Søgning på: matematik fp9 maj 2020. Resultater: 19741 til 19760 af 34132
-
Produktreglen
ForumindlægLige et hurtigt spørgsmål. I nogle youtube videoer (og også i i nogle restudy videoer), er produktreglen bevist på b niveau - men den er ik med i det materiale som jeg har på b niveau. Er produktreglens bevis blevet fjernet fra b niveau, eller har det altid været a niveau at skulle bevise den ? ... -
Trigeometri
ForumindlægJeg har problemer med en trekant, som jeg skal tegne beregne side a, b og c på samt siderne.Jeg har fået følgende informationer:vinkel A = 80 deghøjde a = 45 mmvinkelhalveringslinie a = 50 mmJeg håber, der er nogle, der kan hjælpe mig igang, da jeg ikke lige kan se,... -
Hjælp til opgave tak
ForumindlægHej, jeg kunne godt bruge lidt hjælp her spørgsmålet lyder:Beregn iltoptagelsen hos en person i hvile, der har en respirationsluft på 0,5 L og en respirationsfrekvens på 16 resp./min, når der optages en fjerdedel af luftens ilt, under hvert åndedrag. Hvor stor en energiproduktion vil den optagne ... -
Hjælp til at omskrive udtryk til en potens af a!!!
Forumindlæg1. 7.rod a^5*a^92. (kvadratrod a*a)/(a^2)3. a^-1*3.rod a*kvadratrod a4. (6.rod a*3.rod a*kvadratrod a)^7 (a) Opgave 2 og 4 er en brøk. -
Hjælp: Skæringspunkter i et 3d rum
ForumindlægOpgaverne er fra MAT 3H.1087)En kugle har centrum i C(-10,9,-13). Radius = 12.Vis at planen med ligningen: 2x+y-2z=51er tangent til kuglen og bestem røringspunktets koordinater.Det er ikke svært at bevise tangenten, men hvordan finder jeg skæringspunktet koordinater?---------------Opg. 1084 B)En ... -
Problemer til ligninger f(x)
ForumindlægDer står i min opgave at jeg skal bestemme f(2) og f(-3) til en graf der ikke er linær. Hvordan forstås dette?På forhånd tak. -
Statistik
ForumindlægGodaften. Jeg sidder med et eksamensspørgsmål, som jeg er i tvivl om, hvad jeg skal svare til. Det omhandler statistik. Sprøgsmålet lyder: Gør rede for statistisk beskrivelse af et grupperet observationssæt. -
Hvilken karakter er bedst?
ForumindlægHvis man kigger på 2 eng. skr. eksamensopg. og den ene (på A niv.) har fået 10 og den anden (på B niveau) har fået 11, hvilken er så bedst? -
Differentialligninger
ForumindlægHej, jeg sidder og knokler med SRP, og er kørt fast i matematikdelen, jeg skal først forklare: - Hvordan ef differentialligning kan løses, og - Hvordan løsningen til en differentalligning kan præsenteres. Jeg er rimelig sikker på den første, men er meget i tvivl om nummer to. Jeg h... -
2. ordens differentialligninger og pendulet
ForumindlægJeg sidder og roder med mit SRP, men jeg har mødt muren. Jeg skal udlede formlen for det matematiske penduls svingningstid ved små udsving. Jeg følger en øvelsesvejledning, som har taget mig lidt af vejen mod udledningen, men jeg kan ikke komme videre fra denne differentialligning: ... -
Fontændring
ForumindlægHej Jeg har brug for at lave fonten om til Times New Roman str. 12. Hvordan er det liige, at man gør det? På forhånd tak. Mvh. -
Forklaring af Taylorpolynomie
ForumindlægHey.. Jeg har fået en opgave om at forklare, hvad et Taylorpolynomie er. Der er så en masse jeg ikke forstår.. Altså, jeg har forstået det sådan: Det er en forskrift for en graf, som kan approximeres til en polynomie. Men hvordan kommer man frem til det? Er det meget kompliceret? Fra BlackAngel90 -
Differentialligninger?
ForumindlægHvad er differentialligninger, og hvordan løses de? Har hørt om dem - og kan godt regne ud at det er en slags ligninger - men ved ellers ikke hvad det er... -
Medicin - Bøger - Første semester - københavn
ForumindlægHvilke bøger læser man første semester i kbh på medicin studiet? Tak på forhånd? :) -
mat 1.g opg
Forumindlægreducer:2x(6-x)+x^2+(6-x)^2 -
hvad er sværest KemiA eller Fysik A
ForumindlægHej jeg skal vælge mellem Fysik A og Kemi A og vil gerne vide hvad der er lettest med hensyn til teori og opgaveregning (mest opgaveregning)?? På forhånd tak -
eksamenssæt 2008
ForumindlægHej alle... Er der nogen der ved, havd sidste års skriftlige eksamenssæt i tysk hed/omhandlede Tak på forhånd -
SSO
ForumindlægHej...Jeg vil være i god tid med sso og er begyndt at tænke på emner, men kan ikke komme på det helt rigtige. Vil gerne skrive i historie eller samfundsfag. Ved godt at det er lidt stort, men er der nogen der har en god ide? Jeg takker mange gange, for alle gode svar.Ps. skrev om socialdemokratie... -
Brændpunkt validering
ForumindlægHej peeps. Jeg har fået stillet opgaven "Bestem parabolens brændpunkt" hvor parabolen er en parabel med funktionsforskriften f(x)=0.5*x^2+0x+0 Jeg har fundet frem til brændpunktet, men har ingen ide om hvordan jeg skal validere denne opgave. Any help? -
integralregning
Forumindlæghej jeg har om partiel/delvis integration... Jeg har tænkt over hvilken integraler der med fordel kan løses med partiel/ delvis integration, og hvilken valg af f(x) og g(x) som er bedst?? Tak // Stasia
