Søgning på: matematik fp9 december 2018. Resultater: 19761 til 19780 af 33057
  • regression

    Forumindlæg
    Hej alle:-) Jeg skal snart op til en mundtlig matematik prøve, hvor jeg skal kunne snakke i 10 min om lineær, eksponentiel eller potens regression.. Håber der er nogle af jer der kan hjælpe, da jeg er på bar bund..:-)
  • HTX 1-10

    Forumindlæg
    Nu skal jeg forhåbenlig selv på HTX. Er det noget jeg kan glæde mig til vis jeg elsker fysik/kemi og historie og matematik. er det sjovt kedlig Spændene?. eller sidder i bare og Gamer Cs.- World of warcraft.- eller bare wc3 ;D
  • eksamens-spørgesmål

    Forumindlæg
    hej, jeg skal til ekasamen i matematik A niveau og kunne godt tænke mig en hjemmeside (el. noget) hvor man kunne finde alle de mulige spørgesmål man kunne komme op i indenfor et givent emne. altså alle de spørgesmål jeg kunne trække indenfor fx vektorer, integralregning, rumgeometri ... på f...
  • Prøver igen

    Forumindlæg
    Må have hjælp til at løse følgende opgave da jeg er så blank til matematik, kom endelig med udregning og resultat, opgaveteksten er som følger: En tredjegradsfunktion f har nulpunkterne: -0,5 , 1 og -2 Opskriv forskriften til funktionen f.
  • Hjælp -fysik

    Forumindlæg
    Hej allesammen er der nogen der kender noget til Henfalds-loven og henfalds-kæden ?? + Differential ligning? Det er Fysik B og matematik A-niveau. hvis ja, vil i så være søde og skrive lidt omkring det. ? evt. nogle raporter i havde som i ville dele med mig .. På forhånd mange tak. !!
  • Hvordan udtales ∆x?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til mundtlig matematik eksamen i morgen, hvorfor jeg gerne vil kunne bruge de rigtige begreber. Da jeg har om tretrinsreglen og differentialregning, vil jeg gerne kunne udtale ?x ordentligt? Hedder det bare 'trekant x' eller hvordan? Tusind tak på forhånd :)
  • Differential ligning

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen i matematik i morgen og vil meget gerne have hjælp til at løse nedenstående. Jeg vil gerne have det forklaret punkt for punkt, da jeg simpelthen ikke forstår det. dy/dx=2y+10 gennem punktet f(0)=7
  • Optimeringsopgaver

    Forumindlæg
    Jeg sidder og prøver at løse nogle opgaver om optimering. Det hadler om bog Eksamensopgaver i matematik (mørke blå): 5.025, 5.038, 5.039, 5.046, 5.064 En der har lavet disse opgaver eller kan hjælpe med disse? På forhånd tak for hjælpen
  • aflevering

    Forumindlæg
    vil der ske noget hvis man glemmer at aflevere 1 matematik aflevering ud af de 25 man har på hele året? Udover at få fravær. Men man vil veil ikke få problemer med at få lov til at komme op til eksamen?
  • Opsparingsannuitetsformlen

    Forumindlæg
    Hej Jeg har søgt rundt på nettet for at finde et bevis til Opsparingsannuitetsformlen, dog har jeg ikke haft heldet med mig, er der evt. nogen venlige sjæle som kunne opskrive den og evt bevise den, så jeg forstår den - skal nemlig op i det i mundtlig matematik På forhånd tak
  • Nødvendighed af aflevering i grundforløbet

    Forumindlæg
    Hej. Jeg ville blot høre, om det er nødvendigt at aflevere en aflevering i grundforløbet? Jeg har en matematik aflevering for, som jeg OVERHOVEDET ikke kan finde hoved eller hale i, og overvejer blot at undvære afleveringen. Hvilke konsekvenser har dette?
  • Løsning af differential ligning

    Forumindlæg
    Jeg har siddet og bøvlet lidt med Opg 5 fra 1-årigt Matematik A-niveau 2006-8-1v , hvor jeg skal finde en løsning til diffenretial ligningen dy/dt=-3,5*kvrod(y) er der nogen der kan hjælpe mig?
  • χ2-fordelingen sammenlignet med binomialfordelingen

    Forumindlæg
    Dav, Jeg er ved at forberede mig til mundtlig eksamen i matematik B, og har et spørgsmål om χ2-fordelingen. Det lyder således: Gør rede for, hvor χ2-fordelingen bruges, og hvorfor binomialfordelingen ikke kan bruger der. Nogen der forslag til, hvad man svarer til spøgsmålet? ...
  • forholdet

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en opgave, jeg er lidt i tvivl om hvordan man går til. opgaven lyder Del 9000 kr. i forholdet 1 : 3 : 5. I. del er: II del er: III del er: Matematikken burde være simpel nok i sig selv, men forstår ikke rigtig spørgsmålet. Mvh
  • Differentilakvorient

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg skal op til matematik mundtligt, og er gået lidt i stå ved dette delspørgsmål: "Vis, hvordan man ud fra definitionen på differentialkvotient kan bestemme den afledte funktion for nogle kendte og vigtige funktioner." Hvad gør jeg her?
  • Opgave

    Forumindlæg
    Jeg uploadede for en måned eller to siden en opgave (matematik). På min profil under opgaver står der: "Viser: 1 til 1 af 1 |" - men opgaven er der ikke. Den må vel være accepteret siden der står 1. En fejl, eller?
  • SRO

    Forumindlæg
    Hej Jeg har ledt og ledt kan ikke finde en emne der interesser mig så jeg vil skrive hele 20 sider. Jeg har tænkt på at skrive om kræft, leukæmi, diabetes eller noget lignende men mit spørgsmål er så hvad jeg skal skrive i matematik A
  • Potensregneregler

    Forumindlæg
    Kan godt være at jeg spørger rigtig rigtig dumt, men det er noget tid siden har haft matematik, og er ved at læse op også står der at man skal kunne potensregnereglerne til prøven uden hjælpemidler, men hvad er det nu man fx. bruger dem til? Kan simpelthen ikke huske det:)
  • F-faktor??

    Forumindlæg
    Hey alle, Skal til eksamenen i morgen i mundtlig matematik og har et spørgsmål der lyder således: PROCENT- OG RENTESREGNING Gør rede for renteformlen ?. Vis, hvordan man kan finde én af de fire størrelser ?eller ?når de tre andre størrelser er kendte. Tror i man skal inddrage fr...
  • Rumgeometri

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder lige med en matematik opgave, men jeg er gået i stå.. Opgaven lyder: En plan har ligningen 2x-3y+6z = 12 Bestem koordinaterne til de punkter A, B og C, hvor planen skærer akserne