Søgning på: matematik fp9 2024 december. Resultater: 19781 til 19800 af 32900
-
Problemer i problemregning
ForumindlægHej, Altså jeg har problemer med problemregning i matematik. Jeg har ved ik hvordan man laver opgaverne men når jeg får en formel eller får afvide hvordan kan jeg godt, men ellers kan jeg ik. Jeg mangler formlerne? -
Bestem k.
ForumindlægHej. Jeg sidder og bakser med en matematik opgave. En der kan hjælpe mig? Uden hjælpemidler: Opg. 1005) Bestem K, så -2 er rod i polynomiet p(x)=x^3+kx^2-3x+6. -
Skråt kast
ForumindlægHejsa dette spørgsmål har også noget med matematik at gøre. Vi har lavet et forsøg med en jernkugle som bliver skudt afsted af en fjederkanon.. Hvordan kan man beregne luftmodstanden på denne kugle?? HÅber nogen kan hjælpe -
bevis ax+b bliver til f`=a
Forumindlæghey jeg skal bruge et bevis hvor der er forklaret at ax+b bliver differencet til f`(x) = a gerne med forklaring mellem hvert led. det er matematik A jeg har men dog er det her vist på b niveau. Tak på forhånd Carsten -
udvikling i det antikke grækenland
ForumindlægJeg laver studieretningsprojekt og skal give en redegørelse for den samfundsmæssige udvikling i antikkens Grækenland med særlig henblik på at forklare samspillet mellem matematik og samfund i perioden. Jeg har læst mange bøger om græsk historie men kan ikke finde samspillet som så. Mangler ideer. -
Eksponitiel og logistisk vækst
ForumindlægHJÆLP.... er igang med at skrive SRO og har om populationsvækst og spredning af invasive arter. Det første spørgsmål er: redegør for begreberne eksponitel vækst og logistisk vækst. Nogle der kan hjælpe? Vores matematik lærer har desværre ikke forklaret det godt nok please hjælp -
HJÆLP Keglesnit/ellipse
ForumindlægHej. Jeg skriver srp om kepler og keglesnit i fagene historie A og matematik A Hvis jeg skal redegøre for hvad jeg forstår ved keglesnit og udlede formler for ellipsen, som den ene problemformulering, hvor meget skal jeg så gå i dybden med det? -
afskrift
ForumindlægEr jeg den eneste der føler at jeg sidder og skriver af? Mit hovedfag er fysik og jeg sidder og læser i en bog, tænker det igennem og skriver nogenlunde det samme som jeg lige har læst ned. Er det bare mig? for igen hvor meget er det lige jeg selv kan finde ud af i et fag som fysik eller matematik! -
Løs ligning. Haster!
ForumindlægHej allesammen. Sidder her med en matematik aflevering, hvor jeg er nået til en løs ligningen opgave. Opgaven: Løs ligningen 7+6/x=1 Hvordan skal man lave den? Ved godt hvordan man løser ligninger, men er aldrig stødt ind i 6/x. Hvordan løser man den? Tak på forhånd -
linjestykke
ForumindlægHej Er der en, der kan hjælpe. jeg skal konstruerer et linjestykke med længden 3*a+(a/2)*kvadratrod 3. 3a er nemt nok, men hvordan konstruerer jeg a/2*kvadratrod 3 ? Jeg har kun passer og lineal til rådighed. (det er græsk matematik) -
eksamen - 1. del
Forumindlæghej jeg skal op i matematik B skriftlig her på torsdag, og det hhx. men jeg er ikke helt klar over hvilken formler man skal kunne i hovedet til første de, altså den del uden hjælpemidler? så vis kunne skrive de formler skal kunne, vil det være en stor hjælp. tak på forhånd. -
Hvad er sørens procent del af dette beløb?
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp til en matematik aflevering! Søren har købt skole ting for 975,5625 og hans ven kasper har brugt 859,3625. Tilsammen giver det 1833,985, hvor mange procenter har søren købt for? -
Andengradspolynomier og andengradsligninger
ForumindlægHej. Jeg er igang med at forberede mig til årsprøve i mundtlog matematik. Jeg får stillet opgaven: redegør for sammenhængen mellem et andengradspolynomium og en andengradsligning. Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal svare på dette. Tusind tak for hjælpen. -
Bestem det støreste rumfang vi kan få i en kasse med kvadratisk grundfalde og et overfladeareal på 10 cm^2.
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave i matematik der lyder: Bestem det støreste rumfang vi kan få i en kasse med kvadratisk grundfalde og et overfladeareal på 10 cm^2. Nogle der kan hjælpe mig? Jeg er gået i stå. :( -
Historiske metoder HASTER
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive metodeafsnit i AT med fagkombinationen Matematik og Historie, og min gruppe og jeg har ikke brugt matematiske metoder. Nogen der har ideer til hvilke historiske metoder man kan have brugt ud over kildekritik? -
handelslivet i babylonien
Forumindlæghej alle sammen er der nogen som kan hjælpe med at finde noget om Handelslivet i det gammelbabyloniske rige og Det praktiske brug af matematikken i det babyloniske samfund. og hvordan udviklingen var inden for handel og samfund inden for det gammel babyloniske rige? på forhånd tak til alle -
Den samfundsmæssige udviklings betydning for videnskaben
ForumindlægHej. I mit studieretningsprojekt skal jeg diskutere hvilke aspekter i det antikke græske samfund, der var medvirkende til at skabe grundlaget for den videnskaelige udvikling i perioden, herunder den græske matematik. Ved ikke hvordan jeg skal starte, nogen der kan hjælpe? -
regression og vækstmodeller
ForumindlægHej:-) Jeg har et mundtligt spørgsmål til min matematik eksamen som lyder således: "Forklar med udgangspunkt i regression, hvordan kan man undersøge om en given udvikling kan beskrives ved en af vækstmodellerne" Er der en der kan hjælpe mig, da jeg umiddelbart ikke rigtig ved hv... -
linære funktioner
Forumindlægf) Såfremt du ønsker at afslutte matematik på B eller A niveau skal beviset for stigningstallet og konstanten gennemgås når to punkter kendes. Kommentarer undervejs i beviset kræves. nogle der kan give mig svaret er blank -
Statistik og sandsynlighedsregning
ForumindlægHej! Jeg sidder pt med matematik mundtlig eksamen, og mangler at forberede spørgsmålet, som er vedhæftet. Er der nogle som vil hjælpe med at opfriske, hvilke statiske deskriptorer, som knytter sig til et ikke-grupperet observationssæt?
