Søgning på: analysemodel engelsk. Resultater: 19721 til 19740 af 24761
-
try this girls..
Forumindlæghey.. Just an interesting question.. what do you find fascinating about the opposite sex ??? -
latus rectum
Forumindlægjeg er igang med at udlede keplers første lov og er nået frem til dette. r(θ)=(L2/MG)/(1+(AL2/MG)cosθ) hvilket også passer godt over ens med ellipsen ligning r=(a(1-e2)/(e*cosθ+1)) hvis e = AL2/MG og a(1-e2) = L2/MG men så er det at der står i teksten at "latus rectum"... -
Hjæælp..
ForumindlægHej.. Jeg ville blive rigtig glad, hvis der var en der ville kigge min fransk oversættelse igennem, og tjekke den for fejl. Mange tak, MVH. Laura Fru Martin tilkaldte lægen, fordi hendes datter, Marie, havde ondt i halsen. Efter en omhyggelig undersøgelse forklarede lægen moderen, at det ikke var... -
Referat..
ForumindlægNogle der har lyst til at tjekke grammatik, stavefejl osv.. Bar lige hurtigt? Min lærer er allerede ik særlig glad for mig.. Skulle gerne aflevere en næsten pletfri opg! ;)Inuits in cyberspaceIn her article Inuit in cyberspace, Line Reeh talks mainly about Inuit’s communicating beyond the long di... -
Find én fejl i sætningen
ForumindlægJeg sidder lige med en opgave, som går ud på at finde fejl i sætningerne. Fejlende skal rettes og forklares. I nedenstående sætninger er jeg dog i tvivl om hvad fejlen er, 1. The japanese people are very polite when they do business with foreigners. Er fejlen i ovenstående noget med udtry... -
Matematik HHx, onsdag - hvordan gik det?
ForumindlægHej ;Lige som mange af jer var jeg oppe i Matematik A skriftlig i dag, hvordan synes i andre den var?Jegselv synes den var nem og overskuelig, på nær opgave 6 med differentialligningen, jeg tror på trods af det at vi var heldige, mange "typeopgaver" i blandt. -
dødssyn...(OLD)
Forumindlæghej..er der nogen, der kan sige lidt om de forskellige dødssyn ? altså hos Thukydid, Herodot og Homer ?på forhånd tak -
Hjælp til spørgsmål omkring kommatering
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder og kigger på SDU's sprogtest til journalistuddannelsen anno 2014. Jeg har prøvet at tage den, og jeg fik fejl i nedenstående sætninger. Derfor tænkte jeg på, om der sidder nogle dygtige grammatik-kendere på Studieportalen, der kan forklare mig, hvorfor jeg har lavet... -
Skriftlig musik eksamen karakter
ForumindlægJeg har lige fået mine skriftlige karakterer at vide, og der i blandt skriftlig musik. Jeg har altid ligget på ca. 9 og af og til 10, og resten af holdet har ligget fra ca. 8-11, og kun få under det.MEN, så kommer jeg ned og skal have min karakter, og de siger 7. Først tror jeg det er en joke, me... -
Opret en formel til at beregne hvor mange personbiler der er i Danmark x år efter 2013
Forumindlæg2237000 millioner biler i dk i 2013 Der forventes at de vil vokse med 0,035 millioner hvert år. Jeg skal så opstille en formel der viser hvor mange biler der ville være i dk x år efter 2013 Jeg har prøvet med formlen: 2237000*(1+0,035x) Hvis men fx. bare prøver med 2 får jeg 2.237e6 hvilket j... -
Hvorfor blive nogle tråde besvaret og andre ikke? Giv et bud/forklaring
ForumindlægJeg forstår ikke lige, hvad der skal til, før at nogen gider kigge på de ting, man har skrevet. Jeg har selv været ude for, at sidde i flere timer og vente på en eller anden form for feedback, men uden held...øv. Jeg tror ikke, at det er voldsomt svære spørgsmål jeg stiller, men måske er de for k... -
Linjeskift efter \paragraph{}
ForumindlægJa, som overskriften antyder er jeg interesseret i at finde ud af, hvordan jeg opnår et linjeskift efter at have lavet en \paragraph{..}? Hverken \\ eller \linebreak er mulige at kompilere på dette sted. Har fundet denne tråd: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=95255 , men når je... -
Hjælp...please
Forumindlæghej...jeg er en 10.klasse-elev og jeg står i et svær position ligenu... Det er at jeg er i tvivl om jeg skal vælge htx eller stx: Jeg vil på univesitet og vil være læge og interesere mig meget for matematik og fysik/kemi, jeg fik 10 i årskarakter og 10 i afgangsprøven i fyisk/kemi i 9.klasse og e... -
Indledning SSO... HJÆLP
ForumindlægHej...Jeg skriver SSO i fransk, og kom i tvivl om hvad der egentlig skal stå i indledningen... Skal man præsentere værket, eller skal man præsentere selve ens opgave...?Hjælp -
Hvad er Segregation?
ForumindlægHvad er segregation? - tak. -
Når man bare ikke kan komme igang.....
ForumindlægHvad gør i når stilen/rapporten/blækregningen bare ikke kan komme ned på papiret. Når i rammes af seriøs skriveblokering. Når det pludselig lyder tiltalende at rydde op, vaske op, og lave alt muligt andet mere ligegyldigt. Fx at kigge på underlige websider og lave orden i sine mails....Og man bar... -
Det haster virkeligt! Aflevering i morgen
ForumindlægGodaften Jeg skal aflevere et essay, som jeg tilfældigvis ikke kan komme videre med, så ville høre om nogle af jer magtede at læste det? Jeg mangler stadig en del ;o) Mvh Maria -
Nitrat
ForumindlægHej..sidder lige og laver en opgave om Nitrat..men det driller lidt,måske nogen der kan svare på følgende:1)Hvad bruger planterne nitrat til,og hvordan optager de det?2)Hvilke negative virkning har nitratnedsivning på miljøet og på mennekser?3)Et forslag til hvordan man kan modvirke nitratudvaskn... -
Universets alder
ForumindlægJeg skal beregne universets alder med formlen: t = 1 over H Men først skal jeg omregne H. formlen lyder: H = 18,04 km/s over 3,00*10^5 km/s * My. Mit spørgsmål er så, hvad er My? -
Rigtig/forkert [Radioaktivitet]
ForumindlægHar prøve imorgen, så tjekkede lige en arbejdsseddel igennem, som vi havde fået svarene på. Jeg er dog ikke enig i en af måderne min lærer regner det på. I får lige opgaven.Et stykke plaster er præpareret således at der på undersiden er en tynd plastikpose med 222/86Rn. Når plastret påsættes er d...
