
ForumindlægHejsa :)Jeg sidder og er ved at skrive fysikrapport, og her skal bruges lodrette streger for at vise, at det er er et liniestykke, vi snakker om (bruges også for at illustere numerisk)..Hjælp! Hvordan laver man sådan nogle?Hilsen Marie. -
Bogstavet for tid?
ForumindlægHej! Nogen som kender bogstavet for tid?Kan ikke rigtigt finde ud af om det er et stort T eller om det er tegn som hedder tav.Hvis der ellers er nogen som kender en side eller lign. hvor man kan finde bogstaver for forskellige betegnelser så er jeg meget interesseret.på forhånd tak -
Globalisering - kulturelle bekymringer.
ForumindlægHvorfor er det kulturelle bekymringer, der giver folk en negativ holdning til globaliseringen? Føler de på en måde skræmt og truet af det "ukendte"?? -
Omskrivning af idealgasligningen
ForumindlægHej Kan nogen forklare mig, hvordan omskrivningen af idealgasligningen herunder: Også kan skrives på følgende måde: Jeg forstår godt idealgasligningen i sig selv, og hvordan man matematisk isolerer de forskellige parametre, men jeg mangler forståelse for, hvordan førstnævnte omskr... -
Atwoods faldforsøg
ForumindlægNogen herinde der har lavet rapport over Atwoods fald forsøg..?? Er det nogen jeg kan låne som inspiration?? Har søgt her på siden, fandt noget.. men er der nogen der ligger inde med en rapport om dette`? -
Kulkraft
ForumindlægHej. Jeg skal i gang med en opgave ang. en fyiskrapport. Jeg kan ikke huske hvad der skal med, og bliver altid forvirret. Jeg ved i en rapport starter man med en 'Forside'......... Forside indledning Jeg kan ikke huske alle. Vil nogen være venlig og sige rækkefølgen der skal være med ting... -
Formel
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig hvad den formel her betyder?Q=m*c*ΔT -
Empiri? (samf-metode)
ForumindlægEr der nogen der kan forklare hvad en empirisk hypotese er? Er i gang med mit metodeafsnit i samfundsfag, og er ret usikker på sagen...' Håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe hurtigst muligt!
