Søgning på: fysik rapport densitet. Resultater: 19801 til 19820 af 23609
-
Matematik hjælp
ForumindlægHej\nEr i gang med en matematik rapport om gærceller(hvor jeg skal påvis, at gærecellernes proces øges eksponentielt)\nSå er der lige to spm. Jeg ikke rigtigt ved hvad min lærer mener\nArgumenter for enheden på x-aksen(enten minutter eller kvarter) husk a*f(x)=f(x+1)(t=0?)\nForstår ikke hvad min ... -
Rapportdel- Venstre ideologi og dens udvikling
ForumindlægJeg skal skrive en del af en rapport og min del skal være 2 1/2 side omtrent. Mit emne er Venstres ideologi og dens udvikling igennem tiden.\n\nI starten tænkte jeg at her har jeg et rigtig godt emne og det syntes jeg stadig, men jeg har haft meget svært ved at finde noget konkret så jeg kan fors... -
Summeret frekvens formel?
ForumindlægHej alle. Jeg har en rapport som min lærer synes er helt ude af skide... det ved jeg så den ikke er... Men jeg skal aflevere den igen men jeg gør det da. så jeg har skrevet denne formel: (kum.f)i=f1+f2+...+fi−1+fi=∑k=1ifk ved summeret frekvenser (jeg skulle redegøre for begrebet) jeg... -
svovlsyre, natriumhudroxid
ForumindlægJeg mangler lige lidt hjælp. Jeg har lavet et forsøg hvor jeg har haft 20mL natriumhydroxid, og med 1mL af gangen tilsat svovlsyre.\n\nFørst hvilken kemisk proces forløber når svovlsyre tilsættet? Mit bud er \nNaOH - Na+ - OH-\nH2SO4 - 2H+ - SO42 ??\n\nog ved de 10 første mL svovlsyre stiger temp... -
Gitterligningen
ForumindlægJeg skal lave en rapport som hedder CD´en som reflektionsgitter.\n\nvi har gitterligningen : n * bølgelængde = d * sin(bn)\n\nher er n = 1.\n\nvi ved at: \n sin(b1) = b/ kvadratrod(a^2/b^2)\n\nog vi ved at det det kan blive:\n sin(b1) = 1 / kvadratrod(1 + (a^2/b^2)) \n\nmit problem er så... -
HJÆLP SØGES HURTIGST MULIGT I ÅrHUS og du vil tjene penge.
Forumindlæghej jeg er ca færdig med at gøre min rapport færdig, men mangler der sidste, som jeg har brug for hjælp til. og hvis det kan lade sig gøre i dag, da den skal afleveres i morgen hvos jeg troede det var først torsdag. men er der en venlig sjæl der vil hjælpe i dag, i nogen timer 2-3 timer og tjene ... -
salte
Forumindlægjeg er i gang med at lave en kemi-rapport og jeg skal have "blandet" følgende salte sammen:\nNaI og Fe(NO3)3 \nFe(NO3)3 og Na2CO3 \nFe(NO3)3 og Na3PO4 \nNaI og AgNO3 \nNaI og CuSO4 \nNaI og Pb(NO3)2 \nNa2CO3 og AgNO3 \nNa2CO3 og CuSO4 \nNa2CO3 og Pb(NO3)2 \nNa3PO4 og AgNO3 \nNa3PO4 og P... -
Vejret: Idealgasligningen
ForumindlægHej,\n\njeg har lidt problemer med en rapport, hvor Charles lov og Boyle-Mariottes lov skal perspektivers til vejret.\n\nMit bud:\n\nB.M's Lov: På en varm sommerdag, hvor temperaturen stiger, vil luften udvide sig (V stiger) grundet varmen. Den varme luft vil stige til vejrs og skabe et termi... -
Rettelse_organisk kemi
ForumindlægHej!\nJeg sidder og skriver en rapport om organisk kemi, hvori jeg skal opskrive ”med strukturformler” reaktionen mellem octansyre og propanol..\nJeg kan simpelhen ikke finde formlen for octansyre, men jeg tror at den er CH3(CH2)6COOH og jeg tror at produktet til sidst må blive Octansyrepropylest... -
SRP hjælp i historie og samfundsfag
ForumindlægHej. Jeg skriver SPR emne om NATO med amerikansk synsvinkel. Jeg vil gerne høre, om der er nogle derude, som kan hjælpe mig med dette? Rapporten skal skrives i historie og samfundsfag. Den første problemstilling er historie, hvor jeg skal redegøre for NATOs oprindelse og USAs hensigter med NATO i... -
Gammaglobulin
ForumindlægJeg er ved at lave en rapport i kemi (biokemi) om en ELISA-test, som vi har udført. I den forbindelse har vores lærer skrevet: "Hvad angår testningen, så anvendte vi et antigen fra kyllinger (gamma globulin), og antistoffet mod dette antigen var produceret i mus der havde fået antigenet spr... -
Mit Samfund - Mit produkt
ForumindlægJeg er 1. års på HTX og har et teknologi projekt om mit samfund.. Vi skulle for 3 uger siden lave en 4 sides rapport om hvor vi var om 10- 20 år og jeg skrev jeg gerne ville v´ære fysioterapeut og være medejer af en klinik.. Men nu har vi så fået 6 uger til at lave en produkt, eller en del af et,... -
Kemi B (stx) - mdt. eksamen?
ForumindlægHvordan er det helt præcist, at kemi-eksamen foregår? Jeg har forstået det sådan, at 3 skal lave et individuelt forsøg i 1½ time. Derefter får man et teoretisk spørgsmål, som man skal forberede i 20 minutter, og derefter fremlægge. Hvordan foregår disse 2 dele? 1 del: Skal man bare la... -
kemi spørgsmål.
ForumindlægHej, jeg sidder lige og laver en kemi rapport og jeg sidder nu fast i en opgave: Rengøringsmidlet Klorin indeholder natriumhypychlorit, NaClO, i en basisk opløsning. Hypochlorit er oxiderende og kan derfor dræbe mikroorganismer og blege pletter. Midlets brugsanvisning opfordrer til, at undgå at m... -
hjæælp til potensregneregler
ForumindlægHej Jeg skal have hjælp til følgende regnestykker 1) a7*a3/a5 2) a3/a5-(a2)2 3) (a2 * a)3/ a6 4) a= 22 * 53' 5) (1/3)3 * (1/3)2 6) (9/2)5 * (2/9)5 7) (1/2)3 / (1/4)3 8) 49 1/2 9) (4/9)1/2 10) 27-1/3 11) 640 12) 12√a^3*b^4 * 3√ a^2*b^3 13) a1/2 * a-1 *√a^... -
Redoxtitrering - analyse af juice
ForumindlægHej alle kemi-folk Jeg sidder og læser til eksamen til kemi, og er løbet ind i et lille problem med den øvelse der hedder "Redoxtitrering. Analyse af juice". Jeg for en titreringsreaktion der ser nogenlunde sådan ud; C6H8O6 + I2 --> C6H6O6 + 2 H+ + 2 I- Jeg beregner stofmængden af I... -
Reaktionshastighed og aktiveringsenergi
ForumindlægHejsa. I forbindelse med en rapport skal jeg i en af øvelserne bestemme aktiveringsenergien for følgende reaktion:S2O3^2- + 2H+ -> S + SO2 + H2O. Ved at blande blande fastholde ens koncentrationer og volumen kan man ved at gøre dette ved forskellige temperature på længere sigt bestemme reaktio... -
Spørgsmål til problemformulering/problemstilling
ForumindlægHej allesammen Vi har projektuge denne uge. Vores overemne er tiderne skifter, og som underemne har vi valgt at skrive om skøndhedsidealer udgangspunkt fra kvinderne. Vi har tænkt os at komme ind på følgende emner: Verdenskrigene, 60'erne i vores rapport, og hippiebevægelsen i vores kreativ ... -
Fedtstoffers iodtal
ForumindlægOkay, det er på sådanne tiddspunkter at jeg betvivler min beslutning om at vælge kemi på højt niveau.Jeg er ved at skrive en rapport om fedtstoffers iodtal (vi undersøgte majsolie og olivenolie), og jeg er nu kommet til efterbehandlingen....og er gået fuldstændig i stå. Jeg er bare så dårlig til ... -
dæmpede svingning..omskrvning
Forumindlæger igang med en rapport om harmoniske og bl.a. beskrevet de dæmpede svininger, men har et lille problem når jeg skal finde en løsning til dennes differentialligning.. har fundet løsning når dæmpningen er lille(dx(t) = c(1)(e^-0,5at)* cos(t(quad(-d))/2) + c(2)(e^-0,5at)* sin(t(quad(-d))/2) og så e...
