Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19741 til 19760 af 24857
-
Medicin/sygeplejerske?
ForumindlægJeg er 22 år og har læst psykologi i 2 år til sommer. Jeg havde egentlig altid troet jeg skulle læse medicin men knækkede halsen på suppleringsfagene som jeg valgte at starte på direkte efter gymnasiet på GSK. Jeg var sproglig student men med biologi på højniveau. Lige nu er jeg bare der hvor je... -
efterårsferie, haha
ForumindlægHvorfor kalder de det efterårsferie når vi får tonsvis af lektier for? Det burde hedde lektieuge... eller afleveringsugeOgHvor mange gange får man karakterer om året, og hvornår er den første gang? -
Gruppearbejde - hvordan bliver det godt?
ForumindlægHejsaJeg sidder netop er ved at forberede lidt til noget gruppe arbejde, men ved at flere i gruppen knap ser på det.Kender I den følelse, at man synes at man kunne bruge tiden bedre?Jeg er ingen stræber, men ja...De andre grupper, er alle folk optaget af, at tingene skal laves ordentligt, så ja e... -
Induktion?
ForumindlægJeg skal skrive en disposition om induktion, men jeg ved ikke hvad det er. Er der en, som kan forklare det kort til mig :) -
Singularitet i Maple
ForumindlægJeg har et behov for at fjerne en singularitet i en funktion i Maple. Jeg har funktionen -1/abs(x), der jo divergerer mod uendelig for x gående mod nul fra begge sider. Her vil jeg gerne sætte y=-7 i intervallet x=[-0.143,0.143], således a jeg "hakker spidsen af". Er der nogen, der ved ... -
Billede på forsiden i LaTeX
ForumindlægJa overskriften er jo ret sigende. Hvordan gør jeg det? Mit billede er i jpg-format. Jeg har denne preamble\n\n\\documentclass[a4paper,12pt,titlepage]{report}\n\enewcommand{\\thesection}{\\arabic{section}}\n\\usepackage[danish]{babel}\n\\usepackage[ansinew]{inputenc}\n\\usepackage[T1]{fontenc}\n\... -
Svingningstid
Forumindlæghttp://peecee.dk/index.php?id=20648 Er der nogle experter som har forstand på svingningstid ? -
Hvad betyder?
ForumindlægAntage/antagelse: Fortrænge/fortrængt: Ubevidste: Underbevidste: Overbevidste: individ: overlegen: overlegehed: Jeg vil helst gerne få dem forklaret på "børnesprog", da jeg tit ikke får hele foklaringen med, når jeg slår det op i en ordbog -
Er HTX mon noget for mig?
ForumindlægHej! Jeg er er en meget forvirret 9. Klasser Jeg ved ikke om jeg skal vælge HTX. Jeg får nok 7 i alle fag og 10-12 i engelsk og jeg elsker teknologi og alt det man skal på HTX men jeg ved ikke om det mon bliver hårdt for mig? Er der nogen der ved om det er svært at gå på HTX? Og hvad med mine 7 t... -
Udregn batterilevetid - How
ForumindlægHey... Jeg har lige købt et lille transportabelt anlæg/ghettoblaster. Jeg skal bruge den i det fri, så den skal bruge nogle batterier. Den har en "power consumption" på 18W står der, og de 8 C-batterier jeg har brug for har en spænding på 1,5V... Now, hvordan/kan man overhovedet udregn... -
Bøger om rummet?
ForumindlægHej! Jeg har pludselig fået en stor interesse for rummet og vil meget gerne læse om det i fritiden.. Er der nogen der kender nogle gode bøger, som I kan anbefale? Helst ikke på et mega svært niveau - da jeg stadig er ny inden for dette felt. Det må meget gerne være på dansk. Vh Hans -
Forsøg for 2. klasses elever
ForumindlægJeg skal lave nogle forsøg for 2. klasseselever, men jeg mangler lidt inspiration mht. forsøgene. Det må være alle naturvidenskabelige fag, dog tror jeg det er lettest inden for kemi og fysik.Det skal ikke tage for lang tid - og det må ikke være "farligt." -
Kraft og Newtons 2. lov
ForumindlægHejsa. Jeg har en smule svært ved at komme med et eksempel.. Er der nogle, der kan hjælpe? "Gør rede for begrebet kraft og Newtons 2. lov. Illustrer med eksempler." Jeg forstår godt den første del, men jeg forstår ikke det med eksempler.. -
Ormehuller, tidsrejse og Einsteins's relativitetsteori
Forumindlæghey derude, Er der nogen af jer, som ved hvilken sammenhæng der er mellem Einstein's relativitetsteori og ormehuller/tidsrejse ? hvis ja, vil I så ikke gerne forklare mig det? på forhånd taaak .. -
2 minutter
ForumindlægEr nogen der vil rette det jeg har skrevet? Det er meget vigtigt, plz do it!!I agree with Roger’s philosophy of life. Parents have to understand that the teenagers are rebellious. They try to prove their parents that they can do whatever they want even though it is wrong or without parents’ permi... -
Plz hjælp har virkelige prøve for jeres hjælp
ForumindlægHej folkens jeg har bruge for jeres hjælp til AT. Hvordan kan man kombinere religion og historie, når religion humanistiske fakultet og historie er samfundsvidenskablige fakultet? jeg skal op i det på mandag så vil meget gerne have hjælp til den inden. tusind tak -
Samfundsfaglig studieretning
ForumindlægJeg har valgt studieretningen Sam A, Eng A, Mat B, når jeg efter ferien starter i 1. g. Hvilke erfaringer har I med denne, eller lignende, studieretning? Jeg vil gerne have en studentereksamen med bredest mulig adgang, men er dog mest sprogligt/samfundfagligt interesseret. Jeg overvejer også fort... -
Einsteins specielle relativitets teori - Tidsrejser
ForumindlægJeg står og skal til eksamen i AT imorgen og sidder med et lille problem. Min fysiklærer sagde at rejser tilbage i tiden ikke var mulige, ud fra einsteins specielle relativitets teori. Jeg kan bare ikke gennemskue hvorfor! Nogen der kan hjælpe mig???? på forhånd tak! -
Metode - Newton
ForumindlægHej. Er der nogen der ved hvordan Newton kom frem til hans love. Var det ved deducering eller inducering? John -
karaktertransaktion fra 3.g til hf?
ForumindlægEr det muligt at overfører alle sine eksamenkarakterer til et hf-bevis, da dette vil give mig et langt højere gennemsnit, da mine årskarakterer trækker vildt meget ned? Eller er der andre måder at slippe af med dem på ?
