Søgning på: tysk oversættelse. Resultater: 19741 til 19760 af 27085
-
Hvordan siger man denne sætning
ForumindlægNogle der ved hvordan man siger "hvilken film så du i biografen igår" på engelsk -
Der findes ingen stat ved navnet 'Holland'
ForumindlægJeg vil lige gør jer opmærksom på en fejltagelse der har gennemsivet danskernes geografiske viden. Når en dansker snakker om 'Holland', så mener han som regel staten der ligger vest for Tyskland, nord for Belgien og øst for Nordsøen. Men det er forkert! Landets officielle navn på dansk er... -
Mundtlig Årsprøve - 2g
ForumindlægHej derude! Jeg håber, at I kan hjælpe mig med at svare på nogen spørgsmål ang. AT-prøven. Jeg går i 2g og skal til den mundtlige årsprøve i AT. For omkring 3 uger siden udarbejdede jeg en synopsis, som skulle afleveres til lærerne og skal nu op og tale ud fra den. Desværre er jeg meget i tviv... -
privat lektiehjælp/undervisning
Forumindlæghej alle! jeg er på nuværende tidspunkt igang med at supplere min eksamen med matematik A. Da det er et halvårs hold, går det super stærkt og jeg er desværre meget bagud. Jeg bestræber mig på at blive færdig til sommer og har desperat brug for hjælp! jeg bor i København og søger en der kan underv... -
hjælp til billedanalyse!
ForumindlægHej Jeg skal analyser et billede fra en børnebog. Billedet hedder "Don’t Trust a Fox Near a Hedge or a Jew who Makes a Pledge” Håber nogen kan hjæle med at fortælle hvad billeder forestiller og hvad jeg udlede af det. / mads -
Hvad skal studierapport bruges til?
ForumindlægHar fået afvide at jeg skal medbringe studierapporten til AT eksamen, men ved ikke 100% hvad den skal bruges til. Er det bare til perspektivering angående at jeg har brugt de samme metoder andre steder eller hvad? -
Grammatik - tidsangivelser
ForumindlægKan en eller anden foklare mig lidt om tidsangivelsers placering i en sætning. Jeg ved at tid kommer før sted, men kommer tiden generelt så tidligt som muligt i en sætning. F.eks. jeg har mistet mine penge i dag. Ich habe heute meine Geld verloren. Kunne der også stå: Ich habe meine Geld verlor... -
Spørgsmål om kildekritik...
ForumindlægHvordan afgøre man, om en tekst er et dokument (hvor der ikke er en tendens) eller en beretning (hvor der er tendens).Fx. "Opråb" fra 2. verdenskrig.. hvordan afgøre med det? -
valutakursdannelse
ForumindlægHej.Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan alm. efterspørgsel og udbuds kurve ændrer sig når rente på dkk stiger, danske eksportører sælger flere prod. til eurolandene, og euroen forventes at stige overfor den danske kr...Op ad y aksen er pris på euro i dkk og på x aksen antal euro.Udbuds og... -
Nødløsning!
ForumindlægJeg skal, som så mange andre, op til latin eksamen i 1.G her på torsdag, og jeg er i den mindre heldige situation at jeg har mistet den smule notater jeg havde til teksterne. Jeg er i gang med at lave nye notater, men det tager jo et stykke tid, og jeg kan umuligt nå at lave notater til hele pens... -
De kvindelige typer i krimier
ForumindlægHvilke kvindetyper er der generelt at finde i en krimi bog? og hvad kendetegner disse kvinder? -
Engelsk A skriftlig
ForumindlægHeya! Jeg må indrømme at jeg virkelig halter iht grammatikken. Er der nogen der kender nogen gode hjemmesider hvor jeg kan øve mig på grammatikken op til engelsk A skriftlig eksmamen. Mit problem er specielt at jeg kan bruge grammatisk/faglig terminologi.. Mvh. Mikkel. -
Emne til foredrag?
ForumindlægJeg skal hurtigst muligt få skrevet et foredrag. Jeg skal vælge et del emne ud fra South africa(landet).. det må ikke være nielson mandela eller apartheid. Det skal være et godt og spændene emne.. Ideer?????????? -
Dansk
ForumindlægHej! hvad betyder procentsatser?? som skulle være et fremmedsprog, men hvad betyder det på godt dansk?? -
STOR historieopgave - HJÆLP!
ForumindlægHej, Jeg er i øjeblikket i gang med at skrive min dansk/historie opgave, hvor jeg så har valgt at skrive i historie.. Jeg har valgt emnet Kvindekampen i Danmark, hvor jeg især fokuserer på 60-70'erne, hvilke kvinder det var samt at sammenligne med nutiden, og hvordan det har påvirket kvindern... -
hvordan skrives koordinatsæt?
ForumindlægHvis man har x=7,7 og y=8,7 og man skal skrive det som et koordinatsæt hvordan gør man så det? JEg kan godt finde ud af det, men der kommer bare ALT for mange kommaer: (x,y)=(7,7,8,7) .. selv mener jeg at man kan gøre det på følgende måde: (x,y)=(7,7;8,7) -
optagelsesprøve
Forumindlæghej jeg skal snart om til prøven, til en optagelsesprøve er der ikke nogle der kan fortælle hvordan det foregår. -
"Dem" eller "dig"
ForumindlægJeg er igang med at analyserer et interview mellem Fogh og arabisk tv, efter Muhammed-Krisen. Anders Fogh omtaler den person han snakker til, som "Dem" i stedet for "dig". Er der nogle der kan hjælpe mig med hvilken funktion det har? "Jeg kan fortælle Dem" -
hitler-stalin pagten
ForumindlægJeg er klar over hvad hitler stalin pagten gik ud på, men hvad får Sovjet til at gå med til det, samt hvad er vestlandenes (især Englands)holdning til pagten? -
Haster!
ForumindlægHvordan er med ordet fahren og laufen bliver bøjet fra person til person? Altså hvad hedder det når det er hun og De osv? kan i måske skrive det hele ned?
