Søgning på: analysemodel engelsk. Resultater: 19661 til 19680 af 24761
-
Kan overvågningssamfundet betragtes som en magtudøvelse fra samfundets side?
ForumindlægJeg skal snart i gang med at skrive srp. Jeg skriver om overvågningssamfundet med udgangspunkt i George Orwells bog 1984. Det sidste spørgsmål i min probelmformulering lyder således: Diskuter i hvor høj grad man kan sige at overvågningssamfundet kan betragtes som magtudøvelse fra samfundets sid... -
SRP i Leukæmi og matematik
ForumindlægHej. jeg skal snart skrive en SRP i opgave og jeg vil skrive i biotek A og Matematik A. Jeg overvejer at skrive i emnet Leukæmi med fokus på CML. Ville høre hvad I synes om den ide, og om I evt har nogle andre og bedre ideer. Udover det vil jeg spørge om der er nogle mulige forsøg jeg kan lave... -
fredag den 13
Forumindlægdet er fredag den 13. i dag.... pas på jer selv! -
money i flertal
ForumindlægEr money i flertal ikke bare money? Tak på forhånd. -
A-Niveau fag
ForumindlægHejsa, Er det muligt at have dansk, historie, matematik, fysik, kemi og biologi på A-niveau i gymnasiet? På forhånd tak Rasmus Tolker -
Naturvidenskab.
ForumindlægHej, Jeg har matematik A, fysik B og kemi B Jeg har overvejet medicinalkemi.. Jeg vil høre om i kendte andre uddannelser hvor man ikke har brug for en høj gennemsnit som jeg kan komme ind på med min retning? -
Snart prøve - derfor energimad, men hvad?
ForumindlægHej. Som oevrskriften viser, at jeg snart skal til prøve, og sidde stille i flere timer - derfor vil jeg spørge jer, hvad for noget mad og drikke jeg skal tage med, gerne noget mad og drikke, så energiet ikke går ned hurtigt, hvad vil i sige?Tak på forhånd! -
become eller becomes??
ForumindlægHej! Hurtigt spørgsmål. I denne sætning: "Therefore the use of rhetoric and stylistic means becomes even more important" er jeg i tvivl om, om jeg skal bruge become eller becomes, for kan ikke helt finde ud hvad det egentlig fører tilbage til! Nogen, der kan hjælpe? :) -
Oversættelse
ForumindlægHej Alle. Er i gang med en oversættelse. Men er desværre gået lidt i stå :) håber i vil hjælpe mig. Evita kommer til Rositas kvarter for at åbne et hospital hun er en lille kvinde med lyst hår. Hun har en smuk kjole på. Hun er den mest elskede person i hele landet. Evita beder folket om trofast... -
Hey gennemsnit
ForumindlægHvad ligger jeres gennemsnit lige nu på 9 klasser eller gymnasier? Mit er på 4,5 :( Heeeeeeeelp -
SKAL der være 'at' foran infinitiv?
ForumindlægJeg står og er i tvivl om, hvorvidt der SKAL være 'at' foran infinitiv i en sætning. Kan man for eksempel have sætningen: "Behøver du virkelig spise?" Eller skal sætningen hedde: "Behøver du virkelig at spise?" Er begge sætninger korrekte? Hvad er reglerne angående... -
hvad kan jeg bagefter ??
ForumindlægHej alle. Ved at jeg kan supplere mm efter gym Men med en studieretning som er : tysk A , samfundsfag B , psykolog B og matematik B samt Obligatoriske fag på stx, hvad kan man så uddanne sig til ? kan man fx læse psykologi derefter eller læge ?? -
Logaritmeopgave: L = k – 20 * log r
ForumindlægPlease, hjælp mig med denne opgave! Lydniveauet L fra en højttaler med fast styrke aftager med afstanden r fra højttaleren. Sammenhængen er givet ved: L = k – 20 * log r Opgaven lyder: I afstanden 4 meter måles lydniveauet 52,9 dB (decibel). Bestem k, og indsæt derefter værdien på k&rs... -
korte sætninger
ForumindlægHej nogen der vil hjælpe mig med at finde fejlene i følgende sætninger: after the party on saturday, he sleeped in on sunday. - der kan vel ikke stå in on sunday? television has learned me a lot abot American culture. - have? Wayne and Colleen are thrilled with the wonderfully addition to... -
Sproglige billeder
ForumindlægHej alle! Jeg er i gang med en analyse, men jeg er i tvivl om, hvilke underkategorier disse sproglige billeder hører til. Med underkategorier mener jeg metafor, talemåde, besjæling og personicering/personifikation. Jeg håber, nogen vil hjælpe med at få dem placeret. Hans hjerte smeltede - på kl... -
Rettelse
ForumindlægHej. Jeg er lige blevet færdig med min spansk aflevering. Jeg er dog ikke så god til at rette min stil, men lærer det lidt efterhånden, men tænkte på om der var nogen der kunne hjælpe mig med, at rette den for fejl? Tak på forhånd. ¡Hola! Me llamo Henrik y tengo 17 años. Vivo en Di... -
Analyse af "Der er et yndigt land"
Forumindlæghvad betyder det i digtet at Gudinden "freja" bliver nævnt? -
Sommerkursus?
ForumindlægHej jeg kommer ikke rigtigt til at lave noget i sommerferien, så jeg tænkte om man ikke kunne vælge nogle fag, eller f.eks fysik, som man kunne tilmelde sig til? sommerkursus?. Nogen der har lidt kendskab til det her?, må gerne svare mig hurtigst tilbage, tak kærlig hilsen Dan -
Kilder: Differentialregning, Leibniz og Newton
Forumindlægjeg skal skrive SRP i historie/matematik om det naturvidenskabelige gennembrud, herunder Leibniz og Newton. Jeg har læst mig til, at de har offentliggjort deres udregninger/opdagelser, men jeg kan simpelthen ikke finde dem nogle steder? Er der nogen der kender nogle gode kilder til emnet? -
2g om eller mulighed for at ændre karakteren?
ForumindlægJeg går i 2g og har en naturvidenskabelig linje. Efter gymnasiet vil jeg rigtig gerne læse på tandlæge studiet. Men jeg har fået 02 - 02 i kemi og et par andre 4-taller, så jeg kan slet ikke forhøje mine karakter mere og drømmen om tandlæge studiet bliver knust. Men jeg vil stadig ikke give op, ...
