Søgning på: SO2 - Studieområde del 2. Resultater: 19781 til 19800 af 198015
-
Hjælp til rettelse af oversættelse!
ForumindlægHej igen!Har brug for hjælp til det sidste af min rettelse... Forresten: Tak til dig, som hjalp før!De to planer har noget tilfælles: de er endnu ikke blevet fuldført.-Die beiden Pläne haben etwas gemeinsam: Sie sind noch nicht verwirklichten geworden. Prisen ville blive meget høj, selv om Danmar... -
STX Eksaminer
ForumindlægHejsa Til sommer afslutter jeg Fysik C, Mediefag C og Samfundsfag C. Hvilke af disse er trækfag, bliver der også trukket mellem fag jeg først afslutter næste år, og hvor mange trækkes? Mine fag er: A Matematik (B->A) Dansk Historie Kemi B Matematik Fortsættersprog Engelsk Fysik (C->B) Biolo... -
Hvordan bruges elektronprikformler?
ForumindlægHvordan bruges elektronprikformler? Hvordan hænger strukturformlen sammen med elektronprikformlen? Tak på forhånd. -
Løsning til en ligning f(x)=1
ForumindlægHEj håber der er nogle som vil hjæle mig med to opgave som skal afleveres. Opgave 9. En funktion f er givet ved forskriften f(x)=2x + sin(x) a) Bestem en løsning til ligningen f(x) = 1 b) gør rede for, at ligningen f(x)=c har netop en løsning for alle c. Opgave 10) En punktmængde... -
Hjælp
Forumindlæghej:) jeg har spm. om: hvordan kan man vide at hvilke molekyer har forskellige vinkler (har det noget med deres rumlig opbygning at gære hvis ja hvordan?)? desuden hvad er kovalent binding? og hvad er overfladespænding? tak for hjælpen påforhånd :D -
Stående bølger
ForumindlægHvad er en kvartbølgeresonator og en halvbølgeressonator? -
Lidt tysk hjælp!!
ForumindlægHej!! Har lidt svært ved at oversætte dette fra dansk til tysk. Håber nogen vil hjælpe. På forhånd tak :) Jeg bestilte en taxa og ventede længe på den. Endelig var den der, og jeg kørte med den til festen. Alle var der allerede og de ventede kun på mig. Alle var der allerede, og de ventede kun på... -
Opgave med gamma-stråling..
ForumindlægHej..Gamma stråling med energien 500 keV har den linære absoptionskoefficient 100cm^-1 i bly.a) Vi ska omregne my til SI-enhedb) Beregne halveringstykkelsenc) Hvor stor af denne stråling trænger igennem en blyplade på 5cm?Nogle der kan hjælpe mig lidt på vej??Jeg har prøvet at regne den første og... -
Integralregning, punktmængde mm.
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder og er i gang med at træne lidt integralregning. Så jeg har fundet omkring 700 opgaver frem der omhandler beregning af arealer, rumfang mm. Det er inden for det emne i matematik, hvor det halter lidt, så jeg ville synes det ville være rart med en såkaldt skabelon at gå ud fra.... -
Boganalyse
Forumindlæger der nogen der kan fortælle hvordan man laver en boganalyse? -
At tælle sider
ForumindlægHvordan ville I tælle sider i en SSO i matematik? Hvor mange bogstaver går på en brøkstreg? Eller en graf? Eller skal de på som bilag? Og hvad med tegningerne? -
Lineær funktion
ForumindlægJeg har probler med følgende opgave som jeg gerne vil have nogen hjælper mig med: 1) Når en person arbejder, stiger behovet for O2, og derfor stiger personens puls. Tabellen viser, hvordan en persons iltoptagelse afhænger af pulsen: Puls 70 80 100 130 160 L O2/min. 0,70 0,75 1,... -
Radius i elektronens bane
ForumindlægHej alle Jeg skal beregne radius i en elektrons bane. Jeg aner ikke hvordan man gør og ved derfor heller ikke hvilke oplysninger I skal have for at hjælpe, derfor hvis der er nogen der kan give mig en formel, så kan jeg se om jeg har de nødvendige oplysninger. Håber at få hjælp snart, da rappor... -
Russiske rev. ??
ForumindlægHejsa...Er der en der gider at give mig et kort referat af den russiske revolution??På forhånd tak! -
Adjektiver
ForumindlægHej allesammen..Jeg har lavet 16 sætninger som omfatter adjektiver.. Har ikke den store forstand for dette, så håber at der er nogle som vil læse dem igennem og komme med de rettelser der nu er..Den danske tekst står længere nede på siden..Engelsk:She borrowed the biggest and the newest house.The... -
Hvorfor skifter månen faser?
ForumindlægLike wtf, giver op. Der står ikke direkte og konkret hvorfor - på nettet - så jeg tænkte om I måske har forståelig forklaring. -
Windows media player
ForumindlægWhat up everybadyEr der nogen der kan hjælpe mig...Jeg har downloadet den nye version af windows media player til xp, men når jeg afspiller en film kan jeg ikke se billedet men kun hører lyden...Jeg har søgt på google, men jeg fandt intet.Tusind takker! -
lectio
ForumindlægEr jeg den eneste der synes at Lectio er noget lort?? Det virker ALDRIG optimalt og nu sidder jeg her og kan ikke se hvor jeg skal være imogen hvad jeg skal have og hvad jeg har for!!! Det ædermaeme for dårligt! -
Vektorregning - Et hurtigt spørgsmål vdr. arealberegning vha. determinant
ForumindlægHej. Jeg har et lille hurtigt spørgsmål vdr. arealberegning med determinant. Jeg skal beregne arealet af en firkant (der står ikke noget om et parallellogram), og har fået opgivet koordinaterne til punkterne ABCD. Tidligere kan jeg se at jeg har brugt formlen 1/2 * a1 * b2 - a2 * b1. De... -
hjælp til rettelse af latin
ForumindlægHej jeg har oversat den en tekst ville bare høre om i kunne rette min oversættelse da jeg har eksamen i morgen og vil høre om jeg har gjort det rigtigt. Oversæt fra dansk til latin. Dansk: seneratoren ser skuespilleren i teatret. konsulerne foreslår love i senatesbygningen. Livet er langt...
