Søgning på: matematik fp9 2024. Resultater: 19741 til 19760 af 31756
-
Optagelsesprøve til STX.
ForumindlægHej! I morgen skal jeg til optagelsesprøven, og jeg er nervøs. Jeg skal op i Engelsk, Matematik og Dansk - mundtligt. Men jeg har læst omkring, man også kommer op i Fysik/Kemi, er det rigtigt? - Men ellers har jeg forberedt mig på Fysik, på de generelle ting, som hvad en ion fx er. Men jeg ville... -
Gør rede for
ForumindlægHej til alle jer gode matematikere (: Jeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg skal løse denne opgave. Den stammer fra Matematik A maj 2010. Opgave 14: En linje l har ligningen y=-2x+1. Det oplyses, at linjen l er tangent til grafen for funktionen f(x)=x^2+bx+c i punktet P(1, f(1)) a) Gør rede fo... -
Bestem regneforskrift for eksponentiel funktion
ForumindlægHej ! Jeg sidder med en matematik opgave der driller mig lidt. Det er fra Vejen til Matematik AB1 opgave 204. Her er hvad jeg ved: Udviklingen i det danske skovareal gennem de seneste århundreder kan med tilnærmelse beskrives ved en eksponentielt voksende funktion f at tiden. Det oplyses at fordo... -
Ligninger
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til mundtlig mat her snart, og vi har fået udelt de ting vi kan komme op i. Mine spørgsmål lyder på: 1. Forklar forskellen mellem en førstgrads- og en andengradsligning, og hvordan deres evt. løsninger bestemmes 2. Forklar brugen af forstørrelsesfaktoren i ensvinklede ... -
Aksiomer og tautologier
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har stødt ind i noget, som jeg har haft lidt svært ved at forstå (eller i hvert fald at finde et konkret eksempel på). En tautologi er et udsagn, som er sandt for alle de sandhedsværdier, som udsagnets variable kan tage. Man siger, at sande matematiske udsagn er tautologier... -
Differentialligninger
ForumindlægJeg kan trække nedstående opgave til en eventuel matematik eksamen. Men når der står jeg skal redegør for metoder til løsning af de differentialligninger, så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre? Skal jeg bare lave et bevis med dem? Eller er der en bestemt fremgangsmåde hvorpå man kan vise hvordan man... -
Hjælp til panserslaget ved Kursk SRP
ForumindlægSRP Matematik A og Historie A Hej jeg står og snart skal skrive SRP om Panserslaget ved kursk hvor matematik(lanchesters model) er indblandet og håbede på nogen af jer kunne hjælpe mig da jeg virkelig har brug for det. nogen af jer der har skrevet SRP om det samme emne som mig i SRP eller som m... -
Bestem def. mængde og nulpunkter i f(x)=(kvadratrod:2x-6)
ForumindlægHej, jeg sidder og øver gamle matematik eksamensæt, da jeg op til skriftlig matematik. Jeg sidder pt. fast i denne opgave: Funktionen f er givet ved forskriften f(x) =√2x-6 a) bestem definitionsmængde og nulpunkt for funktionen f. Jeg har pt. regnet dette ud: 2x-6=0 2x=6 x = √3 (re... -
Koordinatsystem og funktioner i Wordmat
ForumindlægHej. Jeg sidder med en opgave i Matematik tak for niende klasse, side 90 opgave 4. Denne side har vi fået for som aflevering til tirsdag på wordmat, og jeg sidder i det dilemma, at jeg ikke kan finde rundt i wordmat med at lave koordinatsystem, plus at jeg ikke forstår min opgave. Nogen der ville... -
En idé til en slags funktion/ligning - hjælp!
ForumindlægJeg skal til at aflevere en synopsis i matematik til min mundtlige eksamen. Jeg valgte hovedemnet 'Vinter i Danmark.'' Problemet er at jeg skal inkludere så meget matematik fra pensum muligt ind i mine problemstillinger. Nu står jeg og har brug for en idé til noget vedr. ligninger (t... -
Udregning af Dm(f)
ForumindlægKære alle sammen. Det er mange år siden at jeg har haft matematik og nu har jeg kastet mig ud i matematik A og jeg føler, at jeg sejler rundt. Jeg skal løse følgende opgave og kan slet ikke se, hvordan jeg skal gribe det an? Jeg skal finde Dm(f) for følgende ligning: In(x-4)(-x2+5x+14) Er der ... -
Fejlkilder
ForumindlægHej alle jeg er i gang med at skrive en skriftlig aflevering kombineret med samfundsfag og matematik. Mit emne i samfundsfag er identitet samt sociologi og i matematik er det x2-test. Jeg har skullet lave et spørgeskema, og derefter skrive opgaven. Spørgeskemaet er gået ud til ca. 90 elever og k... -
Ligefrem og omvendt proportionalitet
ForumindlægHej! Jeg skal op i mundtlig matematik C eksamen her om lidt og har generelt mange problemer med matematik. Vi har fået et spørgsmål omkring ligefrem og omvendt proportionalitet, som jeg simpelhen ikke forstår, hvordan jeg skal svarer på. Det er specielt denne del der er svær for mig at forstå: G... -
Lineær regression
ForumindlægHej alle Jeg er ved at forberede mig til eksamen i mundtlig matematik. I et af de spørsmål, som min lærer opgiver til eksamen, skal man bevise lineær regression - altså en linje der skal beskrive nogle givne punkter bedst muligt. Er der nogen der kan hjælpe mig det her bevis? Jeg har ledt i a... -
Hjælp til bioteknologi
ForumindlægHej :-D Jeg håber nogen kan hjælpe mig. Jeg skal til at vælge studieretning, og jeg overvejer at tage studieretningen matematik A/ bioteknologi A. Men er der nogle der ved hvor høj kemien er i faget – er det b-niveau eller c-niveau? Er biologien og kemien lige fordelt, eller er der mest b... -
Hjælp til terminsprøven
Forumindlæghej, vi har på mandag matematik terminsprøve Kan man måske sige hvilke FSA matematik prøve jeg kommer op i hvis vi har haft Matematrix 9 klasse, og ekstrabogen piranha. Vi har arbejded meget med intervaller, vejning af ting, og hvor meget den rummer/udvider sig i f.eks. vand. Altså dvs. noget ... -
Krav om VØ eller EØ på en uddannelse?
ForumindlægJeg ved godt, at det er lidt afslørende, at jeg prøver at finde den modsatte vej rundt, men jeg har taget min studentereksamen og har haft Matematik på A (og min veninde er også interesseret og har haft det på B), og jeg kunne godt tænke mig at læse Virksomhedsøkonomi B eller Erhvevsøkonomi C op ... -
Pisa
ForumindlægEr du 9. klasses elev, - og ikke så ringe endda i matematik? Så har du chancen for at prøve kræfter med et par opgaver i en Pisa test. Danmark er røget et par trin ned ad stigen i matematik siden 2009, og nu ligger vi på en 20. plads. Gi' Danmark et løft ! Du er velkommen, undervejs, til at b... -
krav for at blive student?
ForumindlægJeg går på HTX 3. år Jeg får ok karakter i de fleste fag og har et samlede snit på (ca. 6-7) dog har jeg svært ved matematik som jeg har på a-niveau, Jeg har søgt på nettet og snakket med forskellige folk for at finde svar, men synes alle har lidt forskellige meninger.. nogle mener at man skal b... -
9. kl eksamen.
ForumindlægHej allesammen. Jeg håber i kan hjælpe mig med disse spørsmål 1. Hvis man i 9. kl ikke består sin skriftlige matematik eksamen, har man så mulighed for og tage den senere? Jeg tager 10, klasse nu, og jeg træner min matematik meget. Derfor tænker jeg, at jeg vil være i stand til at bestå de...
