Søgning på: dansk eksamens noter. Resultater: 19821 til 19840 af 78613
-
KRONIK OG ESSAY
ForumindlægHej alle! Vi er to drenge der skal til dansk eksamen imorgen. Er der nogle der har nogle must-know tips til hhv. kronik- og essaygenren..? Tak på forhånd! -
Deutschland - ein Wintermärchen
ForumindlægHej Allesammen.Er selvstuderende i tysk på højniveau og skal til mundtlig eksamen på fredag. Digtene Deutschland - ein Wintermärchen af Heinrich Heineog Deutschland - ein Wintermärchen af Wolf Biermanner begge opgivet. Jeg har selvfølgelig læst dem, men aner ikke hvad jeg kan sige om dem til ... -
Fejl i sætninger
ForumindlægJeg skulle finde fejl i adskillelig sætninger og fortælle hvilke slags fejl de er, men har haft svært ved at finde fejlene eller finde ud af hvilke slags fejl dever. Nogle der kan hjælpe ? 1. She is the oldest sister of the three. 2. Back in time, where I was young, I used to love this song. 3. H... -
2 måneder
ForumindlægHej Jeg skrive ikke blot på vegne af mig selv men også en del af mine klassemarrater her i 1.g. Vores dansklærer har fra første time ikke givet os et godt indtryk pga. utrolig mange fraværs timer, som bliver aflyst i sidste sekund. Samtidig har vi også i 1.g kun skrevet 3 dansk stile som ikke er... -
resume af - the sin bin or Lucy's heart
Forumindlæghej :-) Er der nogle der har et resume af "the sin bin or lucy's heart" ? :D og en character description? :) -
SSO - fysik - hjælp
ForumindlægJa, så er det imorgen, jeg får udleveret problemformulering til min SSO. Jeg skal skrive om "stive legemers bevægelse" og har stortset styr på teorien. Men jeg er lidt i tvivl omkring opbygningen af sådan en opgave. Jeg har fået lov af min lærer, at se på nogle tidligere opgaver, og str... -
Lav vækst og høj arbejdsløshed
ForumindlægHej alle, Hvis der kommer flere ledige, dermed lavere vækst, hvad sker der så med inflationen? Kan ikke lige gennemskue hvad der sker med inflationen. -
Romantisme=det moderne gennembrud?
ForumindlægHej alle, står og skal til dansk mundtlig eksamen her i starten af næste uge og har lige et spørgsmål. På http://www.emu.dk/gsk/skolebib/uv/forf/hca/romantisme.html , står der følgende: Første del af perioden mellem romantik og naturalisme (Det moderne gennembrud) kaldes Romantismen . Er romantis... -
FSA
Forumindlægheeij. jeg vil lige soørge om, i dansk skriftlig fremstilling, når man skal vælge det man skal skrive er der så et eksempel på, hvordan det skal se ud. f.eks.hvis jeg vælger at skrive en artikel. Er der så et eksempel på, hvordan artiklen skal være sat op? på forhånd tak -
Ordbog på nettet
ForumindlægJeg skal oversætte de her ord, men jeg har desvære ikke en dansk/engelsk ordbog. Kan jeg gøre det over nettet? På forhånd tak bæger fugl/hånd/tag krage/mage sving -
Big bang
ForumindlægJeg er i gang med at læse om Big bang teorien i forbindelse med min fysik eksamen. Hvorfor indfanger atomer elektroner, når temperaturen falder? Eller hvordan kan de det? -
Korrekturlæsning på 3.5 siders kronik?
ForumindlægHej! Er der evt. nogle der har mulighed eller lyst til at læse korrektur på min 3.5 siders dansk kronik? På forhånd tusinde tak! -
Skæring mellem linjer - godt eks?
ForumindlægSom der står i overskriften: har I et rigtig godt eks. på en udregning af skæringen mellem to rette linjer? Jeg har kigget alle mine noter igennem, men kan simpelthen ikke finde et ordentligt eks.... skal bruge det til mundt. matematisk årsprøve - så det ville virkelig blive værdsat! Smil Marie. -
Engelsk!
ForumindlægHej jeg er lidt i tvivl, hvordan man oversætter den her sætning! 1. Lad os håbe, at vi ikke kommer for sent til toget. Let us hope that we are not too late to miss the train? -
Antigone - Kreon
Forumindlæghej.. vi er to piger som skal op i old i morgen, og vi sidder og gennemgår Antigone. og vi har skrevet i vores noter at Kreon begår 3 fejl igennem bogen. nogen der kan hjælpe med at identificere disse fejl ?? det ville være til stor hjælp -
Norbert Elias
Forumindlæghej Er der nogen der har noter Om Nobert Elias teorier. Har svært ved at forstå hans civiliseringsteorier. Synes hans tekster er meget svært forstå Jeg håber, at der er nogen der kan hjælpe herudove, da jeg virkelig har brug for hjælp. skal bruge det til min opgave -
Beviser
ForumindlægHej..Jeg ville høre om der var nogen der havde en samling af beviser til 1-årig A?Da jeg regner med at jeg ikke er den eneste der skal op i mundtlig matematik kunne vi gå sammen nogle stykker også dele beviserne ud så man ikke skal til at lave noter til alle beviserne selv... -
Engelsk hjælp - analyse
ForumindlægEr der en sød sjæl her inde, som har nogle noter eller eventuelt en analyse liggende af '' I have a dream''Martin luther king? Som jeg kunne få lov til at kigge på. Jeg har brug for hjælp til hans sprog i talen. -
Nazisme
ForumindlægHejsa alle sammen!Vi er i historie gået igang med emnet Nazisme, og bruger bogen "Nazisme - og nynazisme" skrevet af Torben Smith. Jeg tænkte så om nogle har nogle gode noter til emnet. Please hjælp hvis I har! På forhånd takHilsen Sasha -
DIO powerpoint - Indvandring
ForumindlægHejsa! Jeg skal i morgen op til en øve eksamen i DIO med mit emne, Indvandring af Danmark siden 1960'erne. Jeg er derved meget i tvivl om hvilke slides jeg burde lave, da der er så mange forskellige hos de andre, samt nettet har ikke decideret de store eksempler. Nogen hjælp at hente? Mvh
