Søgning på: matematik fp10 maj 2018. Resultater: 19681 til 19700 af 33826
-
Bestemmelse af brøk
ForumindlægMin lærer har stillet mig denne opgave: Hvis tælleren i en brøk øges med 87 og nævneren med 1, er brøkens værdi 2. Hvis i stedet tællerens værdi mindskes med 6 og nævnerens værdi fordobles, bliver brøkens værdi 1/14. Bestem brøken. Jeg prøvede at stille det op som to ligninger me... -
opgave 206 og 208
ForumindlægHej er der en der vil hjælpe med disse opgaver tak ! 1) Gør rede for, at funktionen f(x)= 2e^0,5x2-1 er løsningen til differentialligningen f `(x)=xf(x) + x 2) Vis at funktionen y=ln(e^x + e - 1 ) er en løsning til differentialligningen dy:dx = y * sin(x) Håber der er nogen der ... -
Ingen idræt i 9. klasse, problemer i gymnasiet?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg går i folkeskole 9. klasse og har idræt ligesom alle andre skoleelver, men jeg tænkte på om hvis jeg vælge idræt fra i folkeskolen, kommer det til at være et problem når jeg skal på gymnasiet. I tysk hvis du ikke har det i 8 og 9 klasse så har du jo et problem, så v... -
Åååååh nej! Spildt kaffe på computeren
ForumindlægEr der nogle der ved hvad der sker hvis der er spildt kaffe på computeren/tastaturet og strømstikket sættes i kontakten? Please søger hurtige svar, det haster! -
Zombie regning
ForumindlægZombi-dræberen Zonja reducerer antallet af zombier med 16% om ugen! I dag er der 10.000 zombier! Hvor mange zombier er der tilbage om 5 måneder, hvisn måned sættes til 4 uger? -
3-trinsreglen
ForumindlægKan i forklar 3-trinsreglen, altså hvad går de 3 trin ud på? Hvorfor det er rigtigt, at tangentens hældning, også kaldet differentialkvotienten, kan findes på denne måde og hvorfor det er nødvendigt, at funktionen er kontinuert? -
Konkave nyttefunktioner
ForumindlægHej, Prøver at lave vedhæftede opgave og er stort set igennem den. Dog forstår jeg ikke, hvad der menes med det sidste spørgsmål i c. "Kan du med udgangspunkt i eksemplet redegøre for princippet om, at konkave nyttefunktioner gør aktørerne risikoaverse?". Håber at der er nogle, der ... -
Løs en ligning
Forumindlæg -
problemløsning
Forumindlægjeg ved ikke hvordan jeg skal regne det her ud jeg skal til termisprøve snart har virkelig brug for jeres hjælp -
Uddannelsesmuligheder - samfund
ForumindlægHej derude! Jeg er en 20-årig pige, som holder sabbatår! Dvs. jeg til sommer, ifølge mine planer, skal søge ind på en uddannelse i Aarhus! Problemet er, at jeg er kommet i tvivl om hvad jeg vil, og det kunne jo være folk herinde har nogle erfaringer :-) Jeg har interesse indenfor, samfund, kul... -
karaktergennemsnit
ForumindlægHej, Jeg går netop i 10. klasse i vejle, og man snakkede altid om at der var bestemt gennemsnit for at man blev optaget på en af de gymnasiale uddannelser i Danmark. Men netop nu i folkeskolen havde jeg et gennemsnit på 5,8 (6), og jeg blev erklæret fuldt ud uddannelsesparat. Er der nogen som... -
Hvem skal på HTX næste år?
ForumindlægJa, titlen siger jo det hele, hvem har planlagt HTX til næste år, og hvilken har I valgt? :D -
Den svære opgave
ForumindlægHej. Jeg har en opgave som min lærer kalder den svære opgave jeg har prøvet at få hjælp af mine venner og søskende de forstår den ikke -
Trekanter
ForumindlægDen sidste opgave kan jeg ikke komme videre i. Jeg ved, at: vinkel C = 82/4 = 20,5 sidelængde CE= sidelængde BC = 20 cm men, hvordan kan jeg finde vinkel E, så jeg kan udregne DC/e? :-) -
Studievalg 2014
ForumindlægVil du vide mere om de forskellige videregående uddannelser? Ansøgningsfristen for de videregående uddannelser i 2014 er d. 15 marts for kvote 2-ansøgere og d. 5 juli for kvote 1-ansøgere. Derfor er det en god idé allerede at starte på din ansøning nu. Vil du læse en videregående uddannelse på ... -
klage?
ForumindlægJeg har fået 7 i srp. det er ikke en dårlig karakter, men i forhold til mit normale niveau er dette lavt og skuffende. jeg overvejer at klage da jeg selv mener min SRP er til en langt højere karakter. er der nogle der kunne tænkte sig at læse den igennem og komme med deres mening om opgaven? :) -
Optagelsesprøve til STX
ForumindlægHej. Min lille søster skal op til optagelsesprøven på STX er der nogen af jer der var op sidste år som kan give nogen gode råd og evt. kan forklare lidt om selve prøven, og niveauet. det kunne være en stor hjælp. -
Valgfag. Mat B + samf B? Eller Historie A, eller nøjes med B? + samf B?
ForumindlægHey Studieportal. Jeg står i den situation at jeg skal vælge 2 B fag, eller 2 A, til næste år, der hvor jeg tager min HF. Jeg har indtil for nogle dage siden, overvejet at læse mat B, og Samf B. Da jeg gerne vil læse erhverskøkonomi på uni, når jeg bliver færdig. Eller retter det er pt det jeg... -
er der noget der kan hjælpe mig med Bilbrancen i danmark? HHX Projekt opgaver
ForumindlægHHX på B-ni. og Bilbtanhcen idanmark -
Trigonometriske funktioner
ForumindlægHej Er der nogle som kan hjælpe mig med følgende opgave? Den skal afleveres som en mundtlig aflevering. Jeg er simpelthen helt fortvivlet over hvordan jeg skal gribe den an. På forhånd tak for hjælpen.
