Søgning på: matematik fp10. Resultater: 19781 til 19800 af 31486
-
relevante studieprogrammer til lommecomputer (derive fx)
ForumindlægHej ;Jeg står i samme situation som mange af jer, om et par måneder skal til eksamen, og jeg søger derfor relevante programmer til min Pocket PC. Jeg tænker mest af alt på et program som Derive.Nogle der kan assistere ?Jeg så tidligere på året en side der kunne udføre polynomuimsdivision, nogle d... -
Bestillingstidspunkt
ForumindlægHey guys!! giv jeres bud på nedenstående!!Produktionschefen er ved at planlægge produktion og indkøb for de kommende uger. I uge 27 skal der produceres 400 trailere. Hver trailer skal have 2 hjul, som skal monteres fredag; derfor skal de være til rådighed torsdag i uge 27. Efter den nuværende pla... -
FSA
ForumindlægHej..Jeg tænkte på om der var nogen herinde der havde en facitliste eller vidste hvor man kunne finde en til FSA. Kender ikke årstallet på denne her. Men den handler om et Gartneri. -
Hvad betyder isolerer mht. mat?
ForumindlægJeg ved ikke helt om jeg tænker rigtigt, men betyder ordet "isolerer" at finde x, eller hvad? -
Leksikon
ForumindlægHvis jeg har en cd-rom med lademanns mulitmedia leksikon, må jeg så medbringe den til dansk skriftlig imorgen?? Nogle der kan være behjælpelige med det?På forhånd tak:-) -
Sinus, cosinus og tangens
ForumindlægHejJeg vil blive meget glad, hvis der var nogle som gad give mig nogle eksempler på brugen af henholdsvis sinus, cosinus og tangens og eventuelt også henvise til en internetadresse.Jeg har nemlig lidt svært ved at se hvornår man bruger de forskellige begreber.På forhånd tak:-) -
Et valg.
ForumindlægHej alle. Jeg går iøjeblikket på stx men jeg overvejer stærkt og flytte over på HTX, hvordan er det og gå på HTX ? -
mundtlig eksamen...arhhhg!
ForumindlægHej... jeg har et problem...Jeg skal til mundtlig eksamen, og jeg ved ikke, hvordan man gør...Hvad skal man starte med, og hvilke ting kan man tale om?I have no idea?!?PLEASE HELP ME.... -
Microsoft Office, gratis ?!
ForumindlægHej, jeg søger microsoft office pakke, mest excel programmet.. Nogle der ved om der findes en hjemmeside hvor man kan downloade den gratis ?!?!?? -
Underrum
ForumindlægEr der nogen her, der kan give mig en forklaring på hvad et underrum er? ikke nogen fin matematisk definition, for det har jeg selv i mine bøger, men med ord?Kan godt regne med det, men kunne være temlig rart at vide hvad det egentlig er...Håber der er nogen der kan hjælpe!Tak -
Mat-eksamen - hvordan?
ForumindlægEr blevet lidt i tvivl om, hvordan man egentlig bør læse op til mat! Jeg tænker umiddelbart, at man bare læser pensum igennem, forstår det helt og så kører beviserne en masse gange, så man er nogenlunde sikker i dem? Gør man sådan?:)Gode idéer? -
"Uddannelseskartotek"
ForumindlægHej alle!Håber I har haft en ligeså dejlig sommerferie som mig!Jeg er lige startet i 2.g og er så småt ved at begynde at tænke over hvad jeg egentlig skal bruge gymnasiet til. Tror måske mit gennemsnit ville blive løftet hvis jeg vidste, hvad jeg skulle bruge det til.Derfor spørger jeg jer, om I ... -
Hjælp skæringspunktet
Forumindlæg(x)=0.000268x^2-177 Fin koordinaterne for skæringspunterne med 1.aksen Hvordan gøre man? -
fritid på videregående uddannelser???
ForumindlægJeg vil gerne høre de/dem som læser på en videregående uddannelse på universitet, dtu eller ingeniørhøjskolen, om hvor mange timer i har ca. om ugen, og hvor mange timer i i gennemsnit bruger på lektier på dagen. Hvordan er det med lektiermængden? Er det meget meget hårdt? Har man fritid i weeken... -
sandsynlighedsregning
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der kan hjælpe mig med disse som handler om binomialfordelt stokastisk variabel.1) en terning kaste 3 gange a) bestem sandsynligheden for at man 1,2,3 i denne rækkefølge.b) at man får 1,2,3 i en eller anden rækkefølge. og 2) ved en flervalgsprøve er der til hvert spør... -
Cirklens ligning
ForumindlægHey!!!!JEg har brug for hjælp til at få denne ligning:x^2+y^2-2x-10y+21=0til at være opbygget sådan:(x-a)^2+(y-b)^2=r^2MEn jeg ka ikke finde ud af det..Hjælp så er i søde! -
Hvor mange år går der, inden beløbet på kontoen er fordoblet?
ForumindlægJeg kan simplelthen ikke finde den formel jeg skal bruge for det her. Spørgsmålet lyder på: En person indsætter 10.000 kroner på en konto med en fast årlig rente på 2,5%. Hvor mange år går der inden beløbet på kontoen er fordoblet? Skal bare bruge formlen og evt en forklaring, tak på forhån... -
Statistik
ForumindlægHey :) er 1.ger og sidder og laver en opgave om statistik. Men kan ikke finde ud af hvordan jeg skal finde middelværdien af dette, eller lave en sumkurve for den sags skyld.. hmm.... Har en idé om at jeg nok ike skal bruge det yderste data til noget, men mit problem er bare; jeg ved faktisk ikk... -
Mathcad vs Maple
ForumindlægHej Hvilket program er bedst, altså hvilket program har flest funktioner? Er det ikke mest Maple, der er brugt af ingeniørerne? På forhånd tak -
citere?
ForumindlægJeg har samfundsfag på højniveau og skal om nogle dage aflevere min første aflevering i dette fag. Jeg er så blevet lidt i tvivl om man skal citere, når man skriver sådan en opgave. Altså fx, når jeg skal sammenligne to bilag, skal man så bruge nogle citater fra disse bilag som man gør når man fo...
