Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19801 til 19820 af 27496
-
Molekyler!
ForumindlægHej Hvorfor er molekylebygesæts modeller ikke realistiske, altså hvad er det de ikk viser /giver os en idee om ?? -
Oxidationstal
ForumindlægHej. jeg har reaktionen, men kan ikke finde oxidationstallene på de markerede led: CHOHCH3 + MnO4- --> COCH3 + Mn2+ De to "umarkerede" led har jeg tildelt 7 og 2 -
svovlsyre, natriumhudroxid
ForumindlægJeg mangler lige lidt hjælp. Jeg har lavet et forsøg hvor jeg har haft 20mL natriumhydroxid, og med 1mL af gangen tilsat svovlsyre.\n\nFørst hvilken kemisk proces forløber når svovlsyre tilsættet? Mit bud er \nNaOH - Na+ - OH-\nH2SO4 - 2H+ - SO42 ??\n\nog ved de 10 første mL svovlsyre stiger temp... -
Hvad afgør et atoms elektronegativitet?
ForumindlægHej Som overskriften spørger, er jeg interesseret i at vide, hvad det er, der bestemmer et atoms elektronegativitet? Jeg troede egentlig, at det var atomets antal af protoner (alene), da disse jo er positivt ladede, men dette viser sig ikke at være tilfældet, da jeg tilfældigvis i går iagttag... -
Forskel på aktuel og formel koncentration?
ForumindlægHej Er der nogen, der kan sige mig, hvad forskellen på aktuel og formel koncentration er? Hvordan beregnes de henholdsvis? -
Bestemmelse af opløseligheden og opløselighedsproduktet for sølvsulfat, Ag2SO4
Forumindlæg1) Beregn ved hjælp af reaktionsskemaet for kobber og sølvsulfat, hvor mange mol Ag+ der var i de 100ml sølvsulfatopløsning. Hvor stor er [Ag+] og [SO4--]?\n\n2Ag+(aq) + Cu(s) -> 2Ag(s) + Cu++(aq)\n\nStofmængden af Ag+ = 2xCu?\nAltså 2x0,0,029mol = 0,058mol?\n\nHvordan finder man [Ag+] og [SO... -
Hjælp kan stadigvæk ikke finde ud af det :S
Forumindlægsidder fortsat med følgende opgave og er lidt fortabt: http://peecee.dk/upload/view/163122 Hjæælp! :-( -
Gode gymnasier i KBH?
ForumindlægJeg er kommet lidt i klemme, da mine forældre 1½ måned før at jeg egentlig skal beslutte mig for hvilket gymnasium jeg skal starte på, vælger at købe et hus i København.\nJeg selv havde regnet med at jeg skulle søge Nærum gymnasium, og da jeg ikke aner hvilke gymnasier i KBH der er gode vil jeg l... -
Ligekonstant
ForumindlægHejsa er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre i den her opgave som jeg har vedhæftet? -
Gamle æreboger
ForumindlægJeg er interesseret i at fidne nogle gale lærebøger i niveauet 7. klasse De skal være rimelig gamle, måske fra før 1960.Jeg vil undersøge om niveauet virkelig var højere dengang, som alle går rundt og siger.Jeg har søgt på bibliotek.dk, men selvom jeg indstiller søgningen til at være bøger fra fø... -
Sammentrukket strukturformel
ForumindlægHvad er en sammentrukket strukturformel?a) CH3-CH2-CH2-CH3b) CH3CH2CH2CH3 -
Ligevægt og standardbetingelser
ForumindlægEr nået til opgave d) men er gået i stå spørgsmål lyder d) beregn den temperatur, hvor reaktionen II er i ligevægt ved standardbetingelser. Skal man holde temperaturen over eller under denne temperatur, hvis man vil undgø, at reaktion II forløber ved standardbetingelser? reaktionen: 2ca... -
Triamcinolonacetonid!
ForumindlægHvis man skal forklare Triamcinolonacetonid, hvordan kan så det? - udover at det består af et Acetoneion.Jeg ved hvad det bruges til, hvor det findes, osv osv.Men skal bare have lidt øvelse i at "forstå" ordet, altså mht. ioner, single-stoffer osv... //Eagle-Eye -
Noter - overvurderet?
ForumindlægEr noter overvurderet?Har du brugt de noter, du har lavet gennem året til eksamen, elelr var det noget værre rod? -
Hvorfor ikke?
ForumindlægNogen der kan forklare mig....1.Hvorfor kan man ikke sige at"reaktionen er en kemisk ligevægt"?Hvad kan man så sige?2.Hvorfor kan man ikke sige at"På reaktionens energidiagram ses at aktiveringsenergien er højst mod venstre"Hvad kan man så sige?Min lærer mener at man skal skri... -
Fehlings prøve. ??
ForumindlægNogen der ved:Hvorfor viser fehlings prøve ikke positivt med Benzaldehyder?Jeg ved godt den ikke gør, det står der over det hele.. Men hvorfor ikke? Kan den ikke oxideres med kobber ionen??- og kan Benzaldehyd danne hydrogenbindinger? Jennifer -
AT mundtlig årsprøve
ForumindlægJeg vil gerne spørge nogle af dem der allerede har været oppe til en AT-årsprøve eller eksamen. Hvordan starter man, og hvad skal man starte med at sige? Skal der være noget indledning, eller skal man nævne problemformuleringen??? Håber der er nogen der vil svare!!! -
Hjælp til Opg 3 Aug. 2000
ForumindlægJeg er igang med at løse opgave 2 i eksamensættet fra august 2000, men har svært ved at svare på spørgsmål c , d, og e, er der nogen der kan hjælpe mig og give mig nogle hints på hvordan jeg kan løse dem? Jeg har et link til opgavesættet her: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/2... -
redox
Forumindlægdel følgende reaktioner i ox og red. 2Cu +S --> Cu2S red: S med 3 ox: cu med 3. er det rigtig ? -
pH
ForumindlægHej, Jeg har følgende opgaver, jeg ikke helt kan finde ud af..a) Beregn pH i 0,0072 M HNO_3b) Hvad er [OH-] i 0,0040M NaOH? Beregn dernæst [H30+] og pH.Beregn pH i 0,0040M Ba(OH)_2
