Søgning på: srp engelsk. Resultater: 19661 til 19680 af 31639
-
2 spørgsmål...
ForumindlægHej.. Har endnu et par spørgsmål mest til betydning. Læg mærke til "" det der jeg er i tvivl 1) Hvis samfundet virkelig var så råddent, "hvad var der så at glæde sig til" - If society were really that rotten, what would be left to look forward to 2) De foreslog "derfo... -
Stalin udenrigspolitik
Forumindlæg- Hvad var Stalins udenrigspolitik - kort og konkret? - Hvordan udviklede den sig? - Jeg forstår ikke helt om han var venner med Tyskland eller om han var uvenner med dem, for han går i krig med dem, men udveklser også hemmelige ting med dem? - Hvad er Nazi-soviet pagten for noget? -
Økonomi - Jura kan det lade sig gøre
ForumindlægHej. Jeg går i 9.klasse og skal snart til at vægle hvad jeg vil efter folkeskolen. Jeg har prøvet at undersøge emnet meget selv, men uden held. Jeg går lidt med tanker om endten at læse virsomhedsøkonomi eller jura-advokat, men er meget i tvivl om, om jeg skal have en stx eller hhx for at kun... -
AT-eksamen: metoder i dansk og samfundsfag - emne: 1984 af George Orwell.
ForumindlægJeg skal til eksamen i AT på mandag, og er derfor igang med at forberede mit talepapir. Jeg har lidt problemer med at beskrive metoderne, jeg har brugt til at nå frem til min konklusion, så måske er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg skriver om George Orwells roman "1984" i fagene dansk... -
HHX - Hjælp til valg af studieretning?
ForumindlægHej, Jeg går i 9. og jeg skal på hhx næste år. Jeg er ikke sikker på, hvilken linje der er den rette for mig. Jeg vil kunne i fremtiden godt tænke mig et job som revisor, advokat, gøre med økonomi i en stor virksomhed eller noget lign. Jeg interesserer mig selvfølgelig for handel, matematik. M... -
Hjælp, kan ikke vælge fag før svar!
ForumindlægHej folkens, Er virkelig usikker, da der har været en del forviring blandt lærere på skolen. Jeg kan ikke vælge fag inden jeg får svar på dette spærgsmål, så håber virkelig i kan hjælpe. Hvis gennembrudet inden for perioden færst får konserkvenser senerehen, da det i starten lægges på hylden, er ... -
hjælp til oversættelse
ForumindlægEr der nogen der har tid til at kigge på min ovesættelse af en kort dansk tekst? Tak -
wissen/wollen
ForumindlægHej. Hvordan driller wissen og wollen i forhold til dansk? TAK -
DESKRIPTIV STATISTIK
Forumindlægnogen der kan hjælpe mig med at forklare deskriptiv statistik?? Hva kan ma fortælle til en prøve om det. 10 min. prøver -
Medicin i Schweiz
ForumindlægHej, jeg er i gang med en fremlæggelse, og skal skrive om medicinen i Schweiz og en sammenligning mellem Schweiz og Danmark (behøes ikke være ang. medicin). Jeg har læst og læst, men kan ikke rigtig finde noget, så er der nogle der måske har noget liggende om det her, eller måske nogle, der har v... -
hooligans!
Forumindlægheej er igang med at skrive en opgave om hooligangs, så vil høre om i har noget gode sider? -
oplæg rettelse
ForumindlægWhy did I choose this topic ? I chose this topic because it is something that interests me and because it is an experience that will never be forgotten. This topic interests me because the apartheid system was an evil system and I cannot understand why the whites started such a syste... -
Gymnasie forberedelser
ForumindlægHej:-) Jeg skal starte på HF her efter sommerferien, og jeg er så småt igang med at forberede mig selv lidt. Jeg vil egentlig bare spørge om der er nogen der går på HF der kan sige ca. Hvor mange lektier man får for, og om det er dag til dags lektier, eller om det er afleveringer? Hvor lange er... -
Energi- hvad er det?
ForumindlægHvad er energi? -
Hvad skal jeg vælge næste år?
ForumindlægHej, Jeg skal om 2 uger vælge hvilket gymnasium jeg skal på næste år. Jeg er stadig meget i tvivl. Jeg står mellem at vælge Niels Brock Det internationale gymnasium eller Zahles gymnasium. Jeg er meget ambiøs og vil gerne gå på et gymnasium hvor der er meget faglighed men på samme tid godt socia... -
sygeeksamen 2009
ForumindlægHej alle. jeg vil spørge om der er nogen herinde der har lavet den dansk stil, som folk fik til sygeeksamen i 2009. Hvis nogen har den, så vil jeg meget gerne se den og læse den igennem. på forhånd tak. (stx) andreas -
oversættelse - hjælp det haster
ForumindlægHej. Jge sidder med en eksamens tekst og kan ikke komme videre. Er der en der vil være så sød at oversætte følgende: Fatiha vient de terminer de laver de sol. La radio diffuse une leçon d'échecs á laquelle elle ne prête aucune attention. Elle s'arrête de faire le ménage, va s'asseoi... -
Totalreflektion
ForumindlægHej, er der nogen der ved hvad totalreflektion er. Har selv fundet mere, men kan man ikke tilføje mere?: Hvis det er tilfældet, vil der ske totalrefleksion, dvs. fuldstændig refleksion, når indfaldsvinklen er tilstrækkelig stor. -
Eksamen - hvad må man have med?
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål vedrørende Old-eksamen. Man må jo have alt med ind til selve forberedelsen, men hvad må man egentlig have med til selve eksamen? Må man kun have de noter med man har skrevet i forberedelseslokalet, eller må man også tage alt med der? -
første eller andenhånds?
ForumindlægHej. Jeg skal op og trække i dag, og ville lige høre hvad er det der karakterisere disse kriterier indenfor kilde kritik? • Første og andenhånds kilder • Primære og sekundære kilder • Private og institutionelle kilder • Hemmelige og offentlige kilder • Levninger og beretninger Jeg håber at der...
